Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    18

    Standaard Fame gitaarvesterkers

    Hallo allen,

    Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een nieuwe gitaarversterker, daar de oude het begeven heeft. Ik zoek iets voor rond de €200. Nu viel mijn oog bij musicstore op fame gitaarversterkers die erg leuk geprijsd zijn. Nu wil ik daar natuurlijk wel eens iets meer van weten. De zoekfunctie leverde weinig resultaat op, dus wie heeft ervaringen met fame gitaarversterkers.

    Zou dit wat zijn? http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/G...GIT0010463-000

    Of deze? http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/G...GIT0021089-000

    Of kan ik toch maar beter iets meer uitgeven en voor Fender gaan? http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/G...GIT0005308-000


    Fame heeft ook buizencombo's, maar ik zit hierover in dubio aangezien ik nog nooit een buizencombo gehad heb, en de ballen verstand heb van buizen vervangen, verschillen in sound, biassen etc etc.

    Alvast bedankt voor de reacties!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Die frontman moet je ten allen tijde vermijden. Het enige wat dat ding kan is luid zijn. Het klinkt naar prut, en de overdrive klinkt alsof je een varken onverdoofd castreert met een botte lepel, terwijl het arme dier verplicht is het verzamelde werk van Justin Bieber te aanhoren. Die Fame GX212 is een Frontman, zonder Fender op, van guts en specs is die identiek hetzelfde (worden ook gewoon in dezelfde fabriek gemaakt). Vermijden dus.

    Fame is het huismerk van Musicstore, dus die zijn wel goedkoop gezien hetgene wat ze leveren. Maar voor 119€... ik zou dan eerder naar een Roland Cube gaan uitkijken (al dan niet tweedehands: kun je veilig kopen, die dingen zijn onverwoestbaar).
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    449

    Standaard

    Kijk eens op Marktplaats. Er is voor rond de 200 euro veel te koop waar je meer aan hebt dan aan de versterkers die je opnoemt. Deze bijvoorbeeld, een Vox VT50 met een 12" speaker voor ruim onder de 200 euro (ken de eigenaar niet en heb er geen belangen bij).

    http://link.marktplaats.nl/571124007

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2011
    Locatie
    Neeroeteren
    Berichten
    224

    Standaard

    Roland Cube of Vox Valvetronix. Heb ze beide gehad, en allebei degelijke kwaliteit en sound.

    Sinds kort speel ik op een Bugera V5 buizenamp, 5w maar schakelbaar naar 1W of 0.1W, en zit je nog onder de 200 Euro.
    Klinkt best wel goed, geen gebias, 2 buizen kan je zo vervangen.
    The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn’t exist ...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.577

    Standaard

    Voor dat geld zou ik voor de Fender Mustang II gaan. Of nog een klein beetje erbij doen voor een Fender Excelsior. Beide echt briljante versterkers in hun prijsklasse.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #6

    Standaard

    Ik zie dat je voorkeur naar een 60-100Watt transistorversterker uitgaat. Voor iets boven je budget zou ik je de Bugera V22 aanraden.
    Dat is een buizenversterker van 22Watt waar ik hier positieve berichten over heb gelezen.

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    18

    Standaard

    Bedankt voor alle reacties zover. Bugera had ik inderdaad ook al gezien. De zoekfunctie leverde echter veel positieve maar ook veel negatieve reacties op. Maar het is zeker een optie.

    Ik hoef overigens niet perse een transistorbak. Het lijkt me daarentegen wel veel handiger, aangezien ik de ballen verstand heb van buizen.

    Overigens zijn die Roland en Fender Mustangs best leuk, maar ik wil liever geen modeling amp hebben. Te veel poespas die ik niet gebruik. En, hoe meer techniek hoe meer er kapot kan gaan.

    Tweedehands is ook geen optie, ik wil nu wel eens iets nieuws met een doos, en geen ouwe meuk van een ander (dat heb ik al genoeg)


    Overigens mag het best ietsjes duurder, tot zeg €300. Alles is welkom!

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2007
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    18

    Standaard

    Overigens, die Vox Valvetronix zijn toch gewoon transistoramps met een preamp buisje? Waarom staan die bij musicstore dan onder 'buizenamps'.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.028

    Standaard

    De negatieve reacties van de Bugera V22 komen waarschijnlijk van de eerste types. Ik heb sinds een half jaar ook een V22 als tweede versterker en ben er zeer positief over.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tunic Bekijk bericht
    Tweedehands is ook geen optie, ik wil nu wel eens iets nieuws met een doos, en geen ouwe meuk van een ander (dat heb ik al genoeg)


    Overigens mag het best ietsjes duurder, tot zeg €300. Alles is welkom!
    Your lucky day: dit is een kleine wonderkist.

    http://www.thomann.de/nl/tech_21_tra..._b_stock_4.htm

    Wel b-stock, wat doorgaans betekent dat iemand hem na aankoop heeft teruggestuurd. Daarmee is ie dan net zo tweedehands als een nieuwe die in de winkel door anderen getest is.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top