Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Peavey Vypyr 15 W

  1. #1

    Standaard Peavey Vypyr 15 W

    Ik ben op zoek naar een versterker voor een elektrische gitaar voor een beginneling
    mijn zoontje van bijna 7.

    Ik had in eerst gedacht aan een Line6 Spider IV 15W of een Peavey Vypyr 15W nu heb ik
    op www.thetoneking.com een vergelijk van deze 2 versterkers gezien en gehoord en nu
    is mijn voorkeur gevallen op de Vypyr, veel mooier en rauwer geluid.
    Nu zullen jullie wel zeggen ga zelf op beide versterkers spelen , maar dat is het probleem
    ik kan geen gitaar spelen en mijn zoon ook nog niet want hij moet nog beginnen met
    te leren spelen en ik wil graag spullen kopen waar hij jaren mee voorruit kan.

    Wat zeggen jullie als experts van de Vypyr 15W hij hoort graag rock-muziek , de
    oudere van de jaren 80 en 90 maar ook de moderne, en wil deze ook gaan spelen.

    Jullie mogen ook met andere alternatieven komen, graag rond de 100 euro

    Wat de gitaar betreft heb ik niet veel keuze hij moet een 3/4 model hebben en dan
    is de keuze zeer beperkt, ik had gedacht een Ibanez Micro of een Squier Mini Strat.
    Wat raden jullie me hier aan, alternatieve mogen jullie ook vermelden, maar het moet een
    3/4 zijn want anders wordt de gitaar te groot voor hem .

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2011
    Locatie
    Kampenhout
    Berichten
    288

    Standaard

    De roland cube en vox valvetronix zou ook kunnen.
    Zitten ook rond de €100, gewoon testen en dan pakken wat je het best klinken vindt.

    Btw 7jaar is wel jong om gitaar te leren spelen

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Alleen maar goed toch? Je kunt niet jong genoeg beginnen.
    Peavey Vypyr lijkt me prima voor rock muziek! Ook de roland cube en Vox VT zijn goed maar die zijn alweer wat duurder. En niet perse beter.

    Qua gitaar weet ik het niet zo goed. Ik denk dat ik voor de ibanez zou gaan. Alleen omdat ik vermoed dat de ibanez humbuckers heeft en de squier single coils. Voor rock en metal muziek zou ik toch wel humbuckers aanraden. Ibanez beginnersgitaren zijn prima voor het geld. En zeg nou zelf, die zien er toch ook nog iets stoerder uit dan een squier

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de specs van de gitaar opgezocht op de officiele sites en de Ibanez heeft inderdaad
    humbuckers en de Squier single coils.
    Kan me iemand uitleggen het verschil tussen die 2 ook wat geluid betreft ?????
    Ik ben een geen kenner in deze materie en ga op mijn gevoel af en adviezen van
    kenners.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Even een plaatje opgezocht, misschien nog wat duidelijker:


    Die elementen met twee spoelen naast elkaar zijn dus humbuckers en die middelste enkelspoeler is een single coil.
    Een humbucker is een beetje kort door de bocht gezegd twee singlecoils gecombineerd. Dit onderdrukt zoals de naam al zegt extra brom/bijgeluiden, maar ze zijn vaak ook wat hotter. Met name als je met distortion speelt is dat wat mij betreft een pré. Omdat je dan veel gevoeliger bent voor feedback en andere nare bijgeluiden.
    Ze zijn dus ook hotter, meer output en er zit vaak wat meer punch en strakheid in als je metal en hardrock speelt.
    Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, kijk maar naar ritchie blackmore (deep purple). Die speelt ook op single coils. Maar over het algemeen worden voor metal/hardrock/punk etc (overal waar flink distortion/overdrive inzit) humbuckers gebruikt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top