Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10
  1. #1

    Standaard Versterker 'ombouwen'

    Hallo,

    Ik heb een paar jaar geleden van mijn ouders een gitaar speaker/versterker in één gekregen. Het is een AG-1006D van het 'merk' The Animal VMI. Weet iemand misschien of het mogelijk is om deze versterker, die gewoon werkt via een stroomsnoer, om te bouwen naar een speaker die werkt op een accu / batterijen?
    Alvast bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 juli 2010
    Locatie
    Stein, Limburg
    Berichten
    1.990

    Standaard

    Kun je eens een foto maken van je amp en deze hier neer zetten? via google vindt ik er niks over..
    En waarom wil je 'm ombouwen naar accu/batterij versterker? je kunt ook beter gewoon een batterijen ampje van VOX of Roland o.i.d. kopen.
    Luc op YouTube & Facebook!
    Te koop: Celestion Classic Lead 80 speaker. In goede staat en werkt perfect.
    Te koop: Kustom Defender 5H + Kustom 112 Cab. zo goed als nieuw inc. kabels.
    PM voor info/foto's.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 juli 2003
    Locatie
    Spijkenisse
    Berichten
    1.360

    Standaard

    Een speaker werkt nooit lang op een accu of batterijen.Je blaast hem dan namelijk op
    Waarschijnlijk wil je de versterker op een accu of batterijen laten werken
    Als hij een laag vermogen heeft,is dat wel te doen,echter wel door een technikus,want ik heb het vermoeden dat dat jou niet gaat lukken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joriseeling Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb een paar jaar geleden van mijn ouders een gitaar speaker/versterker in één gekregen. Het is een AG-1006D van het 'merk' The Animal VMI. Weet iemand misschien of het mogelijk is om deze versterker, die gewoon werkt via een stroomsnoer, om te bouwen naar een speaker die werkt op een accu / batterijen?
    Alvast bedankt!

    Dit is een transistor ampje van slechts 10W en dan is de voedingsspanning waarschijnlijk ook niet zo hoog. Je zal een laadsysteem met een kleine accu moeten inbouwen. Kost op zich al een paar centen en vergeet ook niet het gewicht van zo'n accu. Alles is mogelijk maar ik krijg niet de indruk dat iemand van GN je is voorgegaan dus de mogelijkheden zullen eerst bekeken moeten worden.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #5

    Standaard

    Je kunt bij bijvoorbeeld Halfords omvormertjes kopen. Die zetten 12 volt gelijkspanning om in 220 volt wisselspanning. Die kun je dus op een auto accu aansluiten en dan heb je 220 volt. Daar kan de stekker van je versterker gewoon in. Hoef je niets om te bouwen.

  6. #6

    Standaard

    Nu ik al jullie reacties lees weet ik niet zeker of ik het goed omschreven heb. Maar ik wil er dus voor zorgen dat ik mijn versterker mee kan nemen ergens naar toe en hem dan ook kan gebruiken zonder dat ik stroom nodig heb.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joriseeling Bekijk bericht
    Nu ik al jullie reacties lees weet ik niet zeker of ik het goed omschreven heb. Maar ik wil er dus voor zorgen dat ik mijn versterker mee kan nemen ergens naar toe en hem dan ook kan gebruiken zonder dat ik stroom nodig heb.
    Maakt niet uit hoe je het omschrijft, je hebt ten alle tijden voeding nodig. Dat kan op twee manieren:

    1 Je neemt een accu en maakt je amp al dan niet via een stukje elektronica geschikt om die power te verwerken. Voordeel is de directe aansluiting vrijwel zonder vermogensverlies. Nadeel is het gewicht van de accu die je extra moet meeslepen.

    2 Je sluit de amp aan op 230V~ welke via een omvormer uit de accu wordt verkregen. Voordeel is dat je niets aan de amp hoeft te doen. Nadeel is ook hier het gewicht van de accu maar de omvormer heeft ook een aanzienlijk gewicht. Ook geeft de omvormer rendementsverlies wat resulteerd in een kortere gebruiksduur tenzij je een grotere accu mee kan slepen.

    Aanpassing van de amp is de minst zware oplossing en heeft ook het hoogste rendement waardoor je langer van de acculading kan genieten. Aan de andere kant is de omvormer eenvoudig in het gebruik. Aan jouw de keus.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Maakt niet uit hoe je het omschrijft, je hebt ten alle tijden voeding nodig. Dat kan op twee manieren:

    1 Je neemt een accu en maakt je amp al dan niet via een stukje elektronica geschikt om die power te verwerken. Voordeel is de directe aansluiting vrijwel zonder vermogensverlies. Nadeel is het gewicht van de accu die je extra moet meeslepen.

    2 Je sluit de amp aan op 230V~ welke via een omvormer uit de accu wordt verkregen. Voordeel is dat je niets aan de amp hoeft te doen. Nadeel is ook hier het gewicht van de accu maar de omvormer heeft ook een aanzienlijk gewicht. Ook geeft de omvormer rendementsverlies wat resulteerd in een kortere gebruiksduur tenzij je een grotere accu mee kan slepen.

    Aanpassing van de amp is de minst zware oplossing en heeft ook het hoogste rendement waardoor je langer van de acculading kan genieten. Aan de andere kant is de omvormer eenvoudig in het gebruik. Aan jouw de keus.
    Oké, bedankt! Ik ga kijken voor welke van de twee ik ga kiezen en of ik het überhaupt wel wil gaan doen.

  9. #9

    Standaard

    Misschien is een klein aggregraat een oplossing?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Zonnepaneel?
    Nico


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top