Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 48 van 48
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    @Flipkoos: het verhaal van de kop, tja, ik heb het gisteren niet echt kunnen staven. Het verhaal ging wel op voor een paar gitaren die daar stonden (o.a. een BR140 en BR160). Dus wat er van waar is, weet ik ook niet. Eigenlijk heb ik ook geen mening over de inleg die wel of niet aanwezig is, het is wat het is. Zag trouwens dat je meerdere akoestische gitaren hebt, hoe is voor jou de Bluerigde in vergelijking met je andere gitaren? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

    @axmaster: bedankt, en ja de topics kunnen soms snel gaan

  2. #42

    Standaard

    Ik knapte destijds af op die kopinleg...
    Ik weet het, een totaal irrationeel en subjectief criterium, maar ja dat zijn tone, feel enz. gelukkig ook.
    Echter, hadden ze toen die sobere inleg gehad, dan was ik nu wellicht net zo'n fan van Blueridge geweest als ik nu van Eastman ben.
    Overigens, heel veel plezier met je gitaar!

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    353

    Standaard

    Over de kopinleg bij Blueridge: Het is wel degelijk zo dat de Adirondack gitaren van nu alleen de Banner Inlay hebben. De andere modellen en de vroegere Adirondack gitaren hebben inderdaad veel inleg. Ieder zijn smaak.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Ieder moet natuurlijk zijn eigen plan trekken, maar ik vind het wel grappig te lezen dat men een goed klinkende gitaar zou laten staan vanwege kopinleg. Voor mij maakt dat niets uit, de klank is juist belangrijk voor mij, op uiterlijk kan je niet spelen.....

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eric van Esch Bekijk bericht
    Ieder moet natuurlijk zijn eigen plan trekken, maar ik vind het wel grappig te lezen dat men een goed klinkende gitaar zou laten staan vanwege kopinleg. Voor mij maakt dat niets uit, de klank is juist belangrijk voor mij, op uiterlijk kan je niet spelen.....
    Dat is wel zo, maar voor heel veel mensen is het een hoop geld wat je uitgeeft en je bent op zoek naar de meeste waar voor je geld.. Als je een compleet plaatje vindt, dus klank èn uiterlijk, kan je meer tevreden zijn over je aankoop.. Je moet er tenslotte ook naar kijken. Als ik moet kiezen tussen twee gitaren die prachtig klinken, maar 1 ziet er niet uit, kies ik toch voor de ander die er wel goed uitziet.

    Zo heb ik vorig jaar op een Eastman E10OM gespeeld en was direct verliefd op het geluid en bespeelbaarheid. Als hij toen de naturel versie in huis had gehad, had ik 'm ws. direct gekocht. Ipv daarvan was alleen de sunburstversie aanwezig en dat vind ik spuuglelijk.. Achteraf had ik het misschien wel moeten doen, maar ja.. Nu zijn ze €200 duurder.. En heb ik m'n geld aan hout ed uitgegeven..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Snap nu wel heel goed hoe gezegend blinde bluesgitaristen zijn........

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  8. #48

    Standaard

    [QUOTE=Rizz;2864488]Dat is wel zo, maar voor heel veel mensen is het een hoop geld wat je uitgeeft en je bent op zoek naar de meeste waar voor je geld.. Als je een compleet plaatje vindt, dus klank èn uiterlijk, kan je meer tevreden zijn over je aankoop.. Je moet er tenslotte ook naar kijken. Als ik moet kiezen tussen twee gitaren die prachtig klinken, maar 1 ziet er niet uit, kies ik toch voor de ander die er wel goed uitziet.
    QUOTE]
    Precies, zo werk dat voor mij ook.
    Als ik een gelijkwaardig alternatief heb zonder bling-bling dan valt die met bling-bling af. Zo simpel is dat.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top