Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: HNGD Yamaha SA2100

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard HNGD Yamaha SA2100



    Nou ja nieuwe, hij is van 1998 maar vrijwel in nieuwstaat gekocht van de 1e eigenaar die zelfs de originele aankoopbon nog had!



    De kenmerkende bloemetje inleg en het typenr op de afdekplaat vd trekstang. Dat laatste heeft de SA2200, het huidige topmodel ES335 van Yamaha, niet meer.



    Het typische "Lyra" staartstuk wat de SA2200 ook niet heeft, die heeft gewoon een glad staartstuk a la Gibson.





    Made in Taiwan, dat was het enige tegenvallertje. Verkoper beweerde dat ie made in Japan was maar hij keek op de stemmechanieken, dat zijn Gotohs. Oudere SA2100's en SA2000 alsmede de SA2200 zijn wel made in Japan.



    Ebben toets met de kenmerkende "split block inlay". Brede lage frets, ebben toets dus een spiegelglad speeloppervlak, lage snaarspanning. Hij speelt als vanzelf.

    Ik heb in het recente verleden een SA2200 gehad. Ik moet op mijn herinnering afgaan maar deze SA2100 is even goed qua bespeelbaarheid en geluid, top dus. Yamaha maakt ze alleen nog in sunburst, zeker niet lelijk maar mooi zwart met vergulde hardware is dat ook niet vind ik.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 mei 2010
    Locatie
    Gooi
    Berichten
    752

    Standaard

    Wow, die is mooi!!!!!
    Veel speelplezier maar ik denk dat dat wel gaat lukken
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jambi Bekijk bericht
    Wil natuurlijk niemand dood maken met een blije mus.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Mijn moedertje zei altijd al, Gibson's wegen zijn duister en zelden doorgrondelijk
    VINYL GEZOCHT!

  3. #3

    Standaard

    Heel mooi idd , have fun op deze natte "zomerdagen"!
    "Sometimes you want to give up the guitar, you'll hate the guitar.
    But if you stick with it, you're gonna be rewarded"
    Jimi Hendrix

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Thumbs up

    Zeker nice!
    ALLES IS VERKOCHT!

  5. #5

    Standaard

    Zo die is mooi. Zou je me evt. kunnen PM'n wat die je gekost heeft? Uiteraard niet erg als je het liever voor jezelf houdt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2009
    Locatie
    Brussel
    Berichten
    566

    Standaard

    Wow! Wat een stuk. Zelfs geen buckle scratches op de rug.
    It sounds good but it's about as loud as an annoying child.
    I want "pissed off Grizzly bear"

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Sorry maar ik doe geen uitspraken over prijzen. Ik heb in het recente verleden een Gibson ES335 Studio gehad, die was 1,5 X zo duur en lang zo goed niet als deze Yamaha. Plakkerige nek, plastic topkam, matige mechanieken, slecht afgewerkt, middenbalk niet massief dus snel rondzingen bij oversturing. Ik heb het nu over de Gibson he. De Yamaha klinkt helderder en gedefinieerder dan de Gibson, moet je wel van houden natuurlijk. Ook overstuurd blijft het duidelijk met veel sustain en boventonen. Het hals profiel is wat platter dan bij de Gibson, D profiel zeg maar. Hij speelt echt super makkelijk, bijna te, als ik van de Yamaha naar een Strat moet is dat weer werken met zware gewichten

  8. #8

    Standaard

    prachtig! zeker die brug! mooi man
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top