Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard Welke speakerkast voor de Matrix GT1000FX

    Ik wil het liefst mijn Axe-Fx II combineren met electrische en akoestische gitaar maar daarnaast ook voor mijn Korg Kronos synthesizer gebruiken. Ik zat daarom te denken om mijn huidige DB technology 10-2 monitoren te upgraden naar een Matrix GT1000FX poweramp + passieve speakers.

    Een ander alternatief zou de Atomic Reactor (actieve of passieve) speakerset kunnen zijn waarmee je de tweeter m.b.v. een eigen level control kunt uitfilteren.

    Nou ben ik heel erg benieuwd of jullie dit een optie vinden en wat jullie zouden aanraden als bijpassende speaker kast (die zowel goed klinkt voor elektrische, akoestische gitaar en voor toetsen).
    Laatst gewijzigd door tnijland; 18 juni 2012 om 23:22

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 februari 2008
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    1.124

    Standaard

    De GT1000 of de GM50 is een prima keus.

    Als je akoestisch geluid en een synth wilt versterken zul je FR speakers nodig hebben.
    Gitaarspeakers vallen dan af.

    Ik zou niet voor de Reactor kiezen, ik heb 2 actieve gehad en ik vond ze uiteindelijk niet overtuigend. Kan ook aan de versterker erin hebben gelegen. Een aparte tweeter control is echt niet nodig. Als de speaker echt FR is, regel je de EQ op het input apparaat.

    Momenteel is de RCF SMA zeer gewild. In actieve of passieve vorm.

    En zojuist is ook de Matrix passieve monitor geintroduceerd.

    En er komt een veelbelovende nieuwe monitor van Atomic aan.
    Alexander van Engelen

  3. #3

    Standaard

    De oude Atomic spulletjes zou ik overslaan. Ook de nieuwe passieve CLR met goedkope engelse speakertjes in een houten doosje uit china zou voor mij persoonlijk onvoldoende reden zijn om er straks minimaal € 800 per stuk aan uit te geven. Neem ook het coaxiaal gepraat niet allemaal even serieus. Ga na wat je wilt uitgeven hoe je het gaat gebruiken en ga dan gewoon een en ander uitproberen. Laat je niet gek maken en neem de tijd. NIEMAND heeft het ontwerp van jouw oren, wat overigens een grotere invloed heeft dan alle beste of betere spulletjes. Wil je voor save gaan en is je budget ruim genoeg neem dan de JBL SRX712M die Mr Cliff himself ook gebruikt.

    Succes
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  4. #4

    Standaard

    Theo, ik snap je idee mbt 'schakelbare tweeters'. Ik heb het zelf jaren geleden ook geprobeerd maar mijn conclusie was dat het dan vooral toch vleesch noch visch is. Met jouw kritische zoektocht naar een prachtig geluid wil je toch niet verzanden in het compromis?

    Verder kun je het m.i. ook echt beter zoeken in actieve speakers, mits processor gestuurd.

    Daarbij het volgende: als je een akoestische echt mooi wilt versterken is een akoestische versterker wellicht een optie, die zijn daar speciaal voor ontworpen.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  5. #5

    Standaard

    Ik wil op termijn over naar 2 gitaar setjes, een buizen versterkerset met de vintage revolution pedalpro (voor thuis) en een Axe-Fx II set die ik combineer met toetsen en in een band gebruik. Tja, en ik ben dus bang dat jullie wel een beetje gelijk hebben en dat een perfecte sound voor electrische gitaar toch andere speakers en amps vraagt dan een akoustische of synthesizer.

    De actieve speakers die ik momenteel heb zijn best goed (heb ik ook na veel uitproberen gekocht) maar missen wel de power die je in een 'echte' zware eindtrap vindt. Die Matrix zag er uit als een heel goed alternatief maar die speakers, daar zit ik het meest over in.

  6. #6

    Standaard

    Kan de axe ook dry en l/r wets afzonderlijk uitsturen, ev met splitters vanuit de fx-loop? Dan zou je met een mono buizenset -GT - en je twee db's w/d/w kunnen spelen en voor akoestisch en synths de db's gewoon stereo kunnen gebruiken.

    Maar het is wel gedoe...
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Wil je voor save gaan en is je budget ruim genoeg neem dan de JBL SRX712M die Mr Cliff himself ook gebruikt.
    Of de nieuwe matrix speakers? de CFR 12. Kreeg ik laatst een mail van.
    Ook niet goedkoop: 829$ per stuk, of 1467$ voor twee.
    http://www.matrixamplification.com/
    Laatst gewijzigd door apekop; 21 juni 2012 om 11:24

  8. #8

    Standaard

    Nahh. Ik vind die Matrix CFR12 veels te duur. Maar dat is mijn mening :-)
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Het is zeker best duur, maar 660 euro omgerekend is nog altijd een pak goedkoper dan de JBL die jij noemt. of de kwaliteit overeen komt kan ik niet beoordelen.

  10. #10

    Standaard

    Hier een goed verhaal van een FAS forum member: Zo herkenbaar.


    Ok, so I'm gonna be the one going against the grain here, but wanted to add my experience to the mix...

    I had the chance to meet up with a fellow forum member a few months back, who owns the RCF 12 SMA, and I'm running a Matrix GT800FX with cabs. I have a Mesa 4x12 slant Recto cab (which I didn't take to the meet) and an Avatar open back oversized 2x12 cab with a V30 and a G12H30 in it (which I did take to the meet).

    We did some fairly in-depth comparisons. We first fired up his RCF, and he was demoing it for me, and I was impressed. Played mostly Fender sims/cabs, and a few Marshall sims/cabs. Sounded really good to me. Then we fired up my rig. And, for me, my rig just felt and sounded better. To me. I of course was running the Axe-Fx II with power amp sims on, cab sims off. Even the Fender sims sounded better to me thru my Celestions than they did using the Jensen based cab sims thru the RCF. He preferred the RCF overall. Then, we attempted to match the tones I was getting thru my rig by tweaking settings on his rig (cab sims, room size, etc.) and using an A/B box. I must say that in the hour or so that tweaked, we were able to get fairly close to the tones I was getting my my Avatar cab, but there was just *something* missing to me; can't put my finger on it. We even tried the near field-far field cabs thing. Just wasn't doing it for me. I suppose with another few hours of severe tweaking we could have gotten even closer, but in my mind I was thinking "Why? I've already got what I like."
    Er is geen beste. Er is alleen een beste oplossing voor jou.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top