Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Alnico Pro II verschillen

    Hallo,

    Ik ben misschien van plan binnenkort alnico pro 2 humbuckers te halen om het slash geluid te krijgen!
    Alleen zie ik dat er veel verschillende zijn. Er is APH 1, APH 2 en SAPH en nog veel meer. Maar wat zijn eigenlijk de verschillen? En welke is het best om de ''Slash sound'' te krijgen?

    Groetjes Merijn

  2. #2
    Amps: Soldano SLO 100, Marshall JCM800 2210 (1987)en JCM800 2203 (1981), Ceriatone 2555 (2010). Cabs: JCM800 G12T-75, V30. Gibson Les Paul '57 Goldtop VOS Customshop, Gibson Les Paul Classic Premium Plus, Fender 1979 Strat Hardtail, Fender American Standard Strat HSS 2012, Fender American Standard Tele 2011, Warmoth Strat Custom SSS, Ibanez RG7321

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    nee, svdijk, dat zoekt hij niet. wat hij zoekt is een set eigen oren. je kan niet zomaar zeggen ik prop de slash a2pro in mijn gitaar en boem, ik klink als slash, of dicht erbij in de buurt. neen. wat je moet zoeken is je eigen geluid en dan zoeken naar het setje pickups dat jou daarbij in de buurt brengt.

    er zijn overigens maar vier (twee bij twee) versies van de alnico2pro. gewoon (brug en hals) en slash (brrug en hals) en als je te lui bent om de duncan site open te trekken om te kijken welke verschillen zij geven, omdat ze verdomd goed aangeven wat er anders is, dan ga ik je niet fasciliteren in je eigen domheid. doei!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    nee, svdijk, dat zoekt hij niet. wat hij zoekt is een set eigen oren. je kan niet zomaar zeggen ik prop de slash a2pro in mijn gitaar en boem, ik klink als slash, of dicht erbij in de buurt. neen. wat je moet zoeken is je eigen geluid en dan zoeken naar het setje pickups dat jou daarbij in de buurt brengt.

    er zijn overigens maar vier (twee bij twee) versies van de alnico2pro. gewoon (brug en hals) en slash (brrug en hals) en als je te lui bent om de duncan site open te trekken om te kijken welke verschillen zij geven, omdat ze verdomd goed aangeven wat er anders is, dan ga ik je niet fasciliteren in je eigen domheid. doei!
    Je bedoelt eigenlijk te zeggen: joh, er zijn eigenlijk maar twee versies van dit element. Op de site van SD staat een hoop nuttige info, zodat je kan lezen wat de verschillen zijn!
    Verwacht alleen niet dat je meteen als Slash klinkt met enkel deze elementen, ken vooral je eigen geluid.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Je bedoelt eigenlijk te zeggen: joh, er zijn eigenlijk maar twee versies van dit element. Op de site van SD staat een hoop nuttige info, zodat je kan lezen wat de verschillen zijn!
    Verwacht alleen niet dat je meteen als Slash klinkt met enkel deze elementen, ken vooral je eigen geluid.
    ja. ik moest helderder communiceren, dus bij deze. het staat er toch? :P

  6. #6

    Standaard

    Haha klopt. Ik lees jouw commentaren meestal erg graag, maar dat zinnetje over iemands veronderstelde domheid faciliteren gaat een beetje te ver.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    het is niet 'sociaal aanvaardbaar' maar het is daarom daar niet minder waar om. helaas. een beetje eigen onderzoek kan geen kwaad en het is duidelijk dat de TS geen eigen onderzoekje gedaan heeft, te zien aan de vragen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    Het is ook net zo waar dat Orpheo ruk opmerkingen maakt om zichzelf beter te voelen..

    Oh nee, dat kan ik anders zeggen.

    Orpheo drukt zich graag sterk uit.... Het zei hem vergeven....

    Affijn... Zoek uit welke van de twee varianten U liever leest...
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2005
    Locatie
    Vught
    Berichten
    710

    Standaard

    Wil je echt een slash sound bereiken met 2 nieuwe pickups? Ik neem aan dat je dus op zijn minst al een degelijke LP hebt en een 100W Marshall silver jubilee stack? Om nog maar niet te beginnen over de man z'n vingers, waar waarschijnlijk verreweg het grootste gedeelte van zijn sound in zit ;-)

    Ben het wat dat betreft met Orpheo eens. Probeer vooral spullen zelf uit, durf te experimenteren en geef je oren de kost! Houdt de spullen die je mooi vind klinken, de spullen die minder klinken flikker je weg of laat je links liggen. Ook al staat er Slash op... Kortom: ga op zoek naar je eigen sound. En als ik je daarbij een belangrijk advies mag geven: Kijk dwars door labels, tags, signatures en merknamen heen. Zoals ik in mijn vorige post in een ander topic al opmerkte, iets waar "jazz" op staat kan zomaar uitstekend werken voor "metal" en zo is het met alles.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Orpheo

    Hij zou eens op communicatiecursus moeten. Anderzijds weet hij veel zo niet alles over gitaar elementen.

    De elementen zijn m.i. maar een schakel in de hele keten. Het gaat om de hele combi van gitaar, elementen, electronica, snoer, effecten, versterker, speaker(s). Bij opnames: microfoon voor de speaker, akoestiek vd ruimte, effecten bij opname of achteraf in de mix. En natuurlijk vooral je speeltechniek, hammer on/pull off, snaren buigen, vibrato, aanslag. Het gaat om kleine nuances.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top