Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard wat voor een gitaar is het?

    Hey,

    Voor zolang ik weet staat er bij men grootouders een gitaar die de laatste jaren niet meer gebruikt is
    maar nu vraag ik me eigenlijk af of die eig iets waard is (heb echt totaal geen verwachtingen hoor xD).
    Ook weet ik eigenlijk totaal niet wat voor een gitaar het is omdat ik dan ook totaal niet thuis ben in de muziekwereld en al zeker niet in de gitaarwereld. Dus eigenlijk elke informatie die je kan geven over deze gitaar is welkom
    Dank bij voorbaat

    grtz,
    jordy

    ps: moesten de onderstaande fotos niet duidelijk genoeg zijn zeg het gerust en zorg ik voor andere

    http://profile.imageshack.us/user/xjordyr/
    (normaal kan je hier de fotos bekijken, als er problemen zouden zijn zeg het gerust)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2011
    Locatie
    Kampenhout
    Berichten
    288

    Standaard

    Ik denk dat het een Spaanse gitaar is. Volgens mij is er niets speciaals aan dus euuh 20€ ?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Je diploma nederlands is alvast niets waard

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2010
    Locatie
    Muizen
    Berichten
    1.881

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Je diploma nederlands is alvast niets waard
    Vald noch well mey.... key: En hij dankt dan nog eens bij voorhuid en geeft ineens de info die we nodig hebben om een antwoord te bieden (sommigen dan toch).

    Ik heb al slechter gezien en zal dan ook met plezier inhoudelijk op zijn vraag antwoorden:

    Geen idee, sorry...

  5. #5

    Standaard

    Het kan een hele oude bijzondere gitaar zijn. Gebouwd voor de tijd dat de bouwers er een etiket in de kast plakte en zijn naam op de headstock met parelmoer inlegde. Ik schat de waarde wel op enkele duizenden euro's.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    353

    Standaard

    Is dit geen Duitse Wandergitarre? In de 50-er en 60-er jaren werden veel gelamineerde gitaren gemaakt. Zogenaamde Wandergitarren, die nam je mee naar activiteiten buitenshuis. (Wandern is wandelen) Ze mochten natuurlijk niet te duur zijn. Deze gitaar heeft niet meer waarde dan de emotionele waarde die er voor jou eventueel aan vast zit.

  7. #7

    Standaard

    Ik denk een Koreaanse Hondo...
    Ik heb de rotgewoonte om zo nu en dan een gevoelige snaar te raken...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Kijk... goede gitaristen of gearfetisisten kopen dure gitaren dus:

    Je hebt je grootpa of grootmoe heel veel horen spelen op dat ding

    Of:

    Hij/zij praatte er altijd over en poetste hem altijd.

    Als dit niet van toepassing is heeft het ding zeer waarschijnlijk een hoog rommelmarktgehalte (tenzij hij door een onderduiker is achter gelaten in WO 2).

    Geen boones foor jau. Fuk jongu da wort werukku de komede 40 jare.
    Laatst gewijzigd door Napoje; 12 juli 2012 om 21:36

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Een Wandergitarre, inderdaad. Hte Kan duits zijn, maar vanwege de streepjesinleg zou het ding ook uit Midden- of Oost-Europa kunnen komen.
    Koreaans of anderszins spleetoog is ie niet, vanwege de absoluut Europese inleg ( 10e fret! ). Ik kan het niet goed zien op die kleine kutplaatjes, maar ik zag geen enkele aanleiding om te denken dat het een dure gitaar zou kunnen zijn. Wel vind ik de plaatsing van de mechanieken vreemd. Maar goed, ik heb wel maffere dingen gezien in mijn leven..

    tientjeswerk, dus. en dan mag je blij zijn, want ik kreeg zoiets soms niet eens weggegeven..
    Laatst gewijzigd door zoon van Piet; 13 juli 2012 om 11:52
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  10. #10

    Standaard

    Ik dacht ook niet echt dat ze enig waarde had hoor, anders zou ze namelijk veel beter onderhouden geweest zijn dan nu
    Het was eigenlijk gewoon gezonde nieuwsgierigheid waardoor ik wat info over de gitaar wou en vermits niemand van de famillie er echt iets over wist vroeg ik het hier maar.
    Al bedankt voor de nuttige reacties !

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top