Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 5678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 73
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Je zou het gat nog iets groter kunnen boren (en dan wel in het hart) en dan een ronde prop van contrasterende kleur inbrengen. Hierin zou je dan weer een gat naar de truss rod kunnen boren. Je hebt dan beide weer in het midden van de hals.

    Ik heb uit de hand geboord met een slangenboor op lage snelheid. Werkte perfect:



    Wel een dunne metalen huls om de boor heen zodat ik het onderliggende hout niet beschadigde.
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  2. #62
    Member
    Geregistreerd
    16 mei 2012
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    92

    Standaard

    Bedankt Ike, maar het trussrodkanaal is in een boog gefreesd, dus moet er bij de kop en kont een gat geboord worden onder een bepaalde hoek. Uit de hand boren lijkt me dan geen optie.

    Bij jouw prachtige Teles zijn de kanalen recht gefreesd, zodat je vlak/ plat kunt boren. De manier die je beschrijft met de metalen huls lijkt me dan wel een goed idee

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2006
    Locatie
    NB
    Berichten
    1.285

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ypma Bekijk bericht

    Technisch gezien zou ie nog wel goed kunnen spelen, maar dit is puur visueel. Ik zou er ook voor kunnen kiezen om 'm af te maken, maar ik weet zeker dat ik me er aan ga storen. Dus... In de vuurkorf
    De vuurkorf zou ik niet doen, dat is gelijk zo definitief

    Ik zou gewoon een nieuwe hals maken voor het project waar je mee bezig bent, en deze hals even laten liggen.
    Als je eenmaal bevangen bent door het zelfbouw-virus gaan er zeker nog vele projecten volgen. Wellicht wil je ooit een strat met "matched headstock" bouwen, dan spuit je de kop in dezelfde kleur als de body en zie je er niets meer van.

  4. #64
    Member
    Geregistreerd
    16 mei 2012
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spirit Bekijk bericht
    De vuurkorf zou ik niet doen, dat is gelijk zo definitief

    Ik zou gewoon een nieuwe hals maken voor het project waar je mee bezig bent, en deze hals even laten liggen.
    Als je eenmaal bevangen bent door het zelfbouw-virus gaan er zeker nog vele projecten volgen. Wellicht wil je ooit een strat met "matched headstock" bouwen, dan spuit je de kop in dezelfde kleur als de body en zie je er niets meer van.
    Heb je ook helemaal gelijk in. Die vuurkorf was meer figuurlijk bedoeld. Ik hou 'm als proefkonijn voor bijvoorbeeld halsprofiel en finish.

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ypma Bekijk bericht
    Heb je ook helemaal gelijk in. Die vuurkorf was meer figuurlijk bedoeld. Ik hou 'm als proefkonijn voor bijvoorbeeld halsprofiel en finish.
    ja, ik heb hier ook een aantal mislukte halsjes liggen die ik gebruik voor allerlei trials, lakken enzo... Goed dat je gewoon opnieuw begint, ff vloeken en rewind, been there many times.

  6. #66
    Member
    Geregistreerd
    16 mei 2012
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    92

    Standaard

    Kleine update:

    De body is inmiddels gepolijst.
    Als dan alle onderdelen klaar liggen én je hebt nog een halsje liggen...

    De verleiding was te groot. Hier is ie.




    De hals is een Allparts die ik ooit in een opwelling heb behandeld met sterke thee, staalwol in azijn etc.
    (We doen allemaal wel 's domme dingen, he?) Speelt wel heerlijk met dat zachte V-profiel.

    Pickups zijn Tonerider Pure Vintage. Geweldige dingen. Zeker gezien het prijskaartje.

    Tremelo is een Callaham. De "distressed" variant nog wel...

    De nieuwe neckblank is inmiddels besteld, maar ik vind deze combinatie ook wel oké, eigenlijk. Misschien wordt het ook wel het begin van een nieuw project...

    Time will tell

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2011
    Locatie
    Backcorner
    Berichten
    846

    Standaard

    Die is mooi geworden! Ik zat toevallig vanavond af te vragen wanneer er weer een update zou komen. Echt geslaagd.

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Mooi totaalplaatje met 2tone burst, 8 gaats slaplaat. Ik denk alleen dat het plastic witter mag zijn (die bakelite zooi werd toch niet zo gelig?).

    Verder echt waanzinnig. Die burst leek in het begin echt totaal nergens op.
    147-c Guitars

  9. #69
    Member
    Geregistreerd
    16 mei 2012
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin_ Bekijk bericht
    Die is mooi geworden! Ik zat toevallig vanavond af te vragen wanneer er weer een update zou komen. Echt geslaagd.
    Dankjewel, Martin

  10. #70
    Member
    Geregistreerd
    16 mei 2012
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Mooi totaalplaatje met 2tone burst, 8 gaats slaplaat. Ik denk alleen dat het plastic witter mag zijn (die bakelite zooi werd toch niet zo gelig?).

    Verder echt waanzinnig. Die burst leek in het begin echt totaal nergens op.
    Ben ik met je eens. Normaal gesproken ben ik niet zo van dat spierwitte plastic, maar in dit geval zou het beter staan.

    De burst was natuurlijk een avontuur op zich, maar uiteindelijk is ie er mooi uitgekomen, toch?

    Bedankt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top