Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    vraagje Akoestische gitaarversterker

    Goedenavond,

    Binnenkort staat er een optreden gepland waarbij mijn silkroad basisversterker niet meer voldoende zal zijn. Daarom ben ik nu van plan een akoestische gitaarversterker aan te schaffen. Ik speel namelijk vooral semi-akoestisch, maar heb ook een stratocaster en een klassieke gitaar. Voor het optreden gebruik ik voor 90% mijn semi-acoustische fender sonoran SCE custom en voor de overige nummers mijn stratocaster (rosewood), voor de elektrische gitaar kan ik overigens een goeie elektrische gitaarversterker lenen, maar deze past niet bij mijn akoestische gitaar.

    Maargoed, bij deze post is het niet de bedoeling om een discussie te beginnen over bovenstaand verhaal, mijn vraag is namelijk:
    ->Heeft iemand ervaring met de fender acoustasonic 150?
    Met daarbij natuurlijk:
    -Is dit een versterker voor een grote variatie aan soorten muziek die gespeeld worden op een semi-acoustische gitaar?
    -Klinkt een elektrische gitaar ook nog goed op deze versterker?
    -Heeft iemand andere suggesties?

    Bij voorbaat dank!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 april 2006
    Berichten
    4.059
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door claen Bekijk bericht
    ->Heeft iemand ervaring met de fender acoustasonic 150?
    -Klinkt een elektrische gitaar ook nog goed op deze versterker?

    Bij voorbaat dank!
    ik heb laatst gerepeteerd op een fender acoustasonic, al heb ik geen idee van welk model het was..
    en ik was er niet kapot van. Nu zoek ik geen 'normaal' akoestisch geluid, zeg maar. Dus het kan voor jou anders zijn.
    maar ik heb ook elektrisch gespeeld en een elektrische gitaar klinkt in ieder geval heel matig op het ding. Kan ook niet anders,het is niet gemaakt voor strat..
    Ik kreeg vier maten solo, maar heb ze niet gebruikt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2007
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    206

    Standaard

    Wat is je budget?
    Ik gebruik mijn AER weleens met een elektrische gitaar, wel alleen voor jazz.
    Je kunt ook naar de Roland Ac33/40 kijken, die zijn wat vriendelijker geprijst.
    Greenfield GF - Taylor 12 Fret
    YouTube: www.youtube.com/merelvh
    Website: www.merelvanhoek.com

  4. #4

    Standaard

    Bedankt voor jullie snelle reacties!

    Zoon van Piet bedankt voor de info.
    en
    @Merelvh mijn budget ligt wel ongeveer op de prijs van de fender acoustasonic (375,- bij bax-shop)
    De Rolands die jij noemt liggen daar dus al wat boven, maar een AER is wel echt van een te hoog prijsniveau helaas.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 september 2007
    Berichten
    1.028

    Standaard

    Een Vox AGA30 of AGA70 liggen dan ook binnen je budget. Die vind ik ook wel lekker klinken.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    27 juni 2011
    Locatie
    Uut grunn
    Berichten
    53

    Standaard

    Ik heb zelf een Fishman Loudbox Mini, persoonlijk vind ik dit een top versterker en het ligt binnen je budget! (€320 eurootjes)
    Hier zou ik zeker even naar kijken als ik jou was.

  7. #7

    Standaard

    Een versterker die EN elektrische EN akoestische gitaar goed versterkt is al moeilijk genoeg... laat staan eentje die dat voor een klein budget doet. Je akoestische gitaar kan altijd nog rechtstreeks via DI ingeplugd worden op een zanginstallatie of PA. Voor een elektrische gitaar heb je toch echt een amp, of op zijn minst een POD of iets dergelijks nodig.

  8. #8

    Standaard

    Misschien als je een akoustische versterker koopt die een line in heeft, dan kan je ook je elektrische gitaar op bijvoorbeeld een vox amplug aansluiten, misschien is dat een idee?

  9. #9

    Standaard

    Allen bedankt voor het meedenken!

    Ik ga vanmiddag even naar de lokale muziekwinkel om wat versterkers te testen en dan zal ik laten weten hoe ik er dan over denk!

  10. #10

    Standaard

    Oke van mijn acoustasonic plan ben ik wel af, één gitaarversterk voor zowel elektrisch als acoustisch gaat hem niet worden. Mijn ogen zijn nu gericht op de Roland AC-33. Enige concurrent is de honderd euro goedkopere vox aga 30, dus mijn vraag is nu of de Roland dit verschil waard is? Hij klonk namelijk wel erg lekker en is makkelijk in gebruik, plus kan op batterijen ook zijn werk doen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top