Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: roland fc100

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    je moet midi eigenlijk zien als heel vroegah de ouderwetschen pianola.
    of die rollen met gaatjes van een draaiorgel.
    noot informatie, welke noot, hoe hard, hoe lang.
    en program changes..

    geluiden van het ene apparaat naar het andere gaat niet.
    dan moet je een sampler hebben.

  2. #12

    Standaard

    dus als ik het goed begrijp word het een beetje een drama?is dit dan het verkeerde low budget beginnend rack systeem dan?

  3. #13

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    verdiep je eerst misschien wat meer in de materie.
    als je weet hoe e.e.a. werkt is het makkelijker te kiezen wat je wilt.

  5. #15

    Standaard

    ga ik zeker doen, is allemaal nieuw dit voor mij,ook moeilijk om te begrijpen,maar komt er wel,daarom zeker ook blij met dit forum,en informatie,kan uit gp8 goede geluiden krijgen en het instellen van geluiden is zeker niet moeilijk,ben alleen benieuwd of ik ze samen kan koppelen,en de gp8 samen met de v amp pro kan mixen ,de geluiden dan,en daar is heel weinig over te vinden

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    181

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bass blom Bekijk bericht
    je moet midi eigenlijk zien als heel vroegah de ouderwetschen pianola.
    of die rollen met gaatjes van een draaiorgel.
    noot informatie, welke noot, hoe hard, hoe lang.
    en program changes..

    geluiden van het ene apparaat naar het andere gaat niet.
    dan moet je een sampler hebben.
    Klopt. En via sysex kun je alleen programma's uitwisselen met dezelfde apparaten, dus bijv een andere gp8. Vergelijk het maar met cd's en videobanden of zo.
    Een patchchange commando kan wel zorgen dat je op twee apparaten bijpassende programma's gebruikt: bijvoorbeeld een bepaald geluid op je gp8 aangevuld met een bijpassend galm programma op een galmbak, en via de externe control-out een bijbehorend kanaal op je versterker.
    Maar hoe dan ook: het blijft een hoop 'spelen' voor het gewenste resultaat. Mijn advies is: probeer de gp8 fc100 combi eerst een beetje te doorgronden, en zet je v-amp op een favoriete cleane patch zonder effecten erachter. Bedenk wat je wilt, wat je nodig hebt en wat je mist. Daarna kun je bijvoorbeeld de v-amp opnemen in de effectlus van de gp8 , en gaan spelen met ampsim en zo, en weer kijken of je nog iets mist. En daarna pas kijken naar eventuele koppeling van patches van beide.

    Ik heb zelf jaren een Alesis midiverb 3 op een vast galm programma gebruikt op die manier. Zonder midi koppeling... Zal toch nog even de handleiding bekijken voor tips...
    Een overdrive is een kastje waar het geluid harder uitvlucht dan het erin gaat...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    181

    Standaard

    Nog even een toevoeging: de effectloop van de gp8 is niet schakelbaar, dus zal ik wel een van de control-out verbonden hebben met de mute van de galm...

    Ps: zonder account kun je hier de manual vinden: ftp://ftp.roland.co.uk/productsuppor...01_GP-8_OM.pdf
    Een overdrive is een kastje waar het geluid harder uitvlucht dan het erin gaat...

  8. #18

    Standaard

    dank je hier kan ik wat mee,te gek erik,moet een hoop geduld hebben en veel uitproberen begrijp ik

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top