Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1

    Standaard Dunlop DC brick vs onespot

    Welke van deze 2 voedingen is eigenlijk beter? Als je kijkt naar kwaliteit van het geluid en ruis en brommen

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2003
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    1.823

    Standaard

    Ik kan er niks zinnigs over zeggen, behalve dat ik veel zie dat mensen beweren dat de DC Brick niets meer is dan een veredelde OneSpot met daisy chain in een doosje. Heb je last van ruis/brom? Dan kan een voeding met geisoleerde outputs verschil maken (Bijv. T-Rex Fuel Tank Jr, Burkey SIX of goedkoper: Harley Benton PowerPlant Jr.)

  3. #3

    Standaard

    Van die 2 is de DC brick een stuk beter.

    Ik krijg voor mn hobby veel mensen langs met kapotte pedalen; of mensen die denken dat ze kapotte pedalen hebben. Het is al een aantal keren gebeurd dat het pedaal niet kapot was maar gewoon irritatie kreeg van de One Spot (dit waren mn delay, chorus en flanger pedalen btw). Die kregen rare tikken, ruis, hummmm, of gewoon oscillaties in het hoorbare gebied. Met mijn DC brick waren ze dan muisstil........... (en ja, getest met de door hun meegenomen onespot).

    Zelfs mn CIOKS baby, de voeding die ik thuis gewoon voor alles gebruik was hierbij beter dan de OneSpot
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  4. #4

    Standaard

    De dc brick is een soort 1 spot deluxe. Ik zou hem zelf nooit kopen voor zo'n prijs.doe jezelf een plezier koop een echte voeding of in het ergste geval een grote stekkerdoos met 5 gewone adapters (niet die veel te dure 1 spots) erin.
    Laatst gewijzigd door lespaulnmarshall; 20 juli 2012 om 10:13

  5. #5

    Standaard

    Hoe bedoel je one spot deluxe?

    De DC wordt gevoed met 18V DC maar maakt er via een mooie filter sectie 9V van; er gebeurd een stuk meer in een DC dan een One spot!
    Tijd zat....... toch??

    Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bernardduur Bekijk bericht
    Hoe bedoel je one spot deluxe?

    De DC wordt gevoed met 18V DC maar maakt er via een mooie filter sectie 9V van; er gebeurd een stuk meer in een DC dan een One spot!
    Precies hoe ik het zeg. Qua ruis enz.. Is het net een 1 spot, maar dan wat functioneler.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lespaulnmarshall Bekijk bericht
    Precies hoe ik het zeg. Qua ruis enz.. Is het net een 1 spot, maar dan wat functioneler.
    ... en met minder ruis omdat de boel netjes gefilterd wordt?

  8. #8

    Standaard

    Ik weet niet precies hoe de 1spot in elkaar zit dus daar ga ik niet verder op in, maar die daisy chains maken groundloops die goed luidruchtig zijn. Weet ook niet hoe de dc precies in elkaar zit, maar die is ook behoorlijk luidruchtig vooral als je zowel effecten in de loop als voor de amp ermee voed. (geen geisoleerde uitgangen). Dat probleem van de niet geisoleerde uitgangen heeft ook de 1 spot natuurlijk.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lespaulnmarshall Bekijk bericht
    Ik weet niet precies hoe de 1spot in elkaar zit dus daar ga ik niet verder op in, maar die daisy chains maken groundloops die goed luidruchtig zijn. Weet ook niet hoe de dc precies in elkaar zit, maar die is ook behoorlijk luidruchtig vooral als je zowel effecten in de loop als voor de amp ermee voed. (geen geisoleerde uitgangen). Dat probleem van de niet geisoleerde uitgangen heeft ook de 1 spot natuurlijk.
    Waar lees je dat de TS een FX-loop gebruikt? En ligt dat dan niet aan de loop zelf ipv de DC-brick?

    Ik heb met mijn huidige 10 pedalen geen problemen met de 1-spot en de DC-brick zal alleen maar beter zijn.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Waar lees je dat de TS een FX-loop gebruikt? En ligt dat dan niet aan de loop zelf ipv de DC-brick?

    Ik heb met mijn huidige 10 pedalen geen problemen met de 1-spot en de DC-brick zal alleen maar beter zijn.
    Dat lees ik nergens, maar die extra brom/ruis kan een fx loop vaak nog eens verergeren. Heeft niks met de loop zelf te maken. Niet alle outputs zijn geisoleerd, dus je creert met zowel de dc brick als de 1 spot een groundloop. Maar er zijn nog meer manieren om een ground loop te creeren, niet alleen maar met de loop. Maar die 1 spots en dc brick zijn sowisow al luidruchtig. Een pp2+ blijft gewoon een fantastisch apparaat, eats 1 spots for breakfast. Pp2 blijft toch De beste effecten voeding die er is samen met een hand vol andere. (die zo'n beetje gelijkwaardig zijn)
    Laatst gewijzigd door lespaulnmarshall; 20 juli 2012 om 14:12

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top