Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 47

Discussie: gibson 490/498 set

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard gibson 490/498 set

    ik kreeg deze set vorige week, en heb er gelijk 2x een unoriented alnico5 ingezet. het verschik was immens. opener doch meer punch enhelderheid. ik kan die mod echt aanbevelen. die nare bite op de brug is weg, en dd zompigheid van de hals is veranderd in heldere warmte.

    de unoriented alnico5, het wondertje onder de magneten. de jb verliest die nare spike, de 59 wordt minder boomy, de seth krijgt iets meer haar op zijn tanden. werkelijk, te gek.

  2. #2

    Standaard

    Wat vind je van die 57' Classic in de neck en Burstbucker 3 in de brug. Voor mij klinkt die 57' met een alnico 2 nog wel ok maar die Burstbucker 3 is eigenlijk dramatisch. Bijna pijnlijk in je oren zo schel. Helpt zo een mod dan ook bij die pickups?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.287

    Standaard

    Nou, in mijn voormalige Epi Joe Pass was het puur natuur exact de juiste set. Gitaartje is onversterkt nogal puntig. Toch ben ik benieuwd naar het effect van zo'n mod bij een hollow body.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    In de BB3 zou ik de alnico2 of 3 doen. Als ie scherp is zou de uoa5 kunnen werken. De uoa5 gebruik je vooral wanneer je het hoog iets wilt temmen, maar vooral je laag strakker moet en je Meer mids wilt.

    In een hollow krijg je een pak Meer mids erbij...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 augustus 2006
    Locatie
    Hong Kong
    Berichten
    2.971

    Standaard

    Er zijn toch ook nog filmpjes gemaakt (voor/na) of heb ik dat verkeerd? Ik hoorde zoiets van mn neef namelijk

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Jep, hij heeft de clip op zijn telefoon. Inclusief de wissel. Heerlijke pickups.en dat uit mijn mond, notoir gibsonhater.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    He Orph, waar koop je die magneten ook al weer los? Ik wil dit ook wel eens uitproberen op een 490R/498T setje ...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    +1!

    Throback schijnt ook die unoriented alnico5 magneten te gebruiken/leveren, ik was nogal onder de indruk v/e setje TBs op 'n Les Paul '52/'57 conversie die ik laatst in Duitsland bij Gregor Hilden in m'n handen had.

    bvd!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dennis_Ajax Bekijk bericht
    Wat vind je van die 57' Classic in de neck en Burstbucker 3 in de brug. Voor mij klinkt die 57' met een alnico 2 nog wel ok maar die Burstbucker 3 is eigenlijk dramatisch. Bijna pijnlijk in je oren zo schel. Helpt zo een mod dan ook bij die pickups?
    Ok, geen Orph maar ff mijn ervaring met iets vergelijkbaars.....

    Heb nu een gemodificeerde burstbucker bij de hals en 'n stock '57 bij de brug op mijn R7. Bij de hals in ieder geval een beduidend meer open sound, wat dynamischer dan met 'n 57. Voorlopig ok tot ik er andere magneten onder knal of een set Throbacks d'r in schroef.

    Veel burstbuckers hebben ontzettend mismatched spoelen, als je er een paar hebt kun je ook kijken welke spoelen er wat beter bij elkaar passen; beetje mismatch is ok/plezierig maar te veel maakt het nogal schel/bijterig imo.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Te grote mismatch maakt volgens Larry Dimarzio je tone juist wollig. Is seymour met m eens, overigens. Je hoort die polished alnico5 heel duidelijk. Die maakt t te fel.

    Ik koop magneten bij addiction fx of als cadeau van vrienden in de usa. Ze sturen me wel eens wat op. Uoa5 maakt een scherpe sound warmer en een flubbersound wat strakker.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top