Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 71
  1. #31

    Standaard

    Okay, bedankt voor het advies allemaal!
    Ik zal eens naar die CC2x'en kijken dan! Heb ook nog een '99 Korg Voc AC30 die ik voor 1150 kan kopen, is dat een goeie deal of te duur ? Met de alnico Blue Bulldog speakers erin.. ?

  2. #32

    Standaard

    Bij de C2 is het wel raadzaam de standby-schakelaar te gebruiken, ivm de ss-rectifier.
    Heeft iemand de CC's en de C's weleens A/B getest? Mijn min of meer AC30BM heeft diodes als gelijkrichter, gevoelsmatig lijkt me dat prima in een Vox, iets strakker wellicht, maar ik heb een los trafootje voor eventueel een GZ34. Zijn de OT's van de CC en C verschillend?

  3. #33
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Weet ik niet, ik weet wel dat de trafo's van de Heritage en HW series anders zijn. Die van de Heritage is in ieder geval dusdanig dat ik geen behoefte heb aan upgraden. Maar goed, als die twee series verschillen acht ik de kans groot dat CC en C ook andere trafo's gebruiken. Ik heb de twee helaas nog nooit naast elkaar gehad.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #34

    Standaard

    Ben vandaag een Vox AC30 6TBX gaan halen! Superlekker versterkertje, die trem/vibrato is ook heel leuk om mee te spelen.
    Maar zo luid, damn!
    Ik krijg er wel geen enkele vorm van overdrive uit, zelfs niet met de kanalen gejumpt.. Je krijgt misschien alleen overdrive als je hem echt overdreven luid zet ? Zoja, iemand een paar aanraders qua pedalen om een dynamische crunch eruit te krijgen ?

    Alvast bedankt.

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    hahah ik hou er van, luid!!!
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  6. #36

    Standaard

    Je kan eens kijken wat voor pre-amp buizen erin zitten. 12at7 geeft bijvoorbeeld veel minder crunch/versterking dan een 12ax7. En dan nog zijn er veel verschillen binnen zo'n groep.

  7. #37
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Een TB6 is inderdaad vrij clean, die is iets teveel gefilterd voor het mooie. Een mastervolume laten installeren (zoals op de moderne versies) haalt niet veel uit, de crunch is gewoon minder mooi. Pedalen zijn er plenty. Dynamisch is één ding, maar moet het low gain zijn, medium crunch, wat scherper, grove korrel, smooth...
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #38

    Standaard

    Een goeie organische crunch..


    Zoiets zoek ik, rond 40 seconden.. Die sound zal ik wel krijgen op hoger volume, maar ik wil 'm ook thuis ..

  9. #39
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Ik weet niet wat voor huis je hebt als je wil crunchen met een AC30TB6?
    Je zou 't kunnen proberen met een goede clean boost, die vrij ver open trekken en dan het volume op de AC30 onder de 9 uur houden. Zal een beetje afhangen van de gitaar en je pre amp buisjes hoever je dan kan crunchen. Een drivepedaal gaat al snel meer comprimeren, maar het kan zeker. LTD of FUlldrive als je iets meer smooth wil of een Okko Diablo, een HBE Big D als 't ook iets heftiger mag, maar ik denk eerder een boost.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  10. #40

    Standaard

    Okee, bedankt! Eens op zoek naar een leuke clean boost doen!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top