Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard Titanium bridge pins

    Voor de liefhebbers en puristen onder ons: Titanium bridge pins.. Schijnt weer een hele nieuwe dimensie aan het geluid toe te voegen..





    En een review hier..

    Erg mooi! Schreeuwend duur, maar erg mooi... Nu nog een topkam en zadel!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  2. #2

    Standaard

    De gitaren waar 'ie ze in heeft geprobeerd zeggen genoeg :-) Grevens, Dudendostel, Brondel, Goodall. Geen kattenpis. Als je die onder handbereik hebt dan zul je ook noet malen om een paar extra setjes titanium pins. Staat trouwens niet heel veel in over het geluid, behalve 'tonal modification'.
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door northernlake Bekijk bericht
    De gitaren waar 'ie ze in heeft geprobeerd zeggen genoeg :-) Grevens, Dudendostel, Brondel, Goodall. Geen kattenpis. Als je die onder handbereik hebt dan zul je ook noet malen om een paar extra setjes titanium pins. Staat trouwens niet heel veel in over het geluid, behalve 'tonal modification'.

    Toch wel:

    Across all the styles of guitars and all the woods, I noticed a consistent change in the tone. This was subtle but noticeable. The tendency was to even the balance of string volume and enhance the sustain. The overtones and trebles became more crystalline, more precise. It was an appealing change on the Rosewood guitars as well as on the Lowden. The Brondel is really a Jazzy, midrange box which gained more focus and allowed more folk focussed playing.

    Maar idd, als je 12K over hebt voor een gitaar, zeur je ook niet over 120 dollar

    Dan blijft het een leuk hebbeding en iets bijzonders voor je gitaar, mocht je zo gek zijn!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk bericht
    Voor de liefhebbers en puristen onder ons: Titanium bridge pins.. Schijnt weer een hele nieuwe dimensie aan het geluid toe te voegen.. Erg mooi! Schreeuwend duur, maar erg mooi... Nu nog een topkam en zadel!
    Oe, die ga ik eens gauw bestellen voor mijn ouwe Egmond. Die kan namelijk wel wat definitie en sustain gebruiken!
    Hoogachtend,
    Bambufan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jannest
    die gozert speelt op 2 gitaren en beide klinken ze kut
    heb het vage vermoeden dat het niet aan de gitaren ligt

  5. #5

    Standaard

    Ik heb wel snaren van Ernie Ball waarbij de end ball met titanium omwonden is bij de e en b snaar. Ik moet zeggen, het geeft wel meer sustain. Maar om nu €100,00 uitgeven aan bridge pins is wel weer overdreven, al ziet het er wel mooi uit....

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BamBuFan1 Bekijk bericht
    Oe, die ga ik eens gauw bestellen voor mijn ouwe Egmond. Die kan namelijk wel wat definitie en sustain gebruiken!
    En, niet geheel onbelangrijk: Je verviervoudigd de waarde ermee!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Het verschil is best hoorbaar , maar bij de meeste gitaren is er een beter verschil merkbaar door er goede ( passende ) snaren op te zetten. Ik heb ook een hele variatie aan pins liggen. Het verschil zit hem in de truc om zoveel mogelijk trillingsenergie van de snaren op je bovenblad te krijgen. Kunststof ,,moffelt,, een beetje. Hardhout is al beter net als been , maar brons voegt al meer hoog toe. Kan ook uitpakken als een schelle gitaar als je niet uitkijkt. Hangt van type af.
    Prijs hangt inderdaad van je gitaar af. Als het de waarde verdubbelt ben je niet slim bezig. Bij 1% van de waarde interesseert het je niet.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2008
    Locatie
    woerden
    Berichten
    441

    Standaard

    zou titanium ook niet meer hoog toevoegen? blijft toch hard metaal lijkt mij.

    ik heb eigenlijk wel interesse maar ben een noob met bestellen enzo. is er iemand die ze besteld en kan ik op die bestelling meeliften?
    Laatst gewijzigd door danielw; 9 juli 2012 om 19:23

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Wel meer hoog, maar beter, als je de recensie moet geloven.. Maar, zoals Eko zegt, moet je wel oppassen voor schelheid.. Het zal idd niet geschikt zijn voor elke gitaar. Ik kan me wel voorstellen dat door de dichtheid en compositie van verschillende metalen andere soorten geluid verkregen worden..

    Ikzelf heb graphtech pins op 1 van m'n gitaren zitten (aftermarket) en behalve meer sustain, is het hoog wel meer sprankelend. Dit is wel een gitaar die sws erg warm en donker klinkt, dus het is wel echt een toevoeging.. Ik heb ook een budget Squier die scheller klinkt en daar zou ik ze dan weer niet opzetten..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2008
    Locatie
    woerden
    Berichten
    441

    Standaard

    dus eigenlijk voegt het hoog met ballen toe? geen inieminie hoog dus?
    ik ben benieuwd wat ze op mijn taylor 314 doen..
    ben net een ekster, als het metaal is dan wil ik er voor gaan..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top