Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 56
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.660

    Standaard

    mooi project.
    wist trouwens niet dat ik zo een dure zaag op zolder heb liggen ;-)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickkoorman Bekijk bericht
    Met de hand ? Ik had het stuk flamed maple ook wel gezaagd ook kunnen leveren !! Misschien iets voor de volgende keer ? Je hebt wel gratis fitness gehad hahahaha
    Ja, ik had t overwogen om jou het te laten zagen... Maar ik was er nog niet over uit of ik er twee gebookmatchde paartjes eruit wilde halen, of twee keer van deze hele plakken. Daarnaast vind ik het ook wel fijn om alles zelf te bewerken. Dan is alles zoals ik het wil
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Moooi project! Ik ga het volgen! Om helemaal bij prs te bijven natuurlijk hfs en vintage bass pu's! Als die los te koop zijn!
    Ben benieuwd naar de finish!
    Ze zijn wel te koop op internet.... wel aardig duur.... volgens mij iets boven de honderd euro voor 1 pickup. Toch zat ik zelf te denken om er dragons in te zetten. Die schijnen wat ruiger te zijn
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Hfs treble en vintage bass pu's hebben wat meer boventonen ja, dragons vind ik vrij vlak. Als je een veelzijdige prs wil met geluiden van les paul tot strat en alles ertussenin zou ik voor de 1e optie gaan! Vet mooi projectje, ben erg benieuwd naar het resultaat!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    die hfs en vintage bass pu's zijn wel 118 per stuk bij thomann.nl.... Wel vrij prijzig vind ik. Misschien doe ik dat nog wel.
    Laatst las ik ergens dat een setje seymour duncan's ook een goeie optie is voor een PRS. Het ging dan om de JB en de Jazz
    (een hotrodd set) en kost rond de 125 euro voor beide.
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Van de week kwamen de mallen van cocobolo binnen en toen ben ik meteen aan de slag gegaan om de body te 'preppen'



    Allereerst de stukken mahonie en esdoorn vrij grof in vorm gezaagd met de lintzaag en daarna in de vacuumbank gegooid. Zo'n ding geeft echt verschrikkelijk mooie resultaten wat betreft het lijmen! Zoals de naam al zegt; Easy!



    Na 2 uurtjes de body onder de vacuumbank vandaan gehaald en maar meteen de body ongeveer op maat gezaagd.



    Resultaat na het zagen. Check die vette vlammen



    Als laatste stap voor deze week heb ik de body op de schuurband tot vlak bij de randen (2 a 3 mm) van de mal geschuurd. Zodat ik tijdens het frezen zo weinig mogelijk hout hoef weg te halen

    Gegroet!
    teun
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooie stukken hout, mooie stripe in de top! Een jb en een paf pro van sd is ook een mooie optie, zeker als je ze combineert met een 5 standen schakelaar! Ik blijf het project volgen!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 mei 2009
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    617

    Standaard

    Mooie tigerstripe.

    Heb je al enig idee hoe je de top gaat carven?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    jb is te gek in een PRS. de paf pro vind ik zo neuzig en wollig. de jazz is veel lekkerder. maar ik heb liever de jazz-brug in de hals dan de jazz-n die in de hotrod set zit. dat was overigens ook de pickup die Jeff Beck in zijn tele kreeg van seymour duncan. de jazz-n kwam later, omdat mensen niet goed overweg konden met de jazz-b in de hals. (die toen nog gewoon jazz heette!).

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 maart 2011
    Locatie
    Wormerveer
    Berichten
    363

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hoogie Bekijk bericht
    Mooie tigerstripe.

    Heb je al enig idee hoe je de top gaat carven?
    Ik hoop zo goed mogelijk naar het origineel
    Ik heb net mn freesbak afgesteld om de top af te schuinen op ongeveer 2 graden. Als het goed is houd ik dan bij de langste hoorn een paar millimeter over om ook daar de carve uit te halen.

    Trouwens, had je mijn vraag nog gezien op jouw PRS buildthread? Ik ben namelijk wel benieuwd of jou gitaar niet wat kopzwaar is met die pallisander neck. Mijn stuk pallisander voor de neck weegt namelijk behoorlijk wat, dus ik ben een beetje bang dat de gitaar uit balans raakt.


    arjanb01
    Mooie stukken hout, mooie stripe in de top! Een jb en een paf pro van sd is ook een mooie optie, zeker als je ze combineert met een 5 standen schakelaar! Ik blijf het project volgen!
    Thanks Ik ben helemaal verliefd op de top!
    Had tot nu toe nog niet met een gevlamde top gewerkt en dat moet er natuurlijk een keer van komen!

    Maarehm.... geen 5 standen schakelaar voor deze boy! Ik vind ze niet prettig tijdens het spelen. Te veel keuzemogelijkheden in een knoppie
    En een paar jaar terug speelde ik tijdens optreden op mn oude strat met een witte slagplaat en t optreden ging super.... maar na een tijdje begonnen er mensen naar me te wijzen en moeilijk te kijken... snapte er niks van....
    Tot ik naar beneden naar mn gitaar keek! Mn witte slagplaat was helemaal rood geworden van het bloed De bloed vlekken liepen zo over mn schoenen en op het podium.... Bleek dat ik mn duim dus op de een of andere manier flink had opengehaald aan de 5 standen schakelaar

    Voor mij dus geen 5 standenknoppie, maar een heerlijke 3 standen lp-schakelaar met een push-pull tone knop voor de coilsplit
    d'Alm Guitars op Facebook: d'Alm Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top