Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 71
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Ik heb laatst een 2dehands Handwired gekocht voor minder dan de nieuwprijs van een C2x. Bekijk het eens zou ik zeggen. Ik hoor het verschil in ieder geval

  2. #12

    Standaard

    ik heb een CC1 en ben daar absoluut tevreden over, geen klachten over de kwaliteit.

    @Mitch: hoe zit dat met die stand-by knop en de gelijkrichtersbuis? Heb hier geen probleem mee, maar een gewaarschuwd mens enz....

  3. #13
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    Ik heb laatst een 2dehands Handwired gekocht voor minder dan de nieuwprijs van een C2x. Bekijk het eens zou ik zeggen. Ik hoor het verschil in ieder geval
    Voor zover ik kan nagaan (zonder techneutenbrein de beide van binnen te hebben gezien dus) lijkt er tussen de nieuwste series circuitmatig niet echt verschil te zitten, afgezien van de gelijkrichting uiteraard. Wel is het zo dat het kabinetmateriaal verschil, waar de HW serie dus berkenplex heeft. Vergis je niet wat dat alleen al doet aan de sound!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry Bekijk bericht
    ik heb een CC1 en ben daar absoluut tevreden over, geen klachten over de kwaliteit.

    @Mitch: hoe zit dat met die stand-by knop en de gelijkrichtersbuis? Heb hier geen probleem mee, maar een gewaarschuwd mens enz....
    Het exacte technische verhaal heb ik een keer gelezen en begrepen, maar ik ben niet technisch genoeg om 't te reproduceren Het kwam er in mijn lekentaal op neer dat de standby knop een piek veroorzaakt waar de gelijkrichtingsbuis niet altijd goed tegen zou kunnen. En het opwarmen van de eindbuizen verloopt in principe toch al goed, doordat de gelijkrichtingsbuis er voor zorgt dat er na inschakelen langzaam aan meer stroom gaat lopen en niet in één keer alles. Ik denk als je googlet op "standby" "tube rectifier" dat je al snel op een goede link zal komen.
    Anyway, het is dus, zoals uit jouw geval al blijkt, niet altijd een probleem, maar als de gelijkrichter niet zo sterk is dan trekt -ie 't niet. Dus gingen "de versterkers kapot en zijn ze onbetrouwbaar" aldus een schare internetfans. Volgens mij op onze Belgische vriend na heb ik er nog geen andere techneut over horen mopperen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Voor zover ik kan nagaan (zonder techneutenbrein de beide van binnen te hebben gezien dus) lijkt er tussen de nieuwste series circuitmatig niet echt verschil te zitten, afgezien van de gelijkrichting uiteraard. Wel is het zo dat het kabinetmateriaal verschil, waar de HW serie dus berkenplex heeft. Vergis je niet wat dat alleen al doet aan de sound!
    + verschil turretboard vs PCB? (al is het maar de vraag of je dat uberhaupt hoort)

    Daarnaast heb ik, net als jou Mitch, de vorige handwired versie. Daar is het verschil met de gewone AC30's CC of C wel een pak groter. EF86 kanaal bv...

  5. #15
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Ja precies. De vorige series hadden een groot verschil, de CC vs. de Heritage. De extra switches op de CC, normal en top boost direct linken, vibrato, reverb.... De huidige C en HW lijnen zijn grotendeels gelijk van opzet.
    Trouwens, dat EF86 kanaal... zoveel anders is het ook weer niet, afgezien van de andere dynamiek. Als je eenmaal de bright cap hebt geknipt van het 12AX7 kanaal kunnen ze makkelijk gelijkwaardig worden afgesteld.

    Overigens zit er ook wel weer verschil in constructie tussen de H en HW lijnen, ik zag er pas een overzichtje van maar die ben ik effe kwijt Sowieso is de Heritage lijn een soort mix van handwired-op-een-PCB en de HW lijn daadwerkelijk op turretboard, maar was het chassis weer dunner van de HW. Misschien vind ik het straks nog wel.
    Toch blijf ik erbij: formaat en materiaal van de kast doet een hoop. De nieuwe AC15HW1x bijvoorbeeld heeft een grotere kast dan de AC15H1TV en dat alleen maakt al een duidelijk verschil in sound.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Formaat en materiaal van de kast doet inderdaad een hoop. Zowel aan de sound als aan mijn rug! 35 kg voor een 2x12 combo is toch echt een bovengrens voor mij!

    Daarnaast vind ik het verschil tussen de 2 kanalen op de heritage lijn toch wel groter als je hier aangeeft. De brightcap is ook uit mijn amp geknipt, maar toch vind ik het best een groot verschil. Het EF86 heeft toch wel behoorlijk wat meer gain bij gelijke volumes + een wat lossere feel imo.

    Ik denk dat met de heritage lijn meer gemikt is op het heruitgeven van die oude vox amps, met de oude specs, waar de nieuwe handwired toch wat modernere snufjes heeft en oa. een mastervolume.

  7. #17
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Ja, nu je het zegt, ik vergeet nog wel eens wat voor oud glas er in mijn top boost kanaal zit Met een regular setje JJ's was het verschil inderdaad groter. De gevoeligheid is ook groter op een EF86, merk je met boostpedalen ook heel duidelijk. Met het verschil in intentie tussen de Heritage en HW lijn ben ik het volledig eens.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Voor zover ik kan nagaan (zonder techneutenbrein de beide van binnen te hebben gezien dus) lijkt er tussen de nieuwste series circuitmatig niet echt verschil te zitten, afgezien van de gelijkrichting uiteraard. Wel is het zo dat het kabinetmateriaal verschil, waar de HW serie dus berkenplex heeft. Vergis je niet wat dat alleen al doet aan de sound!


    Het exacte technische verhaal heb ik een keer gelezen en begrepen, maar ik ben niet technisch genoeg om 't te reproduceren Het kwam er in mijn lekentaal op neer dat de standby knop een piek veroorzaakt waar de gelijkrichtingsbuis niet altijd goed tegen zou kunnen. En het opwarmen van de eindbuizen verloopt in principe toch al goed, doordat de gelijkrichtingsbuis er voor zorgt dat er na inschakelen langzaam aan meer stroom gaat lopen en niet in één keer alles. Ik denk als je googlet op "standby" "tube rectifier" dat je al snel op een goede link zal komen.
    Anyway, het is dus, zoals uit jouw geval al blijkt, niet altijd een probleem, maar als de gelijkrichter niet zo sterk is dan trekt -ie 't niet. Dus gingen "de versterkers kapot en zijn ze onbetrouwbaar" aldus een schare internetfans. Volgens mij op onze Belgische vriend na heb ik er nog geen andere techneut over horen mopperen.
    bedankt voor de uitleg, zal er eens naar zoeken als ik tijd en zin heb. Voor het geval dat....

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ja, nu je het zegt, ik vergeet nog wel eens wat voor oud glas er in mijn top boost kanaal zit Met een regular setje JJ's was het verschil inderdaad groter. De gevoeligheid is ook groter op een EF86, merk je met boostpedalen ook heel duidelijk. Met het verschil in intentie tussen de Heritage en HW lijn ben ik het volledig eens.
    Met NOS buizen is het verschil misschien wel kleiner, geen idee. Doet me er aan denken dat ik mijn amp maar eens moet opendraaien om te kijken wat voor glas daar inzit. Enig idee wat Vox er stock (tenminste ik vermoed dat de buizen nog steeds stock zijn) insteekt?

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2006
    Locatie
    Emmeloord
    Berichten
    632

    Standaard

    Bij mij is de gelijkrichter ( GZ34? dacht ik) er wel uitgeknalt.Ik kreeg het advies de standby knop altijd op on te laten staan.Als je de versterker aanzet krijgt hij gelijkmatig meer stroom ,als je de standby wel gebruikt krijgt hij de volle mep in één keer,daar kon hij bij mij op een gegeven moment niet meer tegen.Verder vind ik het een prima versterker met heerlijk geluid.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top