Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 15 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 143
  1. #1

    Standaard Akoestische Gitaarkring Veluwe

    Vanuit Epe (halverwege Apeldoorn en Zwolle) een initiatief opgezet om op de Veluwe iets meer met akoestische gitaar te gaan doen. Huisconcertjes, misschien later ook groter, en hopelijk ook gitaristen onderling in contact brengen.

    Moet allemaal nog ontwikkelen, maar een begin is hier:

    http://www.facebook.com/AkoestischeGitaarkringVeluwe

    Een eerste huisconcert is in de planning. Wil je op de hoogte blijven, volg dan de facebook pagina. Misschien dat er later nog een eigen website komt, maar dat moet allemaal nog blijken.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2006
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    1.452
    Blog Entries
    1

    Standaard

    *** Bumpie bumpie ***

    Geweldig initiatief, Harald!!!!!

    (Ik volg/like de facebook-pagina!)

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    27 juni 2011
    Locatie
    Uut grunn
    Berichten
    53

    Standaard

    Idd een geweldig initiatief! Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen

  4. #4

    Standaard

    In de planning iig huisconcerten in Epe, en avonden waarop we gewoon met wat mensen (en gitaren, maar een dwarsfluit etc. kan ook leuk zijn ) om een tafel gaan zitten en spelen. Ook voor Epe op de lijst. En je hoeft niet op de Veluwe te wonen om te komen...

    Daarnaast weet ik dat Stanley Dijkhuis in Raalte vaker concertjes regelt met goede internationale fingerstyle gitaristen. Een stukje inventarisatie van wat er allemaal gebeurt is het dus ook. De Nederlandse theaters gaan mensen als Franco Morone, of Peter Finger, of een Laurence Juber zelf echt niet naar Nederland halen helaas. Deze scene moet het toch van liefhebbers hebben die gewoon iets organiseren, en de gok wagen.

    Ik hoop ook dat er een netwerkje ontstaat van wat er allemaal gebeurt in Nederland. In het westen heb je stichting Steelstring, en Wim den Herder organiseert behoorlijk veel in Amsterdam. Geen idee of er in Limburg (om maar eens iets te noemen) nog veel gebeurt op dit gebied...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    dit is een geweldig initiatief! Helaas heb ik geen FB en dat zal ook niet op de korte termijn gaan gebeuren, dus ik hoop dat er snel iets van een site of nieuwsbrief komt!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  6. #6

    Standaard

    Facebook is voor mij nu wel even een makkelijke manier om het op te zetten. We zijn net verhuisd, en om te internetten moet ik naar het kantoor van mijn vrouw. Duurt nog even voordat we internet op onze nieuwe stek hebben.

    Nieuwsbrief is wel een idee trouwens. Moet het ook maar op mijn eigen site vermelden. Die zal, vreselijk bekende en vermaarde gitarist die ik ben , wel snel ondergeschikt zijn aan dit gebeuren

    Anyway, een concrete datum is er nog niet, behalve dat het later dit jaar wordt, maar de eerste naam voor een huisconcertje is binnen. Eltjo Haselhoff (ooit lang geleden hier ook aktief als Picker) komt een concert verzorgen. Ben er erg blij mee!

  7. #7

    Standaard

    PS Je kunt de pagina toch wel gewoon bekijken als je zelf geen facebook hebt, of niet? Kan me wel herinneren dat het wat onoverzichtelijk overkomt als je het niet gewend bent.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Ja klopt, je kan alleen niets aanklikken, dan moet ik registreren.. Mocht ik dan willen komen, is dan een PB aan jou genoeg? Wel een takke-eind rijden overigens...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

  9. #9

    Standaard

    Je kunt me altijd een PB sturen. Moet nog kijken hoe ik alles precies opzet qua communicatie. Helaas, voor dit soort muziek is het al snel nodig even in de auto te zitten om iets live te horen. In de gemiddelde Nederlandse kroeg werkt fingerstyle nauwelijks. En als je niet heel erg bekend bent bij het grote publiek zijn theaterzalen vooral plekken met erg veel zitplaats... Het zou voor de Nederlandse gitaristen enorm verschil uitmaken als ze gewoon 2 of 3 keer in de week konden spelen. Maar dat zit er nauwelijks in. Misschien wordt het tijd voor Nederlandstalige instrumentale muziek. Zou het helpen als ik mijn volgende stuk 'Met Marina op de scooter' noem, of "Sjalalalom, Sjalalaaluit!" ???

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Misschien wordt het tijd voor Nederlandstalige instrumentale muziek. Zou het helpen als ik mijn volgende stuk 'Met Marina op de scooter' noem, of "Sjalalalom, Sjalalaaluit!" ???
    Wil dan de gezichten van die Frans Bauer fans wel 's zien als er een baardige man met een harpgitaar het podium opstapt!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top