Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2009
    Locatie
    IJmuiden / Almere
    Berichten
    364

    Standaard JMI 15 watt bromt hevig.

    Hallo,

    ik heb afgelopen December een JMI 15 watt buizenversterker gekocht.(een soort replica van een oude Vox Ac15) en daar ben ik zeer tevreden over. Maar ik heb nu als ik de versterker aanzet zelfs zonder gitaarkabel erin een zeer irritante brom. Hetzelfde geluid als je je gitaarkabel nog niet in je gitaar heb maar wel in de versterker en dan met je vingers het uiteinde van je kabel aanraakt. Ik heb al gekeken of het in een geaard stopcontact anders is (gelezen op het forum), maar dat maakt geen verschil.

    Ik heb net met de muziekwinkel gebeld waar ik de versterker gekocht heb, en die denken aan "een buisje dat niet helemaal goed meer is". Ik wil graag weten wat jullie denken dat het is, want als het een ander probleem betreft is de kans groot dat ik hem een tijdje kwijt ben voor reparatie. Het lijkt mij dat ze een buisje on the fly kunnen vervangen.


    Met vriendelijke groet
    Dennis AKA Undertaker321
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Hoe kun je ze ook vertrouwen?
    Ze bloeden een week lang per maand zonder
    dood te gaan. Moet jij eens proberen...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door undertaker321 Bekijk bericht
    Ik heb net met de muziekwinkel gebeld waar ik de versterker gekocht heb, en die denken aan "een buisje dat niet helemaal goed meer is".
    Zou idd kunnen, kan nog wel meer mogelijkheden bedenken maar dit is eenvoudig uit te proberen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2009
    Locatie
    IJmuiden / Almere
    Berichten
    364

    Standaard

    Dank voor je reactie. Maar ik wil graag weten waar ik allemaal rekening mee kan houden. Mijn vorige versterker (Vox Ad100Vt) deed een paar jaar geleden ook raar en toen dachten wij dat er een zekeringetje was gesprongen, en ben ik hem 2 maanden kwijt geweest voor de reparatie. Achteraf bleek dat de halve versterker kapot was. Dat is weliswaar een heel ander verhaal, andere versterker, hybride i.p.v. volledig buizen, Etc. Maar nogmaals ik wil graag weten wat ik kan verwachten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Hoe kun je ze ook vertrouwen?
    Ze bloeden een week lang per maand zonder
    dood te gaan. Moet jij eens proberen...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door undertaker321 Bekijk bericht
    Maar nogmaals ik wil graag weten wat ik kan verwachten.
    Dat is helaas niet te voorspellen zonder iets te hebben gezien maar een brommetje lijkt me niet zo'n probleem. Zou eerst de muziekzaak een buisje laten proberen en als het dat niet is kun je altijd nog kiezen wat te doen.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5

    Standaard

    Mmm, ik zou de buizen er eens een voor een uithalen, kijken wanneer de brom weg gaat.


    maar naar de winkel brengen is een goed idee

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2009
    Locatie
    IJmuiden / Almere
    Berichten
    364

    Standaard

    Bedankt voor de reacties. Het valt gelukkig nog binnen de garantie periode dus dat scheelt. Nog even een klein vraagje een buisje vervangen, hoelang gaat dat ongeveer duren, in de winkel, ik ga het niet zelf doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Hoe kun je ze ook vertrouwen?
    Ze bloeden een week lang per maand zonder
    dood te gaan. Moet jij eens proberen...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door undertaker321 Bekijk bericht
    Nog even een klein vraagje een buisje vervangen, hoelang gaat dat ongeveer duren, in de winkel, ik ga het niet zelf doen.
    Als het direct toegankelijk is.....15 sec. Moet het hele ding uit elkaar is het begrijpelijk dat het langer gaat duren.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    Destijds testten ze in het blad De Gitarist een nieuwe JMI ac30 en die vonden ze super klinken, maar ze vonden m wel heeel storingsgevoelig. Ze konden moeiteloos diverse radiozenders met die JMI ontvangen :-)
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top