Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    vraagje Audio switcher op midi?

    Ik "ken" de Voodoo Labs GCX Audio Switcher. Maar als ik het goed heb werkt die alleen op het bijbehoorende Ground Control pedaal.

    Mijn vraag is: kennen jullie audio switcher rack units die op Midi (Program changes ofzo) werken?

    (anders wordt het zelf bouwen )

    Bedankt!
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Ik "ken" de Voodoo Labs GCX Audio Switcher. Maar als ik het goed heb werkt die alleen op het bijbehoorende Ground Control pedaal.

    Mijn vraag is: kennen jullie audio switcher rack units die op Midi (Program changes ofzo) werken?

    (anders wordt het zelf bouwen )

    Bedankt!
    Nee joh, de GCX werkt met elke midi controller. En er zijn er nog veel meer. Kijk hier maar eens: http://www.loopersparadise.de/
    Check vooral de MarkL spullen, zeer muzikaal spul voor een vriendelijke prijs. Lordriffenstein kan je hier ook aan helpen, en dan krijg je ook nog eens een goed advies van een mede forummer. http://www.lordriffenstein.com/

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Oh, ok. Omdat er op de GCX "Ground Control Only" stond dacht ik...

    Leuke site! De SoundScuplture (8?) zou ongeveer zijn wat ik nodig heb. Ik vind ze wel erg prijzig...

    Wat me opvalt is dat veel (alle?) loopers (ik dacht zelf dat loopers altijd iets anders waren..) alleen op Midi CC reageren. Da's erg jammer want mijn hele rig is opgebouwd omtrent Midi Program Changes en mijn Foot Controler (Roland FC-200) kan niet beide tegelijk aan... :-(
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Oh, ok. Omdat er op de GCX "Ground Control Only" stond dacht ik...

    Leuke site! De SoundScuplture (8?) zou ongeveer zijn wat ik nodig heb. Ik vind ze wel erg prijzig...

    Wat me opvalt is dat veel (alle?) loopers (ik dacht zelf dat loopers altijd iets anders waren..) alleen op Midi CC reageren. Da's erg jammer want mijn hele rig is opgebouwd omtrent Midi Program Changes en mijn Foot Controler (Roland FC-200) kan niet beide tegelijk aan... :-(
    Waarom de soundsculpture? Dat is zowat de meest complexe uit het rijtje. Waarom denk je dat je dat nodig hebt? Wat wil je eigenlijk gaan doen met de switcher?

    Morris
    http://madriaens.wix.com/morris

    ----------------------------
    Te koop: Tyler Burning Water strat (2400)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik loop nog wat op de troepen vooruit, maar ik ben nu aan het experimenteren met meerdere effect units. Niet eens zo zeer meerdere versterkers. Het idee is dat ik totale vrijheid heb om de volgorde en serie/parallel schakelen van de verschillende units te kunnen programeren zodat ik vanuit mijn foot controller alles met een druk op de knop kan besturen...

    Ideaal zou een audio matrix zijn waar ook een mixer functie in zit. De SoundScape lijkt me ideaal daarvoor. De "normale" loopers zijn (bijna) allemaal stomp-box gericht en het parallel aansturen daarvan (?). Ik ben totaal niet thuis in deze apparaten dus zeg het me aub als ik er naast zit.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Het idee is dat ik totale vrijheid heb om de volgorde en serie/parallel schakelen van de verschillende units te kunnen programeren zodat ik vanuit mijn foot controller alles met een druk op de knop kan besturen...
    Dat kan ook met bijv één g-force en een midi mate. Je hebt daarmee wel de lusten maar niet de lasten.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik heb een G-Force en een Roland FC-200 foot controller.

    Ik weet dat de G-Force toestaat om elke combinatie van zijn onboard effecten te maken. Ik wil inweze exact hetzelfde kunnen maar dan met externe effecten...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  8. #8

    Standaard

    Aha kijk aan, dan wordt het idd een switcher.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2004
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.089

    Standaard

    De switchblade is de enige zover ik weet die een audiomatrix kan maken, alle anderen kunnen alleen loops aan/uit zetten.
    Tevens kun je de switchblade als mixer gebruiken, enorm veel mogelijk maar helaas een flink prijskaartje...

    Weet je zeker dat je de mogelijkheid van volgorde en serie/parallel wijzigen nodig hebt?

    Je hebt het over externe fx bij je G-Force, wat zijn dat voor FX?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik ben nog aan het experimenteren, op dit moment met een Roland RSP-550, een Samson compressor/gate/enhancer, een BBE sonic maximizer en een Behringer DualFex Pro. Daarnaast een Digitale reverb van Korg en een ART multiverb. Ik heb ook nog een Roland SN-700 liggen (ruis/brom onderdukker) die ik wil uitproberen. Ik ben net begonnen hoor (zoals ik zei loop ik wat op de troepen vooruit) het vergt wel een beetje (ahum) tijd om alles uit te proberen...
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top