Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Nieuwe styling is...

Aantal stemmers
23. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • duidelijk een verbetering

    4 17,39%
  • duidelijke een misser

    9 39,13%
  • zal mij aan de anus oxideren, het gaat om sound en features

    10 43,48%
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: Twintone III

  1. #11

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    367

    Standaard

    Qua looks vind ik het vleesch noch visch.

    Ik vind mijn Classictone (en de gehele serie '1') echt mooie versterkers om te zien, maar sinds die Supernova en die ClassicSE serie vind ik het allemaal wat uit balans. Dat vintage diep rood met het moderne zilver speakerdoek vloekt bijv. enorm, vind ik en die Supernova is net iets te ver over the top... Bij de TT3 vind ik dat V-vormige paneel in combinatie met het afgeschuinde regelpaneel geen sterke match. Ik vind het niet lelijk, maar er zit ook niets aan wat me echt kan boeien, een beetje net zoals de sound. Toevallig gisteren deze versterker uitgebreid aan de tand gevoeld en alhoewel ik het een vooruitgang t.o.v. de vorige Twintones vind zou hem zelf nog steeds niet kopen. Het komt wel in de buurt van het type sound wat ik gaaf vind, maar het mist nog teveel.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Vind deze nieuwe pt en tt versies allesbehalve overtuigend, lelijke krasserige sounds. Ik mis mids en definitie op zowel de cleane als de od kanalen. Vlees noch vis inderdaad.

  4. #14

    Standaard

    Ik vind het wel degelijk een verbetering, vooral omdat ik de vorige serie spuuglelijk vond. Jammer dat de in het gelinkte Youtube filmpje opgevoerde Edwin niet soepel uit zijn woorden komt in het Engels. Soundbites in het filmpje laten wel horen dat het een puike versterker is.
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

    "Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ewout Bekijk bericht

    ..................... Ik vind het niet lelijk, maar er zit ook niets aan wat me echt kan boeien, een beetje net zoals de sound. Toevallig gisteren deze versterker uitgebreid aan de tand gevoeld en alhoewel ik het een vooruitgang t.o.v. de vorige Twintones vind zou hem zelf nog steeds niet kopen. Het komt wel in de buurt van het type sound wat ik gaaf vind, maar het mist nog teveel.
    Kun je beschrijven wat er volgens jou nog mist?
    Ik heb em zelf niet bespeeld, maar via de YouTube link klinkt het erg ok; alleen de sound komt wat doffig over (lijkt ongedefinierd).... Daarbij vraag ik me af of dit te maken had met de ingestelde eq of dat de algehele versterkersound zo is.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    367

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lex81 Bekijk bericht
    Kun je beschrijven wat er volgens jou nog mist?
    Ik heb em zelf niet bespeeld, maar via de YouTube link klinkt het erg ok; alleen de sound komt wat doffig over (lijkt ongedefinierd).... Daarbij vraag ik me af of dit te maken had met de ingestelde eq of dat de algehele versterkersound zo is.
    Dit is allemaal erg subjectief, maar ik zal het proberen;

    De sound is in het echt absoluut niet dof, eerder kraakhelder en super gedefinieerd. Op NSJ stond er eentje in de De Gier stand en ik heb een dozijn uitstekende gitaristen erover horen spelen, hoofdzakelijk over het clean. Het is een dynamische versterker die het karakter van de gitaar duidelijk naar voren brengt. Tot zover niets dan lof, dat is ook min of meer waarom ik m'n Classictone zo kan waarderen. Wat ik bij de TT3 mis - en ook bij mijn Classictone voordat ik er wat zaken aan veranderd heb - is simpelweg wat gewicht en druk achter de noot; diepere bass en meer kleuring in het midden. Dat gebrek aan kleuring in het midden wat ik ervaar bij de TT3 was bij mijn Classictone direct opgelost met een andere speaker, ik vermoed dat ik bij de TT3 een andere speaker beter zou vinden passen.

    Daarnaast was de overdrive door de stock speakers wel heel erg krasserig en dat vind ik ook bij de TT3. Het is nu een heel heldere, dunne en toch ook wel een beetje nette en laffe sound en alhoewel er een hele zwik knoppen op zitten kun je hier, vind ik, geen drastische veranderingen aan maken. Wat betreft de overdrive: de gain knoppen en die boost switch zijn zo ongeveer net zo ontzagwekkend als de snelheidsmeter van een Opel Agila die tot 200 KM/h gaat, als je begrijpt wat ik bedoel. Echt rocken / scheuren doe je er niet mee. De veel goedkopere Egnater Tweaker blaast de Twintone al volledig weg op dat vlak wat mij betreft.

    Ik zou willen dat de helderheid een optie zou zijn, het is alsof je altijd in de bright input inplugt en geen normal stand hebt - je hebt zelfs nog een extra bright input en dat vind ik zelfs onnodig helder, zelfs als liefhebber van een relatief heldere klank. Treble of presence knop terugdraaien en het blijft helder. Ik denk dat met een aantal voicing switches zoals op de studiotone en een andere speaker zoals de Celestion G12-65, Gold of Neo het gewoon een veel lekkerdere en veelzijdigere versterker zou zijn, maar volgens mij kom je dan binnen de Koch lijn gewoon uit op de Studiotone XL.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ewout Bekijk bericht
    Dit is allemaal erg subjectief, maar ik zal het proberen;

    De sound is in het echt absoluut niet dof, eerder kraakhelder en super gedefinieerd. Op NSJ stond er eentje in de De Gier stand en ik heb een dozijn uitstekende gitaristen erover horen spelen, hoofdzakelijk over het clean. Het is een dynamische versterker die het karakter van de gitaar duidelijk naar voren brengt. Tot zover niets dan lof, dat is ook min of meer waarom ik m'n Classictone zo kan waarderen. Wat ik bij de TT3 mis - en ook bij mijn Classictone voordat ik er wat zaken aan veranderd heb - is simpelweg wat gewicht en druk achter de noot; diepere bass en meer kleuring in het midden. Dat gebrek aan kleuring in het midden wat ik ervaar bij de TT3 was bij mijn Classictone direct opgelost met een andere speaker, ik vermoed dat ik bij de TT3 een andere speaker beter zou vinden passen.

    Daarnaast was de overdrive door de stock speakers wel heel erg krasserig en dat vind ik ook bij de TT3. Het is nu een heel heldere, dunne en toch ook wel een beetje nette en laffe sound en alhoewel er een hele zwik knoppen op zitten kun je hier, vind ik, geen drastische veranderingen aan maken. Wat betreft de overdrive: de gain knoppen en die boost switch zijn zo ongeveer net zo ontzagwekkend als de snelheidsmeter van een Opel Agila die tot 200 KM/h gaat, als je begrijpt wat ik bedoel. Echt rocken / scheuren doe je er niet mee. De veel goedkopere Egnater Tweaker blaast de Twintone al volledig weg op dat vlak wat mij betreft.

    Ik zou willen dat de helderheid een optie zou zijn, het is alsof je altijd in de bright input inplugt en geen normal stand hebt - je hebt zelfs nog een extra bright input en dat vind ik zelfs onnodig helder, zelfs als liefhebber van een relatief heldere klank. Treble of presence knop terugdraaien en het blijft helder. Ik denk dat met een aantal voicing switches zoals op de studiotone en een andere speaker zoals de Celestion G12-65, Gold of Neo het gewoon een veel lekkerdere en veelzijdigere versterker zou zijn, maar volgens mij kom je dan binnen de Koch lijn gewoon uit op de Studiotone XL.
    +1 dat is inderdaad het gevoel dat ik zowel bij de TT, ST als de Multitone ook had. Clean een heel erg lekker geluid maar de OD channels dramatisch in de mix. Tot aan een lichte crunch gaat het nog maar alles daarboven verzand in een wollige brei.
    Dit kan je natuurlijk oplossen door met pedaaltjes te werken maar daarvoor koop je geen drie of 2 kanaals versterker met een boostmogelijkheid op alle kanalen.
    Als we het toch over OD channels hebben vind ik Engl en Hughes & Kettner (en dan met name de Switchblade en dr Tri-amps) de mooiste OD geluiden hebben. Ik ben vooral gecharmeerd van lekkere gedefinieerde en ronde leadsounds. Voor anderen te netjes maar ik vind het mooie sounds. Smaakgeboden natuurlijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top