Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 73
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2011
    Locatie
    Backcorner
    Berichten
    846

    Standaard

    Dat ziet er mooi uit. Ga je de radius aan de rand wel met de frees doen?
    PS.
    Overigens kun je de regel uit photobucket die je kopiëert rechtstreeks tussen je tekst plakken. Dat voorkomt dat er [img] en [/img] bij je foto's komt te staan.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Leuk projectje. Deze ga ik volgen en krijg gelijk de kriebels om alweer een strat te gaan bouwen, nummer... ik weet het al niet meer.
    147-c Guitars

  3. #13
    Member
    Geregistreerd
    16 mei 2012
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Zeker! Ik was al op de hoogte van de kunsten van deze beste man. Sterker nog; ik heb me daar door laten inspireren.

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    16 mei 2012
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin_ Bekijk bericht
    Dat ziet er mooi uit. Ga je de radius aan de rand wel met de frees doen?
    PS.
    Overigens kun je de regel uit photobucket die je kopiëert rechtstreeks tussen je tekst plakken. Dat voorkomt dat er [img] en [/img] bij je foto's komt te staan.
    Dank je. De radius voor de rand doe ik met een 1/2" freesbitje.

    (Zonder img /img teksten)

  5. #15
    Member
    Geregistreerd
    16 mei 2012
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    92

    Standaard Body Building

    Nu alles mooi vlak en op dikte is, is het tijd om te frezen. Ik gebruik de CNC gefreesde mallen van Guitar Supplies. Voor een stratocaster biedt Dieter 3 verschillende sets aan. Uiteraard maak ik dan gebruik van de '50's set.

    Ik mis wat foto's, maar de randen zijn gefreesd met een afrondfrees met een radius van 1/2 inch zoals elders in dit topic te zien. De arm- en bellycontour heb ik met de bandschuurmachine gedaan. Voorheen gebruikte ik een rasp en spookschaaf, maar wat een werk is dat. De bandschuurmachine geeft je ook voldoende controle.

    Anyway; Here it is:

    Mooie diepe armrest. En kijk 's naar die nerf...


    En dito tummycut:


    Er ligt een blokje elzen op tafel als proefstukje voor de vintage yellow. Aangezien dit mijn eerste burst wordt, lijkt het me wel verstandig om ook van de donkere rand een proefje te maken. Triplex kost niks. En ik heb ook nog wel ergens een spuitbus zwarte lak staan. Voor alle duidelijkheid; de zwarte rand is alleen voor dit proefstukje. De uiteindelijke kleur is iets anders...

    Niet slecht... De rand mag iets minder breed, maar dit is wel een beetje the general idea. Ik kom nog terug op de methode voor het bursten.

    Dit was 'm eerst weer even

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2009
    Locatie
    VLEUTEN
    Berichten
    985

    Standaard

    Helemaal niet verkeerd bezig zeg...
    Dit is vast niet je eerste zelfbouw?
    Mijn knutsel pagina:
    www.gemini-guitars.nl (non-commercial)

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    156

    Standaard

    vet! af en toe zou ik ook willen dat ik het geduld had om de machine aan de kant te zetten en lekker met de hand en tand de zaak te regelen.

    overigens die terugslag die je krijgt met het frezen( aan de binnenkant van die hoorns) kan liggen aan een paar dingen; te veel in een keer doen, een botte frees, of een te laag toerental. ik heb zon beest van makita die met 30000tp/m door het hout knalt. nooit terugslag...

    maar ik zeg al, soms is het ook zeer ontspannend en rustig om alles met de hand te doen

    mmh als ik dat elzen zo zie zou ik haast zeggen, blank houden! zo mooi... maar ja das dan weer niet ècht vintage.

    succes!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity
    Affijn ik ben best sociaal hoor, ik vraag mensen niet eens hun eigen bier mee te nemen naar mijn feestje.

    Fender jaguar
    B.C. Rich signature special (Mick Thompson)
    Gibson Les Paul...

  8. #18
    Member
    Geregistreerd
    16 mei 2012
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nagramoth Bekijk bericht
    Helemaal niet verkeerd bezig zeg...
    Dit is vast niet je eerste zelfbouw?
    Ik heb een paar keer een poging gedaan, dus ik weet precies hoe het niet moet. Ik weet nu wel een beetje waar ik op moet letten. Waar het mis gaat is het feit dat ik te snel wil. Geduld is een schone zaak en dat moest ik dus blijkbaar echt nog leren. (Hoe cliché dat ook klinkt.)

    Ik heb wel een beetje ervaring met nitrocellulose, maar een two-tone sunburst is voor het eerst. Voor een solid kleur kiezen is veiliger, maar ja... Je wilt wel 's wat, toch?

  9. #19
    Member
    Geregistreerd
    16 mei 2012
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    92

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Georgy Bekijk bericht
    vet! af en toe zou ik ook willen dat ik het geduld had om de machine aan de kant te zetten en lekker met de hand en tand de zaak te regelen.

    overigens die terugslag die je krijgt met het frezen( aan de binnenkant van die hoorns) kan liggen aan een paar dingen; te veel in een keer doen, een botte frees, of een te laag toerental. ik heb zon beest van makita die met 30000tp/m door het hout knalt. nooit terugslag...

    maar ik zeg al, soms is het ook zeer ontspannend en rustig om alles met de hand te doen

    mmh als ik dat elzen zo zie zou ik haast zeggen, blank houden! zo mooi... maar ja das dan weer niet ècht vintage.

    succes!
    Ik frees wel op vrij hoge toeren, maar ik heb altijd de indruk dat het nieuwe van de beitels er snel van af is... En het zijn ook geen kijkshop freesjes... Ik zal er nog wel even op letten wanneer ik aan de hals begin.

    Bedankt!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2008
    Locatie
    Riethoven
    Berichten
    156

    Standaard

    ik vergat er nog bij te zeggen dat het ook aan het hout kan liggen natuurlijk. soms wil een plankje, lees zachter hout, wel wat terugslag geven. ik heb nog geen ervaring met elzen dus ik kan wat dat betreft niet veel zeggen. ik frees zelf wel altijd maar een halve cm per rondgang bij de hoorns... gewoon lekker gecontroleerd en rustig.

    meestal werkt het om gewoon veel te proberen... hoe stom of simpel het misschien klinkt. iedere bouwer prefereert een andere methode ten slotte

    ik blijf m volgen in ieder geval!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark_Tranquillity
    Affijn ik ben best sociaal hoor, ik vraag mensen niet eens hun eigen bier mee te nemen naar mijn feestje.

    Fender jaguar
    B.C. Rich signature special (Mick Thompson)
    Gibson Les Paul...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top