Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2007
    Locatie
    Hulst
    Berichten
    229
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Jammer dat je gitaar niet gebouwd gaat worden, maar met deze Lowden is dat uiteindelijk niet zo erg.
    Ik heb ooit eens op een Taylor gespeeld met met een walnoot achterkant en die klank is me altijd bijgebleven. Schitterende gitaar deze Lowden ook de bouwkwaliteit is top, het zal met de combinatie Cedar-Walnoot een warm klinkende gitaar zijn, veel succes ermee!

  2. #12

    Standaard

    Alhoewel er meer goede gitaren zijn, heb je met deze gitaar wel een super exemplaar gekozen.
    Ik heb zelf mijn Taylors ingewisseld voor Lowdens en er geen moment spijt van gehad; wat een ongelooflijk geluid produceren die gitaren !
    Ik heb zelf drie O modellen, waaronder een O23 (wèl de Elixers gewijzigd in 'd Addario EJ24 - DADGAD); resultaat is 'n prachtig vol geluid (ik speel veel in lagere stemmingen).
    Het is jammer van de mislukte "endorsery deals", maar volgens mij kun je hier niet fout mee gaan.
    Ik hoop je binnenkort van het YouTube scherm te zien spetteren !

    Ook al gaan de snaren naar de knoppen....je moet altijd in de juiste stemming zijn !
    Laatst gewijzigd door AcousticPeter; 13 juli 2012 om 13:55

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AcousticPeter Bekijk bericht
    Ook al gaan de snaren naar de knoppen....je moet altijd in de juiste stemming zijn !
    Poehee! pffff... enz beetje corny, niet? Haha (geintje)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2007
    Locatie
    Hulst
    Berichten
    229
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Heb je nog nooit gedacht aan Santa Cruz? dat vind ik de beste gitaren die ik ooit in handen gehad heb.
    Uitstekende bouwkwaliteit en dan die mooie klank, het zijn ook zeer luid klinkende gitaren.
    Ik was perplex hoeveel geluid er kwam uit een relatief kleine body,er hangt ook wel een prijskaartje aan natuurlijk.Vanzelfsprekend is dit persoonlijk en ieder heeft zijn eigen voorkeur.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Santa Cruz en Lowden zijn niet met elkaar te vergelijken, dat wil zeggen, de gitaren die ik in m'n handen heb gehad in ieder geval niet. Beide uitstekende gitaren maar qua feel en sound heel erg verschillend.
    Een dikke streep is ook een lijn.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 mei 2009
    Locatie
    lochem/Gelderland
    Berichten
    355

    Standaard

    Mooi voor elkaar Merel! Tja, en wat moet je nog zeggen van deze Lowden. Het is een plaatje, en daarmee zeg ik veel te weinig. Ik heb al jouw posts op het forum gevolgd over dit onderwerp en keek er toch vreemd van op dat het uiteindelijk niet doorging. Maar als ik het zo lees treur je beslist niet.
    En nu mag je sponseren voor Lowden!! Hoe krijg je dat voor elkaar? Daar moet je toch heel goed voor zijn?
    Veel plezier met je beauty,
    Vederlicht♫
    handcraft Hopf Tarantella (1971), 12-snaren Eko, Farida D67 Dreadnought, Salvador Cortez CF-120.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    We zijn zeer benieuwd naar filmpjes van je nieuwe lowden, hoe klinkt ie met microfoon of met een goed klankgat element!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freddy Bekijk bericht
    Heb je nog nooit gedacht aan Santa Cruz? dat vind ik de beste gitaren die ik ooit in handen gehad heb.
    Uitstekende bouwkwaliteit en dan die mooie klank, het zijn ook zeer luid klinkende gitaren.
    Ik was perplex hoeveel geluid er kwam uit een relatief kleine body,er hangt ook wel een prijskaartje aan natuurlijk.Vanzelfsprekend is dit persoonlijk en ieder heeft zijn eigen voorkeur.
    Ik vind Santa Cruz opzich mooie gitaren, maar ze passen niet echt bij mijn spel. Ik hou ook meer van het 'grote' geluid met lekker veel sustain. Santa Cruz is toch wat kleiner en een droger geluid ( de OM die ik heb bespeeld ), meer Martin-karakter.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vederlicht Bekijk bericht
    Mooi voor elkaar Merel! Tja, en wat moet je nog zeggen van deze Lowden. Het is een plaatje, en daarmee zeg ik veel te weinig. Ik heb al jouw posts op het forum gevolgd over dit onderwerp en keek er toch vreemd van op dat het uiteindelijk niet doorging. Maar als ik het zo lees treur je beslist niet.
    En nu mag je sponseren voor Lowden!! Hoe krijg je dat voor elkaar? Daar moet je toch heel goed voor zijn?
    Veel plezier met je beauty,
    Vederlicht♫
    Haha bedankt! In het begin baalde ik er wel heel erg van, maar nu ben ik gewoon heel blij met deze gitaar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    We zijn zeer benieuwd naar filmpjes van je nieuwe lowden, hoe klinkt ie met microfoon of met een goed klankgat element!
    Hopelijk binnen twee weken een nieuw filmpje opnemen met microfoons!
    Greenfield GF - Taylor 12 Fret
    YouTube: www.youtube.com/merelvh
    Website: www.merelvanhoek.com

  9. #19

    Standaard

    Hoi Merel,

    Gefeliciteerd met jou nieuwe Lowden, jammer dat het niets is geworden met die bouwer!
    Denk je dat dit jou belangrijkste gitaar gaat worden?
    Ik bedoel, je hebt al veel mooie gitaren, en het is natuurlijk leuk om diverse gitaren te hebben met hun eigen geluid maar is dit het geluid wat je zoekt?
    Als ik voor mijzelf spreek is het gaaf om te kunnen zeggen; dit is mijn geluid!
    Sinds dat ik mij Maton heb...

    Groetjes Silvester

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top