Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard vloer-isolatie op betonnen verdiepingsvloer?

    Ik vroeg me af,

    hoe krijg je het hoogste rendement qua geluidsreductie van contactgeluid, wanneer je laminaat op een betonnen verdiepingsvloer wil leggen?

    Momenteel ligt er wat ouder tapijt op m'n zolderkamer en ik wil er laminaat hebben.
    Diverse opties:
    1) Tapijt laten liggen en laminaat er direct bovenop leggen. (heb ik in 2 slaapkamers gedaan; loopt stabiel zat)
    2) Tapijt laten liggen, van die Isogold rollen erop en daarbovenop laminaat. Kan dit kwaad?
    3) Tapijt weghalen, Isogold rollen op het kale beton en dan laminaat erop.
    4) Tapijt weghalen, Agglomer/Isofix 10mm platen op de vloer, laminaat er bovenop. (evt. met nog MDF platen ertussen)

    Laminaat moet ik nog halen, maar de Isogold rollen heb ik nog over van de verhuizing.
    Of zijn die groene Isofelt/IsoSound(?!) platen beter?

    Ik heb sowieso een Auralex Gramma om gitaaramps op te zetten, en op een houten vloer (in m'n vorige woning) maakte dat best veel uit. Misschien is het effect op laminaat wat op beton ligt minder...
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Of zijn die groene Isofelt/IsoSound(?!) platen beter?
    Nee, die zijn het waardelooste van alle opties qua geluidsisolatie.

    Voor de rest kan ik je niet helpen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Hey Harold, ik bedoel dit spul:


    Jij ook?
    Ik las net nog op de site van Karwei dat de eigenschappen idd inferieur (heerlijk woord, wat m'n Tilburgse klussers afgelopen woensdag te pas en te onpas gebruikten ("Dè's 'nen inferieur spulleke denk!") zijn aan de Thermogold(Isogold) rollen.

    Dus ik ben sowieso blij dat ik die zooi heb meegenomen bij de verhuizing ipv de kliko in.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Nee, die zijn het waardelooste van alle opties qua geluidsisolatie.

    Voor de rest kan ik je niet helpen.
    Nee hoor, er zijn zat die nog minder isoleren. Maar uh, hoe ziet dat isogold er dan uit? Contact geluid voorkomen lijtk me razend moeilijk in jouw situatie, je zou met rubber of iets dergelijks kunnen gaan werken, maar ik vraag me af of het taopijt laten liggen plus nog een extra laag demping niet net zoveel resultaat heeft. Ik denk dat ik voor deat laatste zou gaan, helaas zonder gedegen redenering.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    @Guhlenn, dit spul bedoel ik met Isogold (hier heb ik dus nog voldoende van liggen):


    Jij zou dus voor optie 2 uit m'n eerste post gaan? (beton-tapijt-isogold-laminaat). Het is tapijt zonder ondertapijt trouwens.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ik zou persoonlijk nooit vloerbedekking onder m'n laminaat willen: als er een keer iets gemorst wordt (of je dweilt te nat) kun je de boel openbreken om te laten drogen.

    Mijn moeder moest van de woningstichting het beste geluidsdempende materiaal onder haar vloer leggen, dat is zo'n hele zware ondervloer geworden (mm of 3-4 dik en op rol) met aan de ene kant folie en de andere kant "groen spul" met een enorme dichtheid. Niet alleen dempt dat enorm voor de onderburen, je merkt het als je er overheen loopt!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    @Guhlenn, dit spul bedoel ik met Isogold (hier heb ik dus nog voldoende van liggen):


    Jij zou dus voor optie 2 uit m'n eerste post gaan? (beton-tapijt-isogold-laminaat). Het is tapijt zonder ondertapijt trouwens.
    Dat spul dempt minder dan de groee platen, staat opd e verpakking als ik me niet vergis. Heb dat oopk in handen gehad. Wel betere warmte isolatie. HArold heeft natuurlijk wel een punt wat betreft vloeistoffen. Als geldt dat net zo goed voor die groene platen, die eronder horen, dus ik vraag me af of dat zo relevant is.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Mijn moeder moest van de woningstichting het beste geluidsdempende materiaal onder haar vloer leggen, dat is zo'n hele zware ondervloer geworden (mm of 3-4 dik en op rol) met aan de ene kant folie en de andere kant "groen spul" met een enorme dichtheid. Niet alleen dempt dat enorm voor de onderburen, je merkt het als je er overheen loopt!
    Volgens mij is dat dit spul: http://www.onlineparketshop.nl/artik...bermate-excel/

    23db ipv de standaard 10db demping!

    (wel duur overigens)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    De Parketman PU Rubber ondervloer maakt dat uw laminaat of lamelparket de klank van een massieve vloer krijgt.

    In het rijtje van goed, beter, best vindt u hier de absolute topondervloer als het om massieve klank gaat. Overtreft met gemak de Timbermate !
    En is nog goedkoper ook: http://www.parketcentrale.nl/content...h-dempend.html

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    449

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Goede tip HaroldA, bedankt . Daar ga ik ook eens naar kijken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top