Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Hallo Luitjes ff voorstellen

    Hallo gitaarfreaks

    Ik ga me nu ff voor stellen, ik ben Riesjaar ( Richard ) en woon in het zuiden des Nederlande,
    en ik ben 44 jaar.
    hoe ik hier terecht gekomen ben, ik ben wat op het grote net wat info aan het zoeken omdat mijn
    zoon van bijna 7 jaar ook elektrische gitaar wil gaan spelen, hij praat hier al bijna 2 jaar over
    dat hij dit wil gaan doen.
    Ik heb het hem wel al aangekaart dat hij dan wel les moet gaan nemen en dat het in begin
    best wel tegen zal vallen, maar hij wil het nog steeds, ik moet wel zeggen dat het een
    doorbijtertje is met alles wat hij doet.
    Ik ben al rond aan het zoeken naar een muziekschool hier in de buurt en ben al een paar
    muziekwinkels binnen geweest, maar ik verwacht hier meer info vanaf te halen omdat
    hier de echte freaks zitten.

    Hij vind de oudere rockmuziek van de jaren 80 en 90 zoals de oude Foreigner, AC-DC , Metallica,
    Golden Earring te gek, en nog vele andere rock bands
    maar ook muziek zoals die van Triggerfinger, dat kan hij ook waarderen

    Ik zal in een ander topic mijn vragen eens stellen waar de experts mij de weg in kunnen wijzen
    want eigenlijk heb ik van het technische gedeeltes zoals welke gitaar en versterker geen kaas gegeten
    want wij als ouders zijn hier niet in thuis.

    Groetjes Riesjaar
    Laatst gewijzigd door riesjaar; 26 juni 2012 om 22:41

  2. #2

    Standaard

    Welkom Risjaar

    LOL van al da volk AC/DC PEEP PURPLE CCR METALICA (G 'n R vroeger toen Slash er nog in zat) dikke fan.
    En ik denk voor je die dingen gaat naspelen lol eerst Basic Giaar leren, voor je aan dat banden, Hammeren, Pull On en Off dingen gaat beginnen. O gitaar basic kan je ook op een Akoestisch goed leren, maar voor het wat zwaardere werk, mot je natuurlijk een versterker en Elektro Gitaar kopen. Ikzelf ben niet zo voor die efffecten dingen voor de gitaar gewoon ould scool gitaar spelen lol.
    Je kan al een hoop zonder die effectenpedaal, gewoon met de pollen lol. En in het begin als je wat effecten wil proberen "met de pollen he" dunner setje snaren op je gitaar gaat het benden een stukje sneller leren en doet minder pijn. je kan er natuurlijk ook maar 4 snaren op gooien dus van onder aan tellen snaar 1 2 3 en 4 dan heb je ook niet het natdeel dat soms 5 en 6 in de baan zit bij het Banden


    Groetjes en welkom
    Laatst gewijzigd door Dunlop-X-H; 26 juni 2012 om 23:38

  3. #3

    Standaard

    Voor de duidelijkheid, Ik ga niks spelen mijn manneke van 7 jaar wel,
    maar eerst goed oefenen met akkoorden, want het is een echte beginner.
    Hij gaat wel direkt elektrisch spelen, want dat is wat hij graag wil en ik laat hem
    niet een paar jaar akoustisch spelen want dan zal op een gegeven moment zijn
    motivatie weg zijn denk ik, dat zij ook een gitaar leraar waar ik eens ben gaan kijken
    met mijn zoon, hij durfde het wel aan met hem.
    Ik ga toch bij een andere muziek school ook eens informeren hoe zij er over denken.

  4. #4

    Standaard

    Beste

    Ik denk dat er niet veel mensen zijn die basis gitaar geven op een Electro Gitaar, maar het kan wel. Je zoon is 7 jaar, dan raad ik je wel aan om te starten met een gitaar met nilon snaren, daar hij nog jong is en zo zijn vingers niet overbelast geraken. Natuurlijk eerst de begin Akkoorden leren maar dat is perfect mogelijk met een Akoestische gitaar,(spaans) of klassiek maar direct met staal snaren gaan leren op 7 jaar, dan denk ik dat hij meer gaat afhaken door de pijn, dan door de liefde voor het spelen. natuurlijk vinden kinderen al die bands heel mooi en wat ze spelen ook. 90% van de muziekscholen geven les op de klassieke gitaar en dus notenleer, als hij daar aan begint met als basis Rock en Hard Rock in zijn hoofd, komt hij na de eerste les al buiten met een blunder en is de liefde voor gitaar spelen zo verdwenen. Maar twee gitaren kopen kan ook gewoon in het begin goedkope dingen Akoestisch en Electro, klein versterkertje heb je al voor 60euro 15watt genog voor op de slaapkamer. maar geen hoop geld uitgeven voor een uit de hand gelopen kinder passy voor Rock groepen, en wat die mensen maken. zelf studie kan ook er zijn al flinke boeken met CD, in de handel voor je een hoop geld gaat uitgeven.

    Groetjes
    Laatst gewijzigd door Dunlop-X-H; 27 juni 2012 om 00:42

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    5.739

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dunlop-X-H Bekijk bericht
    Beste

    Ik denk dat er niet veel mensen zijn die basis gitaar geven op een Electro Gitaar, maar het kan wel. Je zoon is 7 jaar, dan raad ik je wel aan om te starten met een gitaar met nilon snaren, daar hij nog jong is en zo zijn vingers niet overbelast geraken. Natuurlijk eerst de begin Akkoorden leren maar dat is perfect mogelijk met een Akoestische gitaar,(spaans) of klassiek maar direct met staal snaren gaan leren op 7 jaar, dan denk ik dat hij meer gaat afhaken door de pijn, dan door de liefde voor het spelen. natuurlijk vinden kinderen al die bands heel mooi en wat ze spelen ook. 90% van de muziekscholen geven les op de klassieke gitaar en dus notenleer, als hij daar aan begint met als basis Rock en Hard Rock in zijn hoofd, komt hij na de eerste les al buiten met een blunder en is de liefde voor gitaar spelen zo verdwenen. Maar twee gitaren kopen kan ook gewoon in het begin goedkope dingen Akoestisch en Electro, klein versterkertje heb je al voor 60euro 15watt genog voor op de slaapkamer. maar geen hoop geld uitgeven voor een uit de hand gelopen kinder passy voor Rock groepen, en wat die mensen maken. zelf studie kan ook er zijn al flinke boeken met CD, in de handel voor je een hoop geld gaat uitgeven.

    Groetjes
    Ach welnee, een electrische speelt lang niet zo zwaar als een akoest en ik denk dat juist een nylonsnarige zijn motivatie alleen maar teniet zal doen.. Wat is er nou leuker voor zo'n ventje als het spelen met de scheurstand op je versterkertje een beetje stoer doen.. En pijn in z'n vingers gaat hij toch wel krijgen, als hij werkelijk zo'n doorzettertje is, gaat dat heust wel goed komen!

    Wat betreft leraar, er zijn er genoeg die gewoon les geven in electrisch gitaar, vanaf het begin (misschien nog wel meer als klassiek gitaarles).. Muziekschool is saai en dat moet je echt willen.. Als hij een beetje leuke leraar heeft, kan hij binnen een paar lessen al een deuntje produceren, zo moeilijk is het nou ook weer niet om een beetje geluid uit een gitaar te krijgen! Als de muziekscholen deze lessen niet kunnen bieden, zijn er genoeg op zichzelf staande leraren die dit wel kunnen!

    Dat gezegd hebbende: Riesjaar, welkom en met je zoontje gaat het wel goed komen..

    Edit: Justinguitar is trouwens een goeie voor online (gratis) lessen!
    Laatst gewijzigd door Rizz; 27 juni 2012 om 08:37
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top