Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    8 september 2008
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    49

    Standaard Betaalbare metal stack gezocht

    Mijn Randall RG200 is onlangs overleden. Ineens voeding kapot en reparatie is 85% van het aankoopbedrag. Ben nu op zoek naar een betaalbare buizenstack. Speel voornamelijk metal (Arch Enemy, Soilwork e.d.) maar ook af en toe wat relaxtere muziek voor de afwisseling. Wil graag zoal in de oefenruimte als op het podium goed verstaanbaar zijn Budget is 1500. Heb ook een Laney Ironheart 12 gezien. Iemand goede ervaring mee ? Of andere goede opties ?

  2. #2
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Ik zou zeggen koop een Peavey 6505 head (€1100,-) en doe er of een Palmer 212 met Vintage 30's (€400,-) of een Palmer 412 met Vintage 30's (€600,-) onder. Dan heb je een beestachtig goeie set.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    Laatst de Laney Ironheart naast de VH100R gehouden. Beide supervette versterkers, maar de VH100R was toch duidelijk beter (en 400 euro duurder). De Ironheart was ik wel blij verrast door, zeker een goede amp voor het geld. (net als de peavey trouwens, damn!) Palmer cabs zijn nu wel de beste bang for buck. (zeker geen laney cabs kopen, bah!)

    Ik zou zeggen: probeer eens wat heads, ironheart, peavey, en wat andere dingen die er staan, kijk dan ook tweedehands wat voor heads, en bestel zo'n palmer bij onze duitse vrienden. (of scoor een marshall 1960Vintage cab op marktplaats, maar die zijn er niet zo vaak)

    Succes!


    Edit: ik bedenk me net wel dat die ironheart met de "attenuator" (ipv master volume) op laag niet lekker meer klonk. dus wat dat betreft is dat niet perse een feature tov andere amps.
    Laatst gewijzigd door Thyrif; 14 juli 2012 om 16:34
    Gitaren: Skervesen Swan Fanned 7
    Gear: Laney Ironheart Studio/TC-GMajor/Mesa5050/CarvinLegacy2x12
    Band: Progressive metal in aanbouw..
    Te koop: Carvin Legacy 2x12 V30 - PM voor info

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Ik heb laatst de Ironheart ook getest. Opzich een goede versterker, en degelijke bouwkwaliteit ook (flinke blokken van trafo's). Echter vond ik dat er wel een gruizig randje tophoog inzat wat er niet uit te draaien was (maar dit kan met een ander speakercabinet minder zijn misschien hoor).

    Die gast van Arch enemy heeft toch sig randall, de V2. Ding kost nieuw 900 piek en is best een gaaf dingetje. Echter wel solid state eindversterking als ik me niet vergis.

    Je kunt ook kijken naar tweede hands engl fireball, powerball of blackmore (laat je niet afschrikken door de naam, deze amp kan flinke pot metal), ook goed te krijgen voor dat budget.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik ben fan van duitse amps dus engls, hughes &kettner of tweedehands iets van diezel en je bent de metalmaster! Natuurlijk kan een tweedehands mesa boogie ook!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2004
    Locatie
    zwijndrecht
    Berichten
    2.009

    Standaard

    Gewoon mijn Mesa kopen haha!

  7. #7

    Standaard

    Niemand vernoemt Blackstar?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stillborn Bekijk bericht
    Niemand vernoemt Blackstar?
    Voor €1500 zou ik toch even verder zoeken dan Blackstar..
    EVH 5150III 50 watt (of 100 watt tweedehands) zijn ook prima bakken, van clean naar metal, en alles daartussen. En dan spreek ik voor mezelf.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoelSmoel Bekijk bericht
    Voor €1500 zou ik toch even verder zoeken dan Blackstar..
    EVH 5150III 50 watt (of 100 watt tweedehands) zijn ook prima bakken, van clean naar metal, en alles daartussen. En dan spreek ik voor mezelf.
    Mwah die series one zijn best wel gave bakken voor metal vind ik. Wel wat donker van sound.
    Laatst gewijzigd door Thiez; 14 juli 2012 om 20:59
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2002
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    3.163

    Standaard

    Ik verkoop mijn Engl Powerball. Nieuwe eindbuizen en net nagekeken door Ernst Fliek. Is de komende jaren geen onderhoud meer aan nodig. Valt ruim binnen je budget. Kan je nog een speakercab erbij kopen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top