Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Slijtplekken Ceder Akoestische gitaar

    Beste mensen,

    Ik heb een Simon and Patrick Semi akoestische gitaar.

    heerlijk ding..maar nu beginnen er rond het klankgat zo langzaam aan gaten te vallen omdat mijn vingers tijdens het spelen daar op rusten. En Ceder nogal zacht hout is. Zou een laagje parketlak een oplossing zijn?

    Bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Ik zou niets doen, daar wordt het alleen maar lelijker door.
    Slijtplekken laten zien dat je graag en veel speelt!
    Heb je wel eens een gitaar van Tommy Emmanuel gezien....?
    Op diens bovenblad zit nauwelijks nog lak!

  3. #3

    Standaard

    Jawel,

    helemaal mee eens..maar waar mijn vingers staan is het hout nog maar 1 milimeter dik...


  4. #4

    Standaard

    Je kunt zoiets op maat knippen en er overheen plakken: http://www.stewmac.com/shop/Pickguar...Materials.html

  5. #5

    Standaard

    Gouden tip!

    Bedankt..Mijn gitaren zijn players en geen museumstukken..dus komt me goed van pas :-)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Vind het überhaupt al bijzonder dat je het voor elkaar krijgt.. Ik heb hier een Yamaha hangen uit '78 met een cedar bovenblad en die houdt het nog prima uit. En geloof me als ik zeg dat ik er niet zachtzinnig mee ben omgegaan in de 18 jaar dat ik 'm heb..

    Wb die pickguard, die moet ook in Europa te krijgen zijn, worden heel veel gebruikt op flamencogitaren..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  7. #7

    Standaard

    Tsja..zal wel zweet hebben met een hoge zuurgraad en te veel gitaar spelen ;-)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 augustus 2008
    Locatie
    Hulsberg
    Berichten
    939

    Thumbs up

    Misschien je vingers er niet op laten rusten?
    Anders kun je een golpeador er op plakken, doorzichtig en zit op mijn flamencogitaar om het blad te beschermen bij golpe, het tikken van de vinger op het bovenblad, kosten een drol en je ziet er zo goed als niets van.
    Mvgr. Dirk Jan

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top