Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6

Discussie: DR Dragonskins

  1. #1

    Standaard DR Dragonskins

    Beste meesen,

    Ik ben een DR string fan ( op elektrische gitaar ).

    Nu ben ik altijd aan het puzzelen voor snaren op mijn western. Elixir vind ik niet echt klinken en die coating is niet heel erg mijn ding... Het liefst zet ik er Martins op... maar dan moet ik ze vrij snel vervangen, omdat de sound snel vervaagt en ik heb een wat hoger zuurgehalte in m'n poten. (ik ben bijna gedoemd om elixir te spelen, door die zure handen van me).

    Nu kwam ik op de DR site de Dragonskins tegen... ook een amerikaans review gelezen .. en volgens sommigen zijn ze de next best thing..

    Een coated snaar die niet coated voelt.

    Wat ik dus eigenlijk wil vragen of er mensen er ervaring mee hebben? Ze zijn volgens mij nog niet heel erg lang op de markt.. En jawel... ze kosten 14 tot 15 euro's... yay.....

    Dus als er mensen ervaringen willen delen, graaaag.

    Hoor van jullie!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    De Elixirs die ik ooit geprobeerd heb waren ook niet mijn ding. Maar je hebt verschillende soorten coating: polyweb, nanoweb en het merk Cleartone gebruikt Enhanced Molecular Protection (EMP). Daar heb ik deze (de bovenste) snaren van geprobeerd, ook niet goedkoop maar de 'feel' is ok en ze gaan wel wat langer mee dan ongecoate snaren. Maar of het de hoge prijs rechtvaardigt is de vraag. Je betaalt een veelvoud van de prijs van ongecoate snaren, maar bij mij gaan ze niet diezelfde veelvoud in tijd mee. Het enige voordeel is dan dat je minder vaak snaren hoeft te vervangen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #3

    Standaard

    Ikzelf vindt elixir's ook helemaal niks, net als daddario EXP, ze klinken gewoon niet goed en breken snel. Ook de coating laat bij mij snel los.

    Ik zou deze nemen: http://www.ernieball.com/products/acoustic-strings?filter[501]=4615

    Ze gaan bij mij ongeveer 2 maanden mee tegenover de Martins die bij mij 2-3 weken mee gaan, ze zijn wel gecoat, maar het voelt echt aan als ongecoate snaren. Ook vindt ik het een van de best klinkende snaren die ik heb gespeeld en ze kosten maar €9,10

  4. #4

    Standaard

    Thanks voor het reageren,,

    Deze snaren lijken me zeker het proberen waard.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik ben een zware gebruiker van Elixir. De snaren gaan echt lang mee. Breken is alleen als de kam niet goed is of je de snaren niet goed opzet. Ik gebruik de gitaar als een half drumstel en mute als een waanzinnige met men rechterhand op de kam bij tijd en wijle. Ik speel tot er geen coating meer op zit en dat betekent in de praktijk aardig wat optredens zonder problemen.
    Ik kan geen ongecoate snaren gebruiken , die staan na enkele uren onder de roest door m`n zweet.
    Ik heb vroeger veel Blackcoateds van DR gebruikt. De coating sleet daar sneller van dan van de Elixrs. Ook was verkrijgen een probleem omdat er maar 1 winkel was die ze wilde bestellen. De elixirs zijn beter verkrijgbaar .
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Nou, die Elixir snaren breken echt wel hoor.

    Bij die snaren zijn nl. alleen de omwonden snaren gecoat, de B en hoge E niet. Als zo'n set er wat langer opzit gaan die snaren toch nog relatief voortijdig doormidden. Dat was mijn ervaring bij Elixirs voor elektrische gitaar.

    Die Ernie Ball's ga ik ook eens proberen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top