Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2003
    Locatie
    Gent
    Berichten
    185

    Standaard Pickup covers en bridge covers info??

    ... wie zijn ze, wat doen ze??

    Ik heb altijd gedacht dat een bridgecover versiering had en een pickup cover zorgde voor een aanpassing in het magnetisch veld rond de pickup met een meer "pure" sound van de pickup als gevolg...

    wat weten/denken jullie hierover??
    Less is more
    www.fairytone.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    ach, vroeger toen de electronica nog niet zo ver was als nu hadden ze meer last van hum als nu, denk aan een squier hiss x 3...En toen coverden ze de pu's met een , jaja, cover. Nu koopt men omdat men hte mooi vind staan, ik vind het wel passen op sommige bassen.
    The groove should always be king

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Vroeger...??? Hoe oud ben je bassopotmus?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 februari 2003
    Locatie
    België
    Berichten
    103

    Standaard

    Die dingen waren ook handig om je hand op te leggen als je met plectrum speelt. Heel lang geleden (ik ben iets jonger dan bassopotmus :-D ) waren er immers nogal wat gitaristen die een bas in de handen geduwd kregen, en die vonden dat best wel handig - van finger style hadden alleen de toenmalige contrabassisten kaas gegeten .

    De cover over de brug diende ook vaak om rubberen dempers te herbergen, kwestie van het geluid wat meer op dat van een contrabas te doen lijken. Recent was dit ook aan bod in een andere topic geloof ik ...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    die pu cover is ook als brug, voor je duim. veel bassisten zetten hun duim erop, en "lopen" zo over de brug, terwijl ze de snaren bespelen. van de brug cover heb ik nooit het nu gezien !

    wat ik raar vind. beide dingen zijn toch heel erg onhandig ? door je duim op die brug te zetten kan je niet de onderliggende snaar die je speeld dempen (wat je normaal vaak met je duim doet). en door die bridge cover kan je geen palmmuting meer doen. lijkt me dat je spel er wat rommelig van kan gaan worden.

    ik vind het wel erg mooi altijd, zeker bij die oude jazz fenders. en het is praktisch bedoelt. maar of het in de praktijk ook practisch is?? ik denk het niet

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top