Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 8 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 71
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Een TB6 is inderdaad vrij clean, die is iets teveel gefilterd voor het mooie. Een mastervolume laten installeren (zoals op de moderne versies) haalt niet veel uit, de crunch is gewoon minder mooi. Pedalen zijn er plenty. Dynamisch is één ding, maar moet het low gain zijn, medium crunch, wat scherper, grove korrel, smooth...
    Wat bedoel je met gefilterd?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #42
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    In technische zin, niet dat -ie als een envelope klinkt Blijft cleaner, reageert iets stugger en klinkt wat puntiger dan andere AC30s. De printplaten en connectors ten spijt denken volksstammen dat het wel superieur móet zijn omdat het Made in the UK is Het maakt hem niet meteen slecht of onbetrouwbaar of zo, maar de antipathie die werd uitgesproken tegen Chinese productie op voornamelijk Amerikaanse fora en werd onderbouwd door de 'superieure' Britse AC30TB6.....sja... blabla hè.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Het is zeker bla bla.... Maar: die TB6 blijft wel heeeel lang clean. De eerste reeks CC vond ik wel heel mooi blijven, maar ging al behoorlijk snel de crunch in. Zit er nog qua geluid verschil tussen de gewone CC EN diezelfde HW versie? Of is het qua headroom hetzelfde?
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #44
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    De CC in vergelijking met de Heritage bedoel je? Globaal hetzelfde, maar ik heb ze nooit op dezelfde cab A/B kunnen testen. Maar wat ik van beide weet zi het wel in dezelfde hoek. De C cruncht weer iets eerder dan de CC heb ik de indruk, maar ook niet kunnen A/B'en.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  5. #45

    Standaard

    Deze middag heb ik het volume van de vox eens op 2 uur gezet, BLOWN AWAY! Beste klank die ik ooit gehoord heb uit een amp, jammie!

  6. #46

    Standaard

    ja, er is erg veel mogelijk met een Vox. Heb afgelopen zondag een heerlijk optreden gedaan met mijn CC1, in combinatie met een MI Adio Blues pro, een OCD en een Catalinbread moeilijke naam cleanboost (weet jij het nog Mitch?), en ik had naar behoefte een bluesy crunch, een vette scheur en een zingende toon, die met alle 3 de pedalen aan ook flink ging bijten. Lekker hoor!!!

  7. #47
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Super Chili Picoso?
    Ja, met twee drives en een boost is een AC30 een veelzijdig tonemonster
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    couldn't agree more

  9. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Super Chili Picoso?
    Ja, met twee drives en een boost is een AC30 een veelzijdig tonemonster
    dat is hem!

  10. #50

    Standaard

    Iemand ervaring met Attenuators icm de ac30 ? Hij is toch echt véél te luid om zo thuis te spelen..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top