Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Welke maat snaren gebruik jij?

    Oh hey!

    Jongens, ik heb een vraagje. Ik heb een akoestische gitaar waarbij ik snaren maat 0.012 gebruik, welke beschreven worden als 'medium/light'. Voor een simpel ritme of zelfs voor wat fingerstyle zijn deze snaren uitstekend (of in ieder geval goed genoeg), maar als ik met een plectrum een solo probeer te spelen, zoals die van Layla (unplugged) merk ik toch wel dat een maatje kleiner wel zo makkelijk zou zijn. Bovendien heb ik ook een elektrische gitaar met snaren die nog veel dunner zijn en veel minder stug, de overgang tussen die twee kan nogal vervelend zijn.

    En nu kan je natuurlijk zeggen 'koop dan lichtere snaren', maar ik ben bang dat als ik gewend raak aan die dunne snaren dat ik me dan niet meer kan redden met de dikkere snaren, mocht dat ooit nodig zijn.

    Dus nu vraag ik jullie, welke maat snaren gebruiken jullie op je akoestische gitaar en wat voor dingen spelen jullie zoal daarmee? Fingerstyle? Ritmes? Solo's? Met of zonder plectrum?

  2. #2

    Standaard

    maatje kleiner zal vast niet zo'n probleem zijn. Iig niet om het eens te proberen. Als je vaker speelt wordt het vanzelf makkelijker om ook die dikkere weer te spelen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    natuur kent geen grenzen, die hebben wij bedacht

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Op je elektrieke ook dikkere snaren zetten, ook dat went na een tijdje en dan is ook het verschil minder
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ik heb jaren gespeeld met .011 op de ColeClark om solo`s e.d makkelijker te spelen. Inmiddels zitten er gewoon weer .012 op , net als bij m`n SJ 200. Soms zelfs een set .013 op de SJ 200. Fantastsich geluid als je lekker hard kunt rammen een avond. Gewoon proberen zou ik zeggen.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top