Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 45678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 71
  1. #51

    Standaard

    Beetje laat, maar die crunch in het filmpje is echt AC30HW territorium en heeft een mastervolume. Die lekkere dynamische crunch krijg je zelfs met een strat. Heb er een seymour duncan PU booster, fatboost 3, OCD en Reezadinges voor staan. Vind alleen gek genoeg de OCD niet zo op deze amp. Beetje gruizig en korrelig. Misschien omdat ik de amp vrij crunchy heb staan, dat het niet lekker stapelt ofzo. Kan ook aan de pre-amp buisjes liggen (JJ's), moet hier nog een paar andere merken proberen. Het irritante is, is dat ik dat eigenlijk alleen in de oefenruimte kan checken, omdat als ie heet is (na 15min), anders klinkt. Thuis gaat dat echt niet...

  2. #52

    Standaard

    Ja, goed, maar in het filmpje is het toch echt met een AC30/6 tb ..
    Maar ik ga een van de dagen eens een Pro Co Rat kopen en hopelijk nog een goeie booster..

    Ohja, wat zijn goeie pre-amp buisjes om wat harder te crunchen ?
    Laatst gewijzigd door FALLINGLEGACY; 13 juli 2012 om 13:47

  3. #53

    Standaard

    Dat snap ik, lijkt me ook vette bak! Die HW's zijn ook wit, dus da's makkelijk te herkennen.
    Je zou kunnen kijken naar de wat meer high gain pre-amp buizen, dat wordt meestal wel aangegeven op de sites. In hoeverre dat dan meer versterkt zou ik niet weten.

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stratman1976 Bekijk bericht
    Dat snap ik, lijkt me ook vette bak! Die HW's zijn ook wit, dus da's makkelijk te herkennen.
    Je zou kunnen kijken naar de wat meer high gain pre-amp buizen, dat wordt meestal wel aangegeven op de sites. In hoeverre dat dan meer versterkt zou ik niet weten.
    Ja, zoiets dacht ik ook.. Maar zou de noise van je amp dan niet omhoog gaan?
    Iemand daar ervaring mee? Met high gain pre-amp buisjes in je ac30?

  5. #55

    Standaard

    Heb net een THD Hotplate van 16 Ohm gekocht, en damn dit is cool! Op thuis volume-niveau kan ik nu die überzalige vox crunch krijgen. Meer dan blij met deze aankoop!

  6. #56
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FALLINGLEGACY Bekijk bericht
    Heb net een THD Hotplate van 16 Ohm gekocht, en damn dit is cool! Op thuis volume-niveau kan ik nu die überzalige vox crunch krijgen. Meer dan blij met deze aankoop!
    Met behoud van de openheid en belletjes in het hoog? Bij mij klinken mijn amps meteen dof met die apparaten, al heb ik dus nooit een THD gehad ..

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru Bekijk bericht
    Met behoud van de openheid en belletjes in het hoog? Bij mij klinken mijn amps meteen dof met die apparaten, al heb ik dus nooit een THD gehad ..
    Natuurlijk klinkt het niet 100% exact gelijk, maar met de Bright/Deep en Bulb knoppen kan je toch wel weer wat hoog erin draaien, en hem meer laten klinken zoals op het normale volume..

    -4 en -8 db klinken zo goed als 100% gelijk wel, vanaf dan gaat het iets omlaag qua gelijkheid, maar met de knoppen kan je er nog steeds een heel lekker geluidje uit krijgen.. Ideale oplossing voor thuis! Ik heb eraan gedacht om hem terug te verkopen wegens te luid, maar ben toch zeer blij dat ik voor deze oplossing gegaan ben!

  8. #58

    Standaard




    Klein filmpje van hoe de setup nu werkt.. En een beetje gespeeld met de volume knop van de ES335 om te laten zien dat het geluid nog dynamisch is..
    Is opgenomen met de iPhone, de klank is dus niet 100% gelijk, zeker niet bij de crunch, daar heb je iets te weinig hoog, maar you get the point I guess..
    Laatst gewijzigd door FALLINGLEGACY; 16 juli 2012 om 12:02

  9. #59

    Standaard

    Dat klinkt lekker, al kan ik me er geen voorstelling van maken hoe luid dit nou juist is. Gezien die iphone micro niet helemaal overstuurd moet het wel te doen zijn. Anyway tof dat je er iets op gevonden hebt om die vox alsnog te gebruiken thuis.

  10. #60

    Standaard

    Qua volume is dit goed te doen als je de andere mensen in huis niet wil storen.. kan ook nog veel stiller..

    Bedankt!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top