Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 48
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard Eastman AC320 vs Bluerigde BR-160 vs Furch D20CM all solid: ervaringen gevraagd

    Ik heb de laatste maanden weer helemaal de verslaving van de akoestische gitaar te pakken. Op zich heb ik geen klagen met mijn Yamaha nu, maar ik weet dat het beter kan. Nu ben ik me wat aan het orienteren op de diverse gitaren, drie hebben nu mijn aandacht:

    Eastman AC320: deze heb ik een tijdje geleden in de handen gehad en was van het stel wat ik toen in handen heb gehad veruit de fijnste gitaar om op te spelen. Comfortabel en ook het geluid stond me aan.

    Bluerigde BR160: nog niet in handen gehad, maar begin dit jaar een Blueridge in handen gehad, type weet ik niet, was in een pandjeszaak in Amerika. Gezien het feit dat die Blueridge in Amerika ook heel aardig speelde en goed klonk heb ik bepaalde verwachtingen van de BR-160. Wat ik er van na kan lezen op het internet zou het een goed klinkende en gebalanceerde gitaar zijn.

    Furch D20CM all solid: ook nog niet in handen gehad. Maar wat ik er van lees op het internet moeten deze gitaar van een behoorlijke hoge kwaliteit zijn.

    Ik wil ze alle drie nog eens proberen, de oren zullen het werk moeten doen, maar vraag hier is, wie heeft ervaringen met de genoemde drie gitaren? Positief of negatief, maakt niet uit, probeer een beeld te krijgen van deze drie. Bedankt alvast!

  2. #2
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Alle reviews op internet zijn positief!

    Van de drie planken op je shortlist heb je er maar 1 van bespeeld. Ik zou daar eerst iets aan doen. Voor je budget (600 euro??) moet er iets te vinden zijn.
    Vriendelijke groet,

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Probleem blijft altijd dat je vrijwel nooit alle gitaren op een plek kan vinden, dus ik zal wat rond moeten trekken. Op zich geen probleem, maar als er een gitaar niet aan te bevelen is ga ik er ook geen moeite voor doen Wat betreft de reviews op internet, ja vaak zijn die positief (kom ook wel negatieve reviews tegen, maar die zijn zeldzamer), vandaar de vraag hier om alvast een schifting te kunnen maken.

    Budget, nu inderdaad gekeken zo rond de 600 euro, maar ik heb eigenlijk niet een strikt budget neergezet. Kijk nu vooral in het segment 500 - 1000 euro.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Eric,
    Kijk eens of je een keer naar Kees Dee kunt in Amersfoort. Grootste collectie. Ruime keus.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Kees Dee staat op mijn lijstje, evenals Souman in Wezep. Daar zit ook Oostendorp met heel wat gitaren. Kees Dee zit redelijk op route van en naar werk dus dat gaat een keer aanwaaien worden. Ook Max Guitar in Nijmegen staat op mijn lijstje, kom ook regelmatig in Nijmegen en zit er dan vlak bij.

  6. #6

    Standaard

    There is something about Eastman...

    Blijft persoonlijk, maar wat Eastman in de 500-600 euro range doet is echt super.

    Als je ook naar duurdere varianten kijkt moet je ook eens de Eastman E10SS proberen.. daar was ik helemaal ondersteboven van..


    Blueridge is altijd maar kijken of je er een mooi exemplaar uit kunt halen..

    Furch ken ik helaas niet zo goed ,, succes!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    @SleepingSickness: Bedankt! Tja Eastman schijnt hele goede dingen nu te doen, in ieder geval het exemplaar wat ik in de handen had was een prima gitaar. Ik begrijp dat Blueridge meer exemplarisch is en je dus even moet zoeken voor een goede? Wat betreft de Furch, die zou net zoals de Eastman een verrassing zijn.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SleepingSickness Bekijk bericht
    Als je ook naar duurdere varianten kijkt moet je ook eens de Eastman E10SS proberen.. daar was ik helemaal ondersteboven van!
    Helemaal mee eens. Ik had hetzelfde met de Eastman E20P!
    Helaas ben ik wegens geldgebrek gedwongen hem te verkopen, maar ik weet zeker dat ik hem vreselijk ga missen.....

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SleepingSickness Bekijk bericht

    Als je ook naar duurdere varianten kijkt moet je ook eens de Eastman E10SS proberen.. daar was ik helemaal ondersteboven van..
    Damn! Die kende ik nog niet! Nou heb ik alle E10 modellen wel in m'n handen gehad, behalve deze.. En allemaal even goed, al heb ik een zwak voor de OM.. Dreads heb ik wel genoeg nu, of iig voor nu.. Moet ik deze ook weer gaan bekijken..

    Pfff, bedankt Sleeping Sickness, kan ik hier weer op gaan zitten GASsen. Tis maar goed dat ik een chronisch geldgebrek heb voor dit soort luxe uitspattingen...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  10. #10

    Standaard

    Vergeet ook Recording King niet uit te proberen.
    Bieden in jouw pricerange ook geheel massieve gitaren aan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top