Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    206

    Standaard Mijn nieuwe Lowden F23C!

    Dit zal velen van jullie verbazen

    De gitaar die voor mij gebouwd werd gaat helaas niet door. Het begon met wat problemen op zijn werk waardoor hij de gitaar niet meer op tijd kon afmaken en waardoor ik dus zijn gitaren ook helemaal niet mocht promoten. Of niet eens een foto ervan op mijn Facebook zetten.. Hierdoor ging ik heel erg twijfelen omdat het toch bijna 3000 euro was wat ik er aan ging uitgeven. Dit zou een samenwerking met een hele goede bouwer opleveren maar die samenwerking was er dus eigenlijk niet meer. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en besloten om een gitaar te zoeken die ik in de winkel kon kopen.

    De zoektocht heeft uiteindelijk 3 maanden geduurd, op ongelooflijk veel gitaren gespeeld.. Al snel kwam ik bij Lowden uit en ik vond deze (de F23C) veruit de mooiste voor mijn spel. Diepe bassen maar toch mooi helder. En ook heel anders als de Taylor die ik al heb. Ik heb nu ook een sponsordeal () met Lowden, dus erg pijn doet het niet om die andere gitaar te moeten laten gaan.

    Ik wou de gitaar dan eerst bij Lowden bestellen maar dit zou 5 maanden duren en ik heb de gitaar gewoon nodig bij optredens. Dus uiteindelijk bij Diamond Guitars in Susteren uitgekomen, echt een geweldige winkel! Alleen maar high-end, handgebouwde gitaren. Hele prettige service, zeker een aanrader als je zo'n instrument zoekt!

    Genoeg gepraat, wat foto's!









    Greenfield GF - Taylor 12 Fret
    YouTube: www.youtube.com/merelvh
    Website: www.merelvanhoek.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Vreselijk verhaal ja, had je verteld en een heel raar verhaal van die bouwer ook. Ik hoop niet dat je moest aanbetalen ? Dat wil je bij Custom Made bouw gauw hebben.
    Dan kan je beter voor een fabrieksgitaar gaan. Mooi hout trouwens. Deze gitaar gaat jouw overleven, echt een topper dat ! Heb zelf ook op Lowden gespeeld en klinken lekker warm inderdaad. Is de top van Ceder ? Lijkt heel erg op Ceder dat bovenblad. In ieder geval gefeliciteerd ! En ik neem aan dat deze minder dan 3000 euro was ? Dus hou je ook nog geld over -

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Dat is mooi! En kijk nu eens wat ik tegenkom! Doe je goed!

    Fantastische gitaar, jammer van je custom, ik had al zo'n vermoeden toen ik je vraag op het AGF las, maar dit is wel een hele mooie deal zo! Gefeliciteerd! Je gaat wel als een speer, als je dit soort gitaren nodig gaat hebben.. Diepe buiging voor u!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Jammer dat je custom buld niet doorgaat, zag er veel belovend uit. Maar een Lowden is zeker geen slecht alternatief! Mooi hoor! Veel plezier ervan en succes met je optredens. Als je eens een lijstje van data en plaats hebt, dan houd ik me graag aanbevolen om het lijstje eens te zien.....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Prachtig achterkantje!
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Vreselijk verhaal ja, had je verteld en een heel raar verhaal van die bouwer ook. Ik hoop niet dat je moest aanbetalen ? Dat wil je bij Custom Made bouw gauw hebben.
    Dan kan je beter voor een fabrieksgitaar gaan. Mooi hout trouwens. Deze gitaar gaat jouw overleven, echt een topper dat ! Heb zelf ook op Lowden gespeeld en klinken lekker warm inderdaad. Is de top van Ceder ? Lijkt heel erg op Ceder dat bovenblad. In ieder geval gefeliciteerd ! En ik neem aan dat deze minder dan 3000 euro was ? Dus hou je ook nog geld over -
    Adviesprijs van deze was 3700, de prijzen zijn lekker omhoog gegaan Ik hoefde gelukkig niks aan te betalen, dus mij kost het niks..
    Walnoot en inderdaad een cedar top. Een geweldige combinatie!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Dat is mooi! En kijk nu eens wat ik tegenkom! Doe je goed!

    Fantastische gitaar, jammer van je custom, ik had al zo'n vermoeden toen ik je vraag op het AGF las, maar dit is wel een hele mooie deal zo! Gefeliciteerd! Je gaat wel als een speer, als je dit soort gitaren nodig gaat hebben.. Diepe buiging voor u!
    Haha ja cool!
    Inderdaad jammer maar ik heb er gelukkig een onwijs mooi instrument en andere deal voor terug. Dankjewel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric van Esch Bekijk bericht
    Jammer dat je custom buld niet doorgaat, zag er veel belovend uit. Maar een Lowden is zeker geen slecht alternatief! Mooi hoor! Veel plezier ervan en succes met je optredens. Als je eens een lijstje van data en plaats hebt, dan houd ik me graag aanbevolen om het lijstje eens te zien.....
    Dankje! Op mijn website www.merelvanhoek.com staat een lijstje. Nog niet alles, paar data moeten nog bevestigd worden. Eind van deze week is hij weer up-to-date
    Greenfield GF - Taylor 12 Fret
    YouTube: www.youtube.com/merelvh
    Website: www.merelvanhoek.com

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Fraai hoor! Als ik aan Lowden denk, denk ik altijd meteen aan Richard Thompson:



    Hier weliswaar elektrisch versterkt, maar het zijn zeker prachtige instrumenten.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juni 2005
    Locatie
    Het bij nader inzien toch niet altijd zonnige Brabant.......
    Berichten
    2.084

    Standaard

    Wow Merel, ook gaaf hoor! Ik heb een F25c, ceder top met rosewood back & sides en heb het hier al vaker gepost: deze gaat er nooit meer uit. Qua model/maat en klank is het voor mij de ideale gitaar al moet ik zeggen dat toen ik deze kreeg de walnoten versie er nog niet was.
    Jammer van die bouwer maar die gitaar krijgt vast wel weer een andere eigenaar die er erg gelukkig mee is.
    Een dikke streep is ook een lijn.

  9. #9

    Standaard

    ZO !!! Prachtig ding! Ben een volger op de achtergrond en het is inderdaad jammer dat de deal (weer) niet doorgegaan is. Nu zit je voorlopig wel goed met deze Lowden, fantastische gitaren maar voor mijn amateuristisch gedoe in een te hoge prijsklasse, maar het is je van harte gegund ben benieuwd naar je eerste opname op deze gitaar..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Mooie gitaar Merel! Laat je er nog een element/microfoon in zetten of heb je dat niet nodig?
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top