Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 15 EersteEerste ... 31112131415 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 143
  1. #121

    Standaard

    Na een strijd van zo'n twee jaar met onze aannemer, die onterecht probeerde nog een kleine ton van ons te krijgen, eindelijk kunnen schikken in een arbitragezaak. Long story, en een ronduit bizarre ontknoping. Onze jurist had iig een leuke dag! Gesloten beurs. Wel de nodige gebreken moeten accepteren, en wat zaken die minder zijn dan volgens contract gemoeten had. Betekend gelukkig ook dat we door kunnen met de concertjes bij ons thuis Hadden we er slecht uitgekomen had ik nog wel een andere locatie achter de hand, maar het is toch wel erg leuk om dit soort dingen aan huis te kunnen doen. Als iemand nog wat theaterachtige spots over heeft (led zou helemaal mooi zijn) die kunnen we nog goed gebruiken, zoals aan de foto's te zien.

  2. #122

    Standaard

    En, over concerten gesproken... we zitten vlak bij een landgoed. Daar houden ze zaterdag 14 december een stiltedag. Uitstekende gelegenheid voor mijn traditionele kerstconcertje in Epe dus!

    Dit keer een Nederlands drieluik in de planning. Aangezien ik erg onder de indruk was van de eigen nummers van Karlijn, bij het concert met Gareth Pearson was dat een makkelijke keuze. Karlijn Langendijk heeft al toegezegd, ik wacht nog op antwoord van een ander jong Nederlands talent.

    Voor de liefhebbers mag zaterdag 14 december dus in de agenda. Wil je komen, stuur dan een email naar studio@gitaarspel.nl

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2010
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    792

    Standaard

    Goed nieuws, tof!

  4. #124

    Standaard

    Dank je

    Derde naam voor Zaterdag 14 december is ook bekend. Naast mezelf twee jonge talenten: Karlijn Langedijk en Steven van der Hoeven

    aanvang wordt 20:30 of 21:00 uur.

  5. #125

    Standaard

    Voor wie via facebook werkt: https://www.facebook.com/HaraldKoll#...3447660737001/

    Op Zaterdagavond 14 december geven twee jonge Nederlandse fingerstyle talenten een huisconcert samen met Eper gitarist Harald Koll. De avond staat in het teken van de akoestische gitaar. Aanvang 20:30 uur. Entree €12,50 (incl. 2 drankjes)

    Fingerstyle is een verzamelnaam voor de verschillende manieren waarop een gitaar getokkeld wordt bespeeld. Nederlands bekendste gitarist in die stijl is Harry Sacksioni. Andere bekende gitaristen in die stijl zijn Chet Atkins, Leo Kottke en Tommy Emmanuel.

    Altijd omgeven door akoestische gitaarmuziek, begon Karlijn Langendijk op 13-jarige leeftijd zelf met gitaar spelen. Al snel ontdekte zij de inspirerende muziek van gitaarvirtuoos Tommy Emmanuel, waardoor ze aan de slag ging met het naspelen ervan. Inmiddels heeft zij onder andere met hem en Gareth Pearson op het podium gestaan. Op dit moment studeert Karlijn aan het Utrechts Conservatorium en is ze bezig met het schrijven van haar eigen repertoire.

    Steven van der Hoeven, sinds 4 jaar FingerStyle-Gitarist heeft al met vele grote artiesten gewerkt met o.a. Michael Fix,Mike Dawes, Wim den Herder en Harry Sacksioni.
    is aangeschreven en ondertekent bij G7th, The Capo Company als FingerStyle artiest.
    Hij heeft in 2013 zijn eerste Album “Moree” opgenomen vernoemd naar zijn muziek leraar waardoor hij is begonnen met het spelen van gitaar. Zijn gevoelige en wisselende nummers gespeeld op 1 enkele gitaar, laten je denken dat er een hele band voor je staat Geef een gitaar aan Steven en laat je overladen met prachtige klanken.

    Harald Koll speelt op 6, 12 en 15 snarige gitaren. Naast solo en band optredens in binnen en buitenland, geeft hij gitaarles op elektrische en akoestische gitaar. Naast een solo-cd met akoestische gitaarmuziek heeft hij met de band Mariëlla Tirotto & the Blues Federation 2 cd’s opgenomen. Ook werkte hij mee aan een instructie dvd met kerstliederen voor akoestische gitaar.


    Wilt u het concert bijwonen, stuur dan een e-mail naar studio@gitaarspel.nl. Aangezien het een huisconcert is zijn de plekken beperkt. U ontvangt, bij voldoende plek, de gegevens over de lokatie per e-mail.

  6. #126

  7. #127

    Standaard

    ivm blessure besloten het concert te verplaatsen. Ik kreeg voor Sinterklaas een paar nieuwe messen. Ook al slijp ik mijn oude koksmes vaker, deze bleken toch nog net wat scherper te zijn. Met een pleister spelen is voor elektrisch nog wel te doen, maar voor het solowerk is het gewoon niet fijn. En bij stukken met grote spreiding loop ik nog steeds het risico dat een snaar precies in de snee in mijn wijsvinger terecht komt.

    Wilde een paar eigen nummers doen die ik nog nooit live gedaan had. Kan dat iig toch ook nog. Door die snee nauwelijks akoestisch gespeeld de laatste week. En dat is vlak voor een optreden ook niet fijn.

    De nieuwe datum wordt zaterdag 18 januari.

  8. #128
    Super Moderator
    Geregistreerd
    6 februari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    3.415

    Standaard

    Oeh, gevaarlijke hobby voor een gitarist, dat koken...

  9. #129
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Dat biedt perspectieven, kon deze keer niet komen..

    Maarre, mietje! Heb Jesse van Ruller ooit eens live zien spelen met een gebroken vinger, dusssssss...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  10. #130

    Standaard

    Ach, zo klink ik altijd, alsof ik met gebroken vingers speel! En als ik met plectrum speel heb ik alleen mijn duim en wijsvinger nodig rechts. Maar etude simple #6 van Leo Brouwer wil je dan wel eens zien doen, met alleen duim en wijsvinger.

    Yeah but, no but, shazbat... heb er zondag ook mee opgetreden. Maar dat was met band, en elektrisch. Bij zo'n arrangement als The Sage wordt het anders, dan fret ik soms met de wijsvinger heel schuin. En dan zou het wel eens heel hard au kunnen worden.

    Maar goed, 18 januari, tijden en bezetting verder hetzelfde.

    Karlijn, Steven en ikzelf

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top