Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard epiphone ej200ce of gretsch g5013 rancher jr. ??

    hallo,

    ik ben een tijdje op zoek naar een goede akoestische gitaar met als max prijs 350,-
    uiteindelijk ben ik op deze twee gitaren gekomen, maar ik weet echt niet welke ik moet kiezen.
    de epiphone ej200ce of de gretsch g5013 rancher jr. ?

    van de epiphone zijn nog wel wat filmpjes te vinden, maar lijkt erg groot.
    de gretsch ziet er naar mijn mening niet zo goed uit en er zijn ook geen filmpjes van, maar is volgens mij wel kleiner.

    beiden gitaren zijn te koop bij rockpalace, daarom ga ik daar ook heen om ze beiden te bespelen, maar ik wil toch graag een advies van mensen die er waarschijnlijk meer verstand van hebben.

    ik hoor graag wat jullie zouden doen
    ook andere gitaar adviezen voor max 350,- zijn welkom

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    De Epi is een Jumbo en heeft een grote klankkast wat zorgt voor een groter volume en wat meer bas in je geluid. Hij is afgeleid van de Gibson SJ 200 die geld als 1 van meest herkenbare gitaren uit de geschiedenis. Het model wordt wel King of the Flattops genoemd en wordt al sinds de jaren 30 van de vorige eeuw gebouwd.
    De Gretsch is een kleinere gitaar en zal daarom , in vergelijking , wat ieler klinken. De laatste die ik zag had , net als alle andere acoustische Gretsches , een soort driehoekig klankgat waar je moeilijk een dop in kunt doen als je versterkt last hebt van rondzingen.
    Beide gitaren zijn van merken die goed genoeg bekend staan om te zorgen dat de kwaliteit goed is.
    Ik denk dat de Epi iets mooier zal klinken , zeker versterkt.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #3

    Standaard

    Als je tot 350,- wilt besteden voor een akoestische gitaar zou ik ook eens tweedehands gaan zoeken.
    Seagull, simon & patrick, tanglewood, blueridge bijvoorbeeld.
    Vooral veel proberen en kopen wat jij het lekkerst vindt spelen/klinken.
    En als je toch naar Rockpalace gaat hebben ze nog ook nog wel andere gitaren in die prijsklasse die ik zou vasthouden.
    bijv. Washburn WD10 of D12, sigma D18
    succes!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top