Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Blikken Ukulele

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    355

    Standaard

    die rondjes worden normaal gesproken dus op verschillende plekken geplakt. meestal in de buurt van de brug.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    ik vermoed dat zo'n ronde piezo niet ideaal is voor een blik. zo'n blik is al geen perfecte klankkast, bovendien zijn bijgeluiden heeel luid, als je tikt tegen het blik of als het plaatmateriaal verspringt, ga je een hels kabaal horen met zo'n contactpiezo, denk ik.

  3. #13

    Standaard

    Ik ben ondertussen begonnen aan de bouw van mijn ukulele.
    Het wordt een fretless slide ukulele met pickup. (Achteraf voeg ik misschien nog wel frets toe als fretless spelen tegen valt)

    De nek (die in het blik doorloopt) is vormgegeven. Nu kan ik dus de hardware installeren maar voor ik dit doe zou ik het hout moeten lakken. Hierover heb ik enkele vragen:
    1) Is het nodig om te lakken? Hij voelt nu heel glad aan en lijkt me ideaal om te spelen (maar niet beschermt tegen vocht etc...)
    2) Als ik ga lakken, welke lak? Volstaat gewone vernis en achteraf lichtjes opschuren? Ik zou het graag low budget houden maar het zou wel degelijk moeten zijn. Gulden middeweg zou ideaal zijn

    Alvast bedankt!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    355

    Standaard

    Je zou 'm ook in de olie kunnen zetten.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    hangt ervan af hoe bare essential je 'm wil. ik hou van heel basic stuff, broomstick dingen enz... dus niks lak of olie. Als je het wat chiquer wil: laagje lak of olie idd. gewone vernis will do.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top