Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Klopt.....ik heb een Bogner XTC classic....en die klinkt een stuk beter. Alleen de footswitch is al duurder dan een JMP-1...duh!
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  2. #12

    Standaard

    Triple giant doelde ik op, die nieuwerwetse veel te dure onzin doe ik niet aan.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Dus omdat hij op 160V draait (net als vele Valvestates) is dit het slechtste product van Marshall ooit? Een JMP-1 kost 2ehands ergens tussen de €200-300? Wat kost die Bogner?
    Selectief en onjuist interpreteren. De triple giant heb ik een keer gezien voor 400 euro.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Triple giant doelde ik op, die nieuwerwetse veel te dure onzin doe ik niet aan.
    2x zo duur als de JMP-1 dus.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_o Bekijk bericht
    Voor het geld een fantastisch apparaat juist.
    Heb er een jaar of 3 mee opgetreden en natuurlijk zijn er versterkers met een betere sound...dat hou je toch.
    Vooral de OD-1 is zeer goed, moddervet en ik ken niet veel amps die dat geluid kunnen evenaren hoor......
    Iron maiden speelt ermee, weet niet of ze origineel zijn, maar die hebben af en toe ook best een overtuigend geluid.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    2x zo duur als de JMP-1 dus.
    Wat kost de JMP-1 eigenlijk nieuw? De bogner kostte toen ie net uit was ongeveer 2500 gulden, hoogtijdagen van het 19inch gebeuren.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Je bedoelt Hafler (designed by Bogner).
    Volgens mij was de JMP-1 iets van 1100 gulden??
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Hoezo is het geen echte buizen preamp... wat doen de 2 buizen dan?

    En als je nog nooit over een JMP-1 heb gespeeld ga er dan niet over oordelen want word er een beetje moe van dat mensen een produkt afzeiken naar aanleiding van een recensie of van horen zeggen.
    Ik haal mijn soundjes er wel uit en ben zelf een "Tonefreak" dus dat ze slecht zijn is zo'n bullshitt. Dat het voor jou niet werkt of je sound niet is is dan wat anders. JMP-1 is voor mij all-round en dat is precies wat IK nodig heb voor mijn gitaarspel... gebruikt mijn setup voor Toto tribute band, Eagles cover band, mijn eigen band Beat It en zelfs toen met concert van Thomas Berge was ie van de partij.
    Moet wel zeggen dat het voor mij uitmaakte met wat voor eindtrap je gebruikt want met een Mesa 295 (6L6) vond ik m kil maar met mijn eindtrap Advance TA70 (EL34) vind ik m super klinken.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Hoezo is het geen echte buizen preamp... wat doen de 2 buizen dan?

    En als je nog nooit over een JMP-1 heb gespeeld ga er dan niet over oordelen want word er een beetje moe van dat mensen een produkt afzeiken naar aanleiding van een recensie of van horen zeggen.
    Ik haal mijn soundjes er wel uit en ben zelf een "Tonefreak" dus dat ze slecht zijn is zo'n bullshitt. Dat het voor jou niet werkt of je sound niet is is dan wat anders. JMP-1 is voor mij all-round en dat is precies wat IK nodig heb voor mijn gitaarspel... gebruikt mijn setup voor Toto tribute band, Eagles cover band, mijn eigen band Beat It en zelfs toen met concert van Thomas Berge was ie van de partij.
    Moet wel zeggen dat het voor mij uitmaakte met wat voor eindtrap je gebruikt want met een Mesa 295 (6L6) vond ik m kil maar met mijn eindtrap Advance TA70 (EL34) vind ik m super klinken.
    Maak je niet druk joh, slecht voor je hart ! Iedere gitarist heeft zijn voorkeur en ik vind de jmp-1 voor wat ie doet prima, heb er zelf icm een valley arts gitaar over gespeeld en je krijgt er killer Lukather sounds uit. Nu krijg je dat met veel andere amps ook voor mekaar maar het ding deed het eigenlijk prima waarvoor hij gemaakt is.
    Tijdens die TV concerten had je toch wel een lekkere sound vond ik, kwam goed over in de uitzending in ieder geval, beetje gladjes maar toch echt wel oke vond ik.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Hahaha nou ja druk... kom ik zo vaak tegen dat gitaristen roepen hoe slecht een produkt is zonder uitgebreid te testen.
    Maar goed, mijn rack klinkt inderdaad gladjes omdat Michael Landau '80 sound mijn richtlijn is qua sound. Ik gebruikte bij Thomas Berge veel Landau sound dus kan inderdaad heel gladjes overkomen in de tv uitzending. Maar heb ook presets wat alleen puur de preamp en eindtrap is en dat klinkt heel rauw en bruut.

    Maar zal die C108 vervangen en kijken of het probleem dan weg is.
    Laatst gewijzigd door ateng; 11 juli 2012 om 18:00

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top