Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard Nieuw project! De telemaster/jazzcaster of hoe je het ook wilt noemen

    Hey allemaal,

    Na een heel cool filmpje over de rig van Josh Klinghoffer (RHCP) zag ik ineens een naar mijn mening wel heel vette gitaar. Een hybride tussen de Jazzmaster en de telecaster; de telemaster.
    Ik ben direct gaan googlen als een malle en kwam er al snel achter dat het om een MJT gitaar gaat.
    Vervolgens snel contact gezocht met MJT (snel antwoord, top!) en jawel, we zijn nu druk aan het heen en weer mailen om alle opties na te gaan en het kostenplaatje te berekenen.

    Anyway, eerst wat plaatjes van de telemaster:





    De gitaar zoals ik haar voor ogen heb wordt fiesta red (closet classic,semi gloss) met een maple hals met een lekkere (donkere!!!) slab palissander. MJT doet enkel relic finishes maar ik heb expliciet gezegd dat ik geen butsen, krassen enz wil want dat wil ik zelf doen met de jaren. Ik ga een beetje voor deze look maar dan ongereliced en natuurlijk in een telemaster stijl:



    Vet? Dacht het wel!!! Ik ben benieuwd naar het totale kostenplaatje (misschien nog wat sparen dan....) maar als het meezit dan lukt het vrij binnenkort al. Ik hou jullie op de hoogte!

    Mocht het uiteindelijke resultaat goed bevallen dan GAS ik bij voorbaat alweer op zoiets:



    (maar dan in het zwart...)

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2009
    Locatie
    Aalst, Belgica
    Berichten
    959

    Standaard

    Ooooh! Dit lijkt voor mij, persoonlijk, ook de ideale gitaar. Ik ben zot van mijn tele maar vind de sound van een jazzer toch nog iets vetter. Een gewone jazzer heeft ook iets teveel knopjes en gedoe, daar rekent deze telemaster ook mee af

    Vet vet vet.

    Ik hou dit zeker in de gaten!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Ik hou gewoon van het no nonsens karakter van een telecaster maar ben altijd gek geweest van offset bodies (Jazzmaster, Jaguar etc).
    Al die knopjes enz heb ik het ook niet op, shortscale ook niet (jaguar) en dit lijkt me gewoon een te gekke hybride, vandaar.
    Die met die TV jones cabronita achting spreekt me ook erg tot de verbeelding hoor, zou zomaar kunnen dat ik daar eerst voor ga.
    Eerst maar eens mijn volgende mail afwachten...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2002
    Locatie
    Stavenisse
    Berichten
    5.191

    Standaard

    da's bullseye.... Hole in one.....
    Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 november 2004
    Berichten
    2.915

    Standaard

    Er staat er zo een op gitaarmarkt he!

    http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=159198

    En nee die is niet van mij

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2009
    Locatie
    In 't zuiden
    Berichten
    1.592

    Standaard

    Waarom ga je nirt voor een Japanse/Mexicaanse Jazzmaster en zet je er een Tele neck op? Lijkt mij een goedkopere oplossing, en als je het niks vind, dan maak je er niet zoveel verlies op.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Venlonaer Bekijk bericht
    Waarom ga je nirt voor een Japanse/Mexicaanse Jazzmaster en zet je er een Tele neck op? Lijkt mij een goedkopere oplossing, en als je het niks vind, dan maak je er niet zoveel verlies op.
    Volgens mij is dat niet eens zo gek veel goedkoper. En bij dit soort projecten (al is het mijn eerste) ga ik er vanuit dat ik deze gitaar niet doorverkoop. En als ik het niks vind? Tja, jammer joh, dan gaat ie aan de muur maar laten we daar nou maar niet vanuit gaan

    Verder; ik wil nitro lak, ik WIL fiesta red en nog wat andere zaken waardoor ik geen concessies wil doen door goedkope onderdelen in elkaar te flansen

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2006
    Locatie
    Achterhoek!
    Berichten
    357

    Standaard

    Een telecaster nek past volgens mij niet standaard op een Jazzmaster of Jaguar. Een stratocaster nek wel. PS: die laatste cabronita-achtige is erg vet!!!

    Edit: check deze dan:



    Laatst gewijzigd door Nils47; 9 juli 2012 om 14:36

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Erg vet ook maar ik ga niet voor een binding

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2006
    Locatie
    Achterhoek!
    Berichten
    357

    Standaard

    Bij Warmoth zijn ze ook te bestellen als : JazzCaster

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top