Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 47

Discussie: gibson 490/498 set

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard

    als de pup er nu gewoon uithaalt, de draden afknipt op een redelijk handzame plek en daar de 498t op soldeert. Hoef je niet heel erg moelijk te doen met die potmeters....ik ga voor het gemak er van uit dat je geen pushpull pots hebt en dus een tweeaderige pup...

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Jep: de spoelen zelf zijn gewaxt, maar de kap lag er los op. Kon 'm ook indeuken aan de bovenkant ...

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius Bekijk bericht
    Ok, geen Orph maar ff mijn ervaring met iets vergelijkbaars.....

    Heb nu een gemodificeerde burstbucker bij de hals en 'n stock '57 bij de brug op mijn R7. Bij de hals in ieder geval een beduidend meer open sound, wat dynamischer dan met 'n 57. Voorlopig ok tot ik er andere magneten onder knal of een set Throbacks d'r in schroef.

    Veel burstbuckers hebben ontzettend mismatched spoelen, als je er een paar hebt kun je ook kijken welke spoelen er wat beter bij elkaar passen; beetje mismatch is ok/plezierig maar te veel maakt het nogal schel/bijterig imo.
    Wat bedoelen jullie precies met mismatched ?
    De brug en hals pickup onderling, of de twee spoelen van èèn humbucker ?

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Spoelen binnen 1 humbucker.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nusti Bekijk bericht
    als de pup er nu gewoon uithaalt, de draden afknipt op een redelijk handzame plek en daar de 498t op soldeert. Hoef je niet heel erg moelijk te doen met die potmeters....ik ga voor het gemak er van uit dat je geen pushpull pots hebt en dus een tweeaderige pup...
    De potmeters zijn best goed bereikbaar via het F-gat, ik ga het binnenkort er eens op wagen ... zodra ik een Unoriented A5-magneet heb kunnen bemachtigen

    addiction-fx.com rekent helaas €30 voor het verzenden, ik zal iets dichter in de buurt moeten gaan zoeken.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    addiction-fx.com rekent helaas €30 voor het verzenden, ik zal iets dichter in de buurt moeten gaan zoeken.
    Ik heb reactie van Addiction-FX gekregen:

    Hi Harold,

    Thanks for your email.
    We ship USPS Priority Mail for all International orders. Cost is $28.87 per package, weight limit is 4LBs(about 1.80kg).
    You may add different parts in the package, shipping will always be $28.87 as long as the weight is less than 4LBs.

    4LBs covers about 60pcs bar magnets.

    We do NOT recommend you to buy from us if you need 3pcs only. Thank you.

    Dennis
    Nou heb ik via PM al iemand die ook wat magneten wil hebben, maar dan blijft het een dure grap; zeker als er BTW, inklarings- en douanekosten bij komen.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    ik kreeg deze set vorige week, en heb er gelijk 2x een unoriented alnico5 ingezet. het verschik was immens. opener doch meer punch enhelderheid. ik kan die mod echt aanbevelen. die nare bite op de brug is weg, en dd zompigheid van de hals is veranderd in heldere warmte.
    Viavia heb ik ook 2 unoriented A5's kunnen bemachtigen en die in een 490R/498T gezet die in mijn Ibanez AM100 zitten. Ik ging er vanuit dat het een marginaal, maar hoorbaar verschil ging maken ... ik zat er naast.


    Wat een verschil! En wat een verbetering!!! Het is precies zoals Orpheo omschreef: het irritante is van de 498T af, en hij klinkt veel opener zonder verlies van druk/punch. En de 490R is zowaar bruikbaar geworden Ik heb een ter*nghekel aal halselementen omdat ze altijd te donker, binnensmonds en expressieloos zijn, maar met de unA5 ipv A2 is hij ineens heel bruikbaar! Of ja: het blijft een halselement, dus nooit mijn favoriet, maar het klinkt heel niet verkeerd


    Conclusie: aanrader!

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard

    en heb je ze via addiction-fx besteld?
    Jammer dat ik dit heb gemist, had graag meebesteld met je. Ik heb al een keer iets besteld maar dat is nooit aangekomen..

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nusti Bekijk bericht
    en heb je ze via addiction-fx besteld?
    Nee, ik had er wel een aantal magneten gekocht, maar toen ging de website en hun ebaywinkel op zwart. Ik heb toen mijn geld van Paypal terug gehad. Deze unA5's heb ik via een kennis van dit forum gekocht en die heeft er nu geen meer (over).

    Heel jammer dat die magneten niet beter leverbaar zijn, het is echt een enorme upgrade voor de 490/498 set die in genoeg gitaren te vinden zijn. Vervangen is ook een eitje.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 januari 2012
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    404

    Standaard

    ik had ze toen volgens mij ook via hun besteld, ging toen ook mis...geen geld teruggehad. Was niet zo heel veel, maar toch niet netjes.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top