Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard Raar geluid bij lead preset JMP-1

    Dev laatste tijd heb ik een raar geluid als ik naar mijn lead preset schakel. Het is zowel bij OD1 als bij OD2 maar meer op hoger volume... dus als lead. Want bij rhythm heb ik geen probleem dus het is echt als ik het volume op 18 of hoger heb geprogrammeerd.
    Dacht eerst misschien de buizen maar zag bij het checken van de PCB dat er iets niet lekker uitziet...




    Het is de gele component en is genummerd met C108
    Kan het daar aan liggen en wat duidt het letter C (want R=weerstand)?

    Buizen zijn net vervangen dus het lijkt mij sterk dat het aan de buizen ligt.

  2. #2

    Standaard

    Blijft het slechtste Marshall produkt ooit, maar ik weet het niet. C betekent condensator en het lijkt alsof ie ooit geploft is, zou hem vervangen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2009
    Locatie
    ergens in West-Friesland (NH)
    Berichten
    1.347

    Standaard

    Er zijn volksstammen die deze Marshall super vinden en hem gebruiken, ook volksstammen die hem K vinden, maar iets zegt me dat 9 van de 10 die pre nooit "goed" aan de tand gevoeld. Meestal lees je dan de ge-papagaai-de opmerking, het is geen echte buizen-pre.....en ze hebben gelijk, maar of dat een amp gelijk slecht maakt?

    Maar wat bedoel jij met slecht? Kwaliteit, sound, gebruikersgemak etc.

    Ondanks dat ze uit productie zijn zie ik ze regelmatig. Dus slecht, in alle opzichten, lijkt mij al overdreven en het geven van de kwalificatie slechtste Marshall product ooit zoals Tommus42 stelt vind ik ronduit, gelul......

    (sorry, dat ik het zo stel ik kan slecht tegen dat soort simpele geenstijl achtige reaguursels en zeker in de ochtend voor de koffie)

    C= Capacitor en inderdaad zoals Tommus42 aangaf een condensator
    Laatst gewijzigd door speedmusic; 11 juli 2012 om 08:32

  4. #4

    Standaard

    Moet bekennen dat het idd papagaaien is, wel obv veel indrukken en geschreven recensies, bovendien dacht ik aan iets anders. Heb begrepen dat de kwaliteit van de geluiden het net niet is, van de 19inch versterkers een van de slechteren. Jammer, want de midi enzo is wel in orde.
    Tweede hands zie je dat wel terug in de prijs, dat gebrek aan kwaliteit van het geluid, maar ik vind het niet leuk van Marshall dat ze zo leunen op hun naam. Op zich natuurlijk ook weer geen probleem, maar als je dat ding koopt zonder goed te vergelijken koop je voor het geld van een goede pre een matig ding. Weet niet wat voor filosofie daar achter steekt, maar ik vind dat niet netjes. Marshall moet gewoon goede spullen maken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Blijft het slechtste Marshall produkt ooit
    Volgens mij is de JMP-1 vele malen beter dan bijvoorbeeld de MG-serie.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Volgens mij is de JMP-1 vele malen beter dan bijvoorbeeld de MG-serie.
    Die MG-serie is een budget transistor versterker met de kenmerkende marshall-sound. De JMP-1 pretendeert toch een profie apparaat te zijn, moet het dan ook zijn vind ik.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    De JMP-1 pretendeert toch een profie apparaat te zijn, moet het dan ook zijn vind ik.
    En het is het niet, omdat ...

  8. #8

    Standaard

    Volgens mij werkt ie op te lage spanningen, de sounds zijn een compromis, volgens mij klinkt ie vlak en plat als je hem vergelijkt met een Bogner, die nota bene mikt op de Marshall sound.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Volgens mij werkt ie op te lage spanningen, de sounds zijn een compromis, volgens mij klinkt ie vlak en plat als je hem vergelijkt met een Bogner, die nota bene mikt op de Marshall sound.
    Dus omdat hij op 160V draait (net als vele Valvestates) is dit het slechtste product van Marshall ooit? Een JMP-1 kost 2ehands ergens tussen de €200-300? Wat kost die Bogner?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Voor het geld een fantastisch apparaat juist.
    Heb er een jaar of 3 mee opgetreden en natuurlijk zijn er versterkers met een betere sound...dat hou je toch.
    Vooral de OD-1 is zeer goed, moddervet en ik ken niet veel amps die dat geluid kunnen evenaren hoor. Clean vond ik dan weer niet fijn en vond de overall attack en dynamiek achteruit HOLLEN zodra je de effectloop gebruikte.
    Wanneer je je setup simpel houdt, bijvoorbeeld, jmp-1, dikke eindtrap en een leuke 212 eronder, kun je je op de klassike rock en metalsounds eigenlijk geen buil vallen..
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top