Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 71
  1. #21
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Met NOS buizen is het verschil misschien wel kleiner, geen idee. Doet me er aan denken dat ik mijn amp maar eens moet opendraaien om te kijken wat voor glas daar inzit. Enig idee wat Vox er stock (tenminste ik vermoed dat de buizen nog steeds stock zijn) insteekt?
    Volgens mij Chinees spul. Ik had mijn AC30HH tweedehands en de vorige eigenaar had er JJ in gestopt als ik het wel heb. Ik ben daar wat betreft pre amp buisjes niet zo'n fan van.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FALLINGLEGACY Bekijk bericht
    Hallo,


    Wegens zeer veel GAS de laatste tijd aan het denken om een vox AC30 aan te schaffen..

    Nu vraag ik me af, welke zijn de goeien ? Er zijn heel veel types, de CC2X, CC1,..
    Maar heb gehoord dat die CC's op niets trekken qua kwaliteit en betrouwbaarheid..

    En wat is een goeie prijs om 2dehands te betalen ?

    In mijn zoektocht naar een vox'je kwam ik het volgende tegen :





    Het zou een jaren 70 vox ac 30/6 TB remake van een '63 vox moeten zijn, of zoiets volgens de verkoper..
    Speakers zijn Celestion Moterolla, wat volgens de verkoper de voorloper van de greenbacks zijn..

    Iemand een idee wat ik hier aan zou geven ? Na grondige test, natuurlijk.. ;-)

    Bedankt!

    Ik ben ook een lange tijd op zoek geweest naar voor mij de juiste VOX AC30 aan te schaffen.

    Een keuze maken tussen een originele '65 met zijn gebreken een prijzige gereviseerde TB '64/65

    en of een nieuwe betrouwbare makeover van de VOX AC30 was dan ook niet makkelijk.

    Ten eerste moet je geluk hebben met een vintage AC30 en eerlijk is eerlijk er gaat natuurlijk niets

    boven een originele '64/'65 TB vind ik persoonlijk tenminste, maar dan moet je rekenen op zo'n bedrag van 1400 t/m 2500 euro.

    Ik ben uiteindelijk voor een VOX AC30 CC2X gegaan, wel tweedehands maar zo goed als nieuw, Made in China dan wel

    Ik vind het geluid het meest authentiek klinken vergeleken met alle andere nieuwe VOXXEN.

    De VOX AC30 CC2X en of de VOX AC30 C2X, hebben allebei AlNiCo's blue speakers waar de (X) dus voor staat

    en dat maakt de nieuwe Vox ook weer herkenbaar vind ik. Toen ik hem heb aangeschaft vond ik hem super

    vooral als ik in mijn ééntje speel, maar in de mix werd het geluid een beetje dunner en schel en had ik moeite om

    boven mijn band leden uit te komen, ik heb toen een complete buizen revisie buizen gedaan, hij is veel stiller, meer headroom en op hogere volume veel meer power. Ik heb toen voor alle buizen nog geen 120 euro betaald en heb ze zelf er in gezet, ik ben daar en kwartiertje mee bezig geweest.

    en hij klinkt nu als een volwaardige VOX AC30. Ik heb er iets te veel geld voor mijn VOX AC3 CC2X betaald maar ben dan ook zeer tevreden, maar als je geduld

    hebt staan ze meestal voor 800 euro op marktplaats geadverteerd.
    Laatst gewijzigd door errolls; 13 juni 2012 om 17:02

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    ik heb een CC1 en ben daar absoluut tevreden over, geen klachten over de kwaliteit.

    @Mitch: hoe zit dat met die stand-by knop en de gelijkrichtersbuis? Heb hier geen probleem mee, maar een gewaarschuwd mens enz....
    het is beter om bij de nieuwe Voxxen de stand by knop altijd aan te laten staan, voordat je gaat spelen alle volume knoppen uit zetten

    minuutje wachten met spelen en dan rustig op bouwen.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Voor zover ik kan nagaan (zonder techneutenbrein de beide van binnen te hebben gezien dus) lijkt er tussen de nieuwste series circuitmatig niet echt verschil te zitten, afgezien van de gelijkrichting uiteraard. Wel is het zo dat het kabinetmateriaal verschil, waar de HW serie dus berkenplex heeft. Vergis je niet wat dat alleen al doet aan de sound!


    Het exacte technische verhaal heb ik een keer gelezen en begrepen, maar ik ben niet technisch genoeg om 't te reproduceren Het kwam er in mijn lekentaal op neer dat de standby knop een piek veroorzaakt waar de gelijkrichtingsbuis niet altijd goed tegen zou kunnen. En het opwarmen van de eindbuizen verloopt in principe toch al goed, doordat de gelijkrichtingsbuis er voor zorgt dat er na inschakelen langzaam aan meer stroom gaat lopen en niet in één keer alles. Ik denk als je googlet op "standby" "tube rectifier" dat je al snel op een goede link zal komen.
    Anyway, het is dus, zoals uit jouw geval al blijkt, niet altijd een probleem, maar als de gelijkrichter niet zo sterk is dan trekt -ie 't niet. Dus gingen "de versterkers kapot en zijn ze onbetrouwbaar" aldus een schare internetfans. Volgens mij op onze Belgische vriend na heb ik er nog geen andere techneut over horen mopperen.

    Waarschijnlijk is Tom je Belgische vriend, ik ben bij hem geweest en hij heeft echt veel verstand van versterkers

    en zeker als het om Vox versterkers gaat.Ik had het probleem ook met mijn gelijkrichter buis. Hij adviseert dan ook

    om de stand by knop altijd aan te laten staan.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door errolls Bekijk bericht
    het is beter om bij de nieuwe Voxxen de stand by knop altijd aan te laten staan, voordat je gaat spelen alle volume knoppen uit zetten

    minuutje wachten met spelen en dan rustig op bouwen.
    ga ik dat even onthouden, ben ik overal vanaf!

  6. #26
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Ik bedoelde iemand anders, maar dat maakt niet uit. Ik doelde ook niet zo zeer op de gelijkrichting als wel over bijvoorbeeld de PCBs en de layout en componenten. De één vindt het bagger, troep, verschrikkelijk en de ander denkt "niet geweldig, maar het functioneert en als je beter wil is het te vervangen". Maar dat is vooral een algemene tendens hoor, het internet staat er bol van. De één vindt de nieuwe C-lijn niks, een ander vindt de CC-lijn onbetrouwbaar, de één vindt de nieuwe Handwired oké en de ander zweert bij de Heritage lijn.... je moet het altijd met een korreltje zout nemen.
    Punt is ook dat "de" Vox sound ook weer niet voor iedereen hetzelfde is. Bij de één moet het met Blues vanwege die typerende hoogmid knauw, de ander vindt dat weer niet zo nodig, als die belletje in het tophoog er maar in zitten.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Met NOS buizen is het verschil misschien wel kleiner, geen idee. Doet me er aan denken dat ik mijn amp maar eens moet opendraaien om te kijken wat voor glas daar inzit. Enig idee wat Vox er stock (tenminste ik vermoed dat de buizen nog steeds stock zijn) insteekt?
    Er zitten standaard Ruby Tubes in (chinese buizen). De EL84's klinken niet goed, weinig sprankel en vrij dof. De klank en breakup van de pre-amp buizen vond ik veel beter. De buizen waren erg microfonisch en ook de aangegeven mA waarden van de eindbuizen bleken na meten niet te kloppen. Dat resulteerde dan weer in een brom. Nu zitten er bij mij JJ's in als eindbuizen en op v1 een nos bugle boy van philips, (verder ook JJ's) Voor de rest van de pre-amp ben ik nog zoekende want ik vind dat de breakup nog beter kan of wellicht 1 van de mods die je op internet wel tegenkomt. Maar nu iig naast veel definitie, dynamiek en warmte, ook mooi helder. VOX geeft aan de Ruby Tubes te kiezen omdat ze een "extended dynamic range" zouden hebben en volgens de importeur worden ze met de hand geselecteerd in de fabriek. Maar ik vind ze niet zo goed
    Laatst gewijzigd door stratman1976; 13 juni 2012 om 18:13

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FALLINGLEGACY Bekijk bericht
    Wat zou een goede prijs dan 2dehands zijn voor een CC2(x) ?
    als je geduld hebt 800 euro 850, zou dan wel voor de X gaan X = AlNiCo's Blue

  9. #29

    Standaard

    Het is ook een kwestie van smaak, maar misschien dat de persoon in kwestie zich hier een beetje in kan vinden.

    Als het om versterkers en geluid gaat dan blijft het altijd een subjectief onderwerp,

    ondanks mijn zoektocht naar een VOX AC30 ben ik via dit forum toch vaak aardig geholpen.

    Nu zit ik te overwegen om een Fender Twin Reverb aan te schaffen, Vintage of nieuw??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ik bedoelde iemand anders, maar dat maakt niet uit. Ik doelde ook niet zo zeer op de gelijkrichting als wel over bijvoorbeeld de PCBs en de layout en componenten. De één vindt het bagger, troep, verschrikkelijk en de ander denkt "niet geweldig, maar het functioneert en als je beter wil is het te vervangen". Maar dat is vooral een algemene tendens hoor, het internet staat er bol van. De één vindt de nieuwe C-lijn niks, een ander vindt de CC-lijn onbetrouwbaar, de één vindt de nieuwe Handwired oké en de ander zweert bij de Heritage lijn.... je moet het altijd met een korreltje zout nemen.
    Punt is ook dat "de" Vox sound ook weer niet voor iedereen hetzelfde is. Bij de één moet het met Blues vanwege die typerende hoogmid knauw, de ander vindt dat weer niet zo nodig, als die belletje in het tophoog er maar in zitten.

  10. #30
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stratman1976 Bekijk bericht
    Er zitten standaard Ruby Tubes in (chinese buizen). De EL84's klinken niet goed, weinig sprankel en vrij dof. De klank en breakup van de pre-amp buizen vond ik veel beter. De buizen waren erg microfonisch en ook de aangegeven mA waarden van de eindbuizen bleken na meten niet te kloppen. Dat resulteerde dan weer in een brom. Nu zitten er bij mij JJ's in als eindbuizen en op v1 een nos bugle boy van philips, (verder ook JJ's) Voor de rest van de pre-amp ben ik nog zoekende want ik vind dat de breakup nog beter kan of wellicht 1 van de mods die je op internet wel tegenkomt. Maar nu iig naast veel definitie, dynamiek en warmte, ook mooi helder. VOX geeft aan de Ruby Tubes te kiezen omdat ze een "extended dynamic range" zouden hebben en volgens de importeur worden ze met de hand geselecteerd in de fabriek. Maar ik vind ze niet zo goed
    Grappig, ik heb in mijn top boost kanaal ook een Amperex Bugle boy in V1 Voor iets meer laagmid en grom is Sylvania bij mij favoriet.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top