Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 56
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2010
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Standaard

    Leuk project, ik ben zeer benieuwd!

    Wat pickups betreft, ik heb een PRS CE waar HFS en Vintage Bass in zitten, heerlijk. Wat mij betreft de prijs waard. Ook heb ik een setje JB/Jazz, waarvan de JB lekker is, maar de Jazz toch te donker en rond is, ik zou daar een minder dikke/donkere in zetten (zoals de jazz-bridge pu die al genoemd is).

    De PRS-jes hebben ook een tijdje een 3-way gehad met coil split. De schakelaar zat dan wel achter de brug, niet binnen slag-bereik.

    Succes!
    Gitaren: Skervesen Swan Fanned 7
    Gear: Laney Ironheart Studio/TC-GMajor/Mesa5050/CarvinLegacy2x12
    Band: Progressive metal in aanbouw..
    Te koop: Carvin Legacy 2x12 V30 - PM voor info

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thyrif Bekijk bericht

    De PRS-jes hebben ook een tijdje een 3-way gehad met coil split. De schakelaar zat dan wel achter de brug, niet binnen slag-bereik.

    Succes!
    Thanks!

    Voor mij ligt die switch precies goed, want ik heb al jaren een prs se soapbar model waar dat ook zo zit. Zo eentje, alleen dan zitten er in de mijne p90 superdistortions van dimarzio



    Ik ben juist gewend aan de plek waar deze zit en ik vind de plek van bijvoorbeeld een les paul vervelend. Daar sla ik altijd tijdens het spelen tegen aan

    Ik zit er misschien toch wel over te denken om er een setje van PRS in te zetten....
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2009
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    617

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door teunallica Bekijk bericht

    Trouwens, had je mijn vraag nog gezien op jouw PRS buildthread? Ik ben namelijk wel benieuwd of jou gitaar niet wat kopzwaar is met die pallisander neck. Mijn stuk pallisander voor de neck weegt namelijk behoorlijk wat, dus ik ben een beetje bang dat de gitaar uit balans raakt.
    Geen probleem hiermee, maar de body van mij is veel dikker dan een prs. Meer de dikte van een lespaul.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Hoe is het met je PRS projectje. Ben zeer benieuwd naar de finish, hardware en elementen die je gaat gebruiken ! De eerste foto's zagen er al zeer lekker uit -
    Over die 5-standen switch, dat je je klauwen eraan openhaalde en het bloed eruitspoot is wel bizar zeg ! Je kan er ook voor kiezen om een rotary switch (zoals op mijn PRS CE24) eraan te zetten, werkt prima en vind ikzelf er wat mooier uitzien.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Haha, tsjah, hoe rock n roll wil je het hebben? Maar de keuze is al gemaakt (ik heb m ook al in huis) en het wordt een lp style 3-way switch. Lekker makkelijk.
    Oh! en ik ben er wel over uit dat ik er mooie PRS pups in ga zetten (die hfs en vintage bass)!

    Ik ben van de week bezig geweest en heb wel een aantal fotootjes gemaakt, maar ik moet ze nog even uploaden. misschien vanavond, want tentamens gaan op het moment nog even voor...
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Zo, toch maar alvast wat foto's:
    Ik heb de body netjes uitgefreesd en heb op de top van de gitaar een hoek gefreesd. Net als bij een PRS en les pauls hebben dat ook.

    Allereerst even een foto van mn freesopstelling:



    Onder de body ligt een stukje mdf, dit zorgt ervoor de body in een hoek van 2,2 graden komt te liggen. Precies wat ik nodig heb en dan komt alles precies uit. Daarna heb ik de top om twee redenen even gestained. 1: Ik wilde graag zien hoe de top er dan uit zou zien en 2: als ik de hoek in de top ga frezen, dan kan ik precies zien waar de hoek stopt





    Ik vind t mooi
    En dan de frees erin.... best spannend



    De helling stopt dus vlak achter de brug. Op deze foto heb ik wel al geschuurd dus de lijn is al wat wazig geworden, maar wat wel goed te zien is op deze manier is dat de top niet helemaal vlak is. Dat was me al eerder opgevallen. Niet dat het uitmaakt, want er komt toch een mooi carve op.

    En als afsluiter een zij-aanzicht en de bouw tot zover. Vanavond de elementgaten uitfrezen en misschien al de halsverbinding.



    Hier heb ik trouwens goeie informatie vandaan gehaald, wat betreft een aantal maten van de top:
    http://www.cnczone.com/forums/musica...rks_model.html
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Moooooi, leuke paint gaat een sjiek gitaartje worden! Dus het wordt een prs zonder coil tap? Geen push/pull knop erbij op de tone knob? Goeie keus elementen trouwens! Ga je geen spijt van krijgen!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2009
    Locatie
    Oosterwolde FR
    Berichten
    3.969

    Standaard

    Mooie freesjig Teun
    Mooi kleurtje ook (en top natuurlijk). Gaat helemaal goed komen!
    Mijn website: Aiko Timmer's Guitar Pages :: Facebook
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    ..., je ben een kanjer maar "Ike lul" klinkt gewoon hééél goed

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Haha, hij wordt blauw
    Dit was even snel wat ik in huis had liggen

    En er komt wel een coiltap in, dus inderdaad een push/pull bij de tone
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Allright! De bouw gaat nu in de zevende versnelling, want binnenkort ga ik beginnen met het bouwen van een gitaar voor een kennis! Dus lekker hard doorwerken! Oh, en de bestelling voor de PRS hfs en vintage bass elementen is geplaatst. Wel duur, maar goed... ahum...

    Wat heb ik gedaan?!
    Eerst maar eens de neckpocket uitgefreesd:



    Die mallen van Cocobolo zijn echt het einde!
    En in de neckpocket.... hoort natuurlijk een neck!



    De neck, met daarin de trussrodd. Het kanaal daarvoor heb ik mbv de geleider die bij de frees hoort uitgefreesd. Wat natuurlijk wel noodzakelijk is, is dat een van kanten van de hals parallel moet staan aan de centerlijn.
    Daarna ben ik de vorm van de hals gaan frezen, maar daar heb ik helaas geen foto's van. Dus dan een foto van het lijmen van de kop.



    Huh? plakband?
    Dit truukje had ik laatst ergens gevonden op internet. Zorg dat het stuk van de kop wat je gaat lijmen op de goede plek zit en plak er vervolgens een stuk tape overheen (in mijn geval ducktape, want waar kun je dat nou niet voor gebruiken?) Nu heb ik een scharnier gemaakt:



    En als je de kop nu weer dicht zou drukken komt ie op precies dezelfde plek als daarvoor.
    Tijd voor lijm en klemmen!



    De tape zorgt er ook voor dat de boel niet gaat verschuiven. Geen rare constructies meer, met gekke obstakels waar je de kop tegenaan moet klemmen.
    Meer in de volgende post!
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top