Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 35
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Ik ben het eens met H-M thunder > een goed gitarist worden is meer dan technisch alles onder de knie te hebben. Er zijn er veel die zover gekomen zijn. Maar talent dat zich uit door een flinke dosis muzikaliteit onderscheidt zich doorgaans van de "technisch begaafden". En daar zijn er minder van. Een combinatie van beiden is terug te vinden bij een "goede gitarist". Om zover te komen is in alle gevallen doorzettingsvermogen, discipline en veel tijd nodig.
    Vederlicht♫
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder Bekijk bericht
    EDV, het staat je vrij om zelf betere tips te geven, natuurlijk.
    als ik zou kunnen, zou ik 't doen...zoals 't nu staat was jouw uitleg me echter al te hoog gegrepen (of te beperkt/compact), wat ik dus maar wilde aangeven
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    natuur kent geen grenzen, die hebben wij bedacht

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2011
    Locatie
    Kampenhout
    Berichten
    288

    Standaard

    Een goede leraar is toch wel een groot voordeel. Zo heb je elke week een opdracht en ben je meer verplicht om te oefenen.
    Je zal zo ook sneller progressie maken!

    Gitaar spelen heeft weinig met talent te maken het is vooral oefenen en oefenen en oefenen.
    Door liedjes blindelings na te spelen leer je ook geen gitaar spelen.
    Creativiteit, improvisatie is belangerijk en volgens mij leer je dit enkel met een goede leerkracht maar die zijn zeldzaam

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Andreas Depoorter Bekijk bericht
    Een goede leraar is toch wel een groot voordeel. Zo heb je elke week een opdracht en ben je meer verplicht om te oefenen.
    Je zal zo ook sneller progressie maken!

    Gitaar spelen heeft weinig met talent te maken het is vooral oefenen en oefenen en oefenen.
    Door liedjes blindelings na te spelen leer je ook geen gitaar spelen.
    Creativiteit, improvisatie is belangerijk en volgens mij leer je dit enkel met een goede leerkracht maar die zijn zeldzaam
    met jouw eerste alinea ben ik het eens. Maar niet helemaal met de volgende alinea's. Als je geen talent hebt, ga je nooit echt goed worden. Het gaat allemaal zo veel sneller en eenvoudiger als je talent hebt, maar met inspanning kan je wel veel leren. Creativiteit is grotendeels aangeboren, vind ik. Alhoewel sommige (grote) muzikanten beweren "Improvisatie is 80% transpiratie en 20% inspiratie". Als je de theorie kent en je ziet een ingewikkeld Jazz-akkoordenschema, dan kan je daar een solo op verzinnen... want vb. een D13-akkoord wil eigenlijk zeggen dat er hier of daar de noot si (B voor de Nederlandse vrienden) moet gespeeld worden. Maar nu ga ik misschien wel te snel?

    Er is niets mis met liedjes naspelen! integendeel, beter dan wat doelloos pingelen. Wel altijd proberen te begrijpen wat je speelt EN op zin minst luisteren wat er gebeurt.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Nou is dit ws. basiskost, maar ik snap dit ook niet! (na 20 jaar spelen..)Autodidact, hè, krijg je dat.. Doe alles vanuit gevoel en lekker meespelen met vanalles..

    Tips zijn zeker niet slecht!
    wablief? Je begrijpt dit niet. Met mijn IQ van 131 ben ik maar een domme Belg. Wist je trouwens dat het IQ zowel in België als in Nederland stijgt, als ik de grens over steek :-)

    god ja, het is natuurlijk niet nodig dat je deze basistheorie kent, maar het maakt het zo veel makkelijker.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik snap het ook niet. Nooit gesnapt, en het is me al honderd keer uitgelegd.
    Ik wèèt het wel, maar ik snap het niet.

    Jij noemt het 1-4-5-progressies, ik noem het 1-5-7-vakjes.
    Het "waarom zijn sommige piano-toetsen zwart"-probleem.
    Niet logisch genoeg voor mij...
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder Bekijk bericht
    wablief? Je begrijpt dit niet. Met mijn IQ van 131 ben ik maar een domme Belg. Wist je trouwens dat het IQ zowel in België als in Nederland stijgt, als ik de grens over steek :-)

    god ja, het is natuurlijk niet nodig dat je deze basistheorie kent, maar het maakt het zo veel makkelijker.
    Nope.. Ik luister naar het nummer of ik speel van tabs en stoel op m'n ervaring.. Solo's spelen is geen doel van me, dus steek ik daar geen energie in.. Maar, niemand heeft het me ooit verteld, want ik heb geen les gehad.. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er zelf ook geen moeite in heb gestoken om me te verdiepen en ik geef toe, soms is het een gemis, maar mijn ambities wat muziek maken betreft zijn beperkt, dus is het ook niet heel erg nodig.. En, zoals uit vorige reacties blijkt, ben ik niet de enige!

    Enne, het IQ gaat omlaag als je de grens overkomt, iig als je dat van jou met dat van mij middelt Die domme Nederlanders ook!
    Laatst gewijzigd door Rizz; 19 juli 2012 om 08:09
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder Bekijk bericht
    god ja, het is natuurlijk niet nodig dat je deze basistheorie kent, maar het maakt het zo veel makkelijker.
    ongetwijfeld...maar 't is ook wel makkelijk als ik m'n werk beheers en d'r zijn nog zoveel andere dingen die m'n aandacht vragen...dit staat wat lager op m'n prioriteitenlijstje. Ik zoek nog naar de manier om dit visueel in m'n kop te prenten, dat werkt bij mij wat effectiever dan alles op gehoor uit te zoeken.

    zo luister ik nu eenmaal (ook)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    natuur kent geen grenzen, die hebben wij bedacht

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2011
    Locatie
    Backcorner
    Berichten
    846

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder Bekijk bericht
    3. de bassisakkoorden moet je vlot leren nemen in allerlei posities op E, A, D snaar; Luister goed hoe die klinken. Begin met de 1 - 4 - 5 progressies. Als je die al vlot herkent, dan kan je al vrij vlot een liedje naspelen.
    Als je niet weet wat 1 - 4 -5 is: het akkoord opgebouwd rond de grondnoot (1), de vierde en 5de noot van de toonladder. Vb. in C zijn dit resp. C-akkoord, F-akkoord en G-akkoord (later kan je daar een 6 (Amin in C) bij doen of een 3 (Emin) of 2 (Dmin). Als je deze akkoorden strumt, doe het STEEDS met een metronoom of drumcomputer ofzo. Beginnen met 1 maal aan te slaan per beat, dan 2 maal (altijd down strokes) en nadien per beat 4 keer aanslaan (down up down up).

    .
    Ik dacht dat ik het als beginner begon te snappen, maar hier kan ik het niet meer volgen. Ik had begrepen dat een akkoord uit 1-3-5 bestaat. Zie ook hier (klik) Als ik een C-major akkoord (zie hier (klik) analiseer op wat ik op de toets speel (klik), kom ik volgens mij aan 2xC, 2xE en 1xG. Of zit ik nu zo verkeerd? Als je over snaren E-A-D begint, krijg ik het idee dat je het over powerchords hebt, maar dat lijkt mij wat anders dan dit
    Laatst gewijzigd door Martin_; 19 juli 2012 om 09:27

  10. #20

    Standaard

    Bezeten zijn door muziek en elk vrij moment aan je gitaar besteden. Ik ben blij dat ik dat rond mijn 15de heb gedaan, toen er nog tijd zat was Nu lukt dat niet meer ...
    LITTLE KIM & THE ALLEY APPLE 3:
    Bandcamp: http://littlekim.bandcamp.com/ FREE ALBUM DOWNLOAD!
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Little...3/103150647802
    Youtube: http://www.youtube.com/user/LittleKim1001

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top