Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: hallo allemaal

  1. #1

    Standaard hallo allemaal

    Hoi,

    laat ik me dan ook maar even voorstellen,

    Ik ben Deb, 42 jaar.
    tot mijn 33e heb gitaar gespeeld. ik componeerde er mee, ( folk, jazz en blues) zong er bij enz enz.
    speelde altijd op een washburn (semi akoestisch).

    Ik ben door ziekte in coma geraakt en eenmaal weer op de been in 2005 was een deel van mn geheugen compleet gewist. ik keek naar mn washburn en wist absoluut niet meer wat er mee te doen.
    ik kon niet meer componeren, ik hoorde mn eigen muziek maar kon me niet voorstellen dat ik t zelf was.

    een paar maanden geleden begon ik tegen verwachting in langzaam weer dingen te herinneren. na al die jaren!
    inmiddels de washburn verkocht ( stom stom stom!!!)

    Ik zing in een bluesband, en ben weer begonnen met componeren. digitaal want gitaar spelen zat er niet meer in.

    nou... in het kader van het terugkomen van het geheugen wist ik ineens weer een tokkel... dus ik heb een supergoedkope gitaar gekocht. met het idee dat het nog jaren zou duren voor ik iets kan spelen dus waarom geld uit geven voor een goede gitaar..?

    ik speel weer! alleen is mn pink uitgeschakeld, daar kan ik niks meer mee, door een ongeluk niet meer bruikbaar dus ik moet alternatieve akkoorden en plucks gebruiken, maar ook dat lukt aardig. nog niet vloeiend maar t komt er aan zeg maar.

    alleen de gieter ( gitaar) is echt afschuwelijk. snaren ontstemmen.. OMHOOG, een aantal fretten liggen veel te hoog waardoor de bassnaren op de fretten rammelen bij en als ik hoger op de hals speel knallen ze allemaal tegen de 7e fret aan. GRRR

    maar nog even geen geld voor een nieuwe goede ( ik ga weer voor een washburn)
    dus... ik moet iets bedenken om t zelf op te knappen. vandaar mn inschrijving hier!

    groetjes

    Deb

  2. #2

    Standaard

    Hi
    Sjémug! Dat is nog eens een verhaal! Als je niet volledig kunt beschikken over handen die precies doen wat jij wilt, dan is het spelen in alternatieve stemmingen misschien een oplossing.
    Verder denk ik dat het niet zo spannend is wat je precies doet met muziek, maar dat je het zo doet dat je ervan geniet.

    Ik kàn niet eens op een normale gitaar spelen. Ik doe het met een aantal alternatieve stemmingen, waarbij de open D veruit favoriet is. Op zo'n manier is het mogelijk iedere dag een liedje te schrijven.

    Ik kan prima leven met de gedachte dat 8 van de 10 bagger is. Dus dan kom je aan 70 liedjes die ergens op slaan. Maar zelfs bij een bagger liedje heb ik er lol in om het te maken.

    Niet om mezelf op de borst te roffelen, dat begrijp je. Ik hoop in ieder geval dat ik je hiermee aanmoedig toch vooral door te gaan. En te gaan voor de lol. Bij jou kunnen we maar weer zien hoe breekbaar zo'n systeem is.

    The beat goes on!
    Welkom dus en veel plezier!
    Vriendelijke groet, Gus

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top