Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 24 van 24
  1. #21

    Standaard

    Aha, dat is al een ander verhaal. Uit je vorige post begreep ik dat je nog moest beginnen met gitaarspelen.
    Je zou er over na kunnen denken een rechtshandige gitaar andersom vast te houden. (Hoewel dat ook zijn beperkingen heeft als je bijv. fingerpicking gaat spelen en de basnoten wilt kunnen dempen.)

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OHJ Bekijk bericht
    Ik had echter al een blessure aan mijn rechter schouder die, door het uitzetten over de kast heen, alleen maar erger werd.
    Even los van wat voor jou het best is, bovenstaand is natuurlijk vervelend maar zeker geen argument mbt deze discussie. Of had je de snaren ook omgedraaid als je linker schouder geblesseerd toen zou zijn geweest?
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  3. #23

    Standaard

    Mijn uitgangspunt was altijd om meteen rechtshandig aan te leren. Dan maar iets langer ploeteren...
    Ik had niet het idee dat de blessure minder zou worden (had er al meer dan vier jaar last van) dus ik had geen keuze meer. Omdat ik al wat had geoefend (rh) ging de overgang naar lh sneller, maar ik denk niet dat het veel zou uitmaken qua tijd. Het scheelt denk ik ook of je überhaupt iets of niets met je rechterhand doet.

  4. #24

    Standaard

    Ik ben al bijna 53 jaar linkshandig De rechtshandig schrijven maffia had ongelijk, met links schreef ik veel netter en haalde ook zevens en achten ipv vette onvoldoendes. Rechtshandig gitaarspelen heb ik rap opgegeven, de moed zonk me al snel in de schoenen en het rechts schrijven syndroom dook ook weer op.
    Veel kan ik met beide handen even goed, zoals muizen ( computer), solderen, schroefjes mishandelen etc. Zelf badminton speelde ik afwisselend met beide handen, dit tot stomme verbazing en leedwezen van mijn tegenstanders.

    Rechtshandig gitaar spelen was ik (achteraf gelukkig) gauw van genezen. Ik vind het wel prima zo, ik zoek wat langer soms als ik een bepaalde gitaar wil, maar met mijn Tokai en Fender AVRI ben ik meer dan tevreden

    Adviezen prima, maar kloot niet te lang door als het niet wil en pak de gitaar andersom.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VikingBlues
    BTW - I love the idea of the "Godfather of modelling"! In my head I hear you saying "I'm going to make him a sound he can't refuse".

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top