Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 71
  1. #1

    Standaard Vox AC30 vragen topic.

    Hallo,


    Wegens zeer veel GAS de laatste tijd aan het denken om een vox AC30 aan te schaffen..

    Nu vraag ik me af, welke zijn de goeien ? Er zijn heel veel types, de CC2X, CC1,..
    Maar heb gehoord dat die CC's op niets trekken qua kwaliteit en betrouwbaarheid..

    En wat is een goeie prijs om 2dehands te betalen ?

    In mijn zoektocht naar een vox'je kwam ik het volgende tegen :





    Het zou een jaren 70 vox ac 30/6 TB remake van een '63 vox moeten zijn, of zoiets volgens de verkoper..
    Speakers zijn Celestion Moterolla, wat volgens de verkoper de voorloper van de greenbacks zijn..

    Iemand een idee wat ik hier aan zou geven ? Na grondige test, natuurlijk.. ;-)

    Bedankt!
    Laatst gewijzigd door FALLINGLEGACY; 10 juni 2012 om 00:25

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 augustus 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    478

    Standaard

    Zal ik dan maar even de boeman zijn.. voor de nieuwere types zijn genoeg topics te vinden via de zoekfunctie... Een paar van de bekende veelpostende gitaarnetters hier hebben al aardig wat topics gevuld over de ac30 en al zijn types.

    Over dat oudje... proberen maar! Als ik het geld over had zou ik meteen zo'n oudje van marktplaats pikken! Heb er niet heel veel verstand van maar als ik die 6 inputs zie zit je wel goed volgens mij

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Er is een verschil tussen mobiele telefoons en gitaar speakers. De één heet Motorola en de andere Celestion (of in die specifieke periode: Rola Celestion) Met voorlopers van greenbacks heeft het niets te maken. Zo te zien (kan het type nét niet zien) zijn dit ook gewoon M25s maar dan met zwarte kappen, ook wel blackbacks genoemd. Gewoon het zelfde als greenbacks, maar met een ander kleurtje.
    Over de CCs is de één heel tevreden en de ander vindt 't niks, de ene techneut vindt 't prima en de andere rommel. Het is maar net wie je vertrouwt. Persoonlijk zie ik er weinig écht inferieurs aan, maar ze hebben wel vel trammelant gehad door slechte buizen en vooral de gelijkrichterbuis. Vervangen óf gewoon niet de standy knop gebruiken, heb je geen problemen.
    En als je inderdaad de uitgebreide zoekfunctie gebruikt, zoeken binnen forum, zoeken binnen moderne versterkers, zoekterm AC30, dan kom je een heel eind. Niet 'vox' gebruiken, want de zoekfunctie accepteert geen drieletterwoorden. Via google weer wel overigens. Het truukje om via google binnen het forum te zoeken staat beschreven in subforum Algemeen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Er is een verschil tussen mobiele telefoons en gitaar speakers. De één heet Motorola en de andere Celestion (of in die specifieke periode: Rola Celestion) Met voorlopers van greenbacks heeft het niets te maken. Zo te zien (kan het type nét niet zien) zijn dit ook gewoon M25s maar dan met zwarte kappen, ook wel blackbacks genoemd. Gewoon het zelfde als greenbacks, maar met een ander kleurtje.
    Over de CCs is de één heel tevreden en de ander vindt 't niks, de ene techneut vindt 't prima en de andere rommel. Het is maar net wie je vertrouwt. Persoonlijk zie ik er weinig écht inferieurs aan, maar ze hebben wel vel trammelant gehad door slechte buizen en vooral de gelijkrichterbuis. Vervangen óf gewoon niet de standy knop gebruiken, heb je geen problemen.
    En als je inderdaad de uitgebreide zoekfunctie gebruikt, zoeken binnen forum, zoeken binnen moderne versterkers, zoekterm AC30, dan kom je een heel eind. Niet 'vox' gebruiken, want de zoekfunctie accepteert geen drieletterwoorden. Via google weer wel overigens. Het truukje om via google binnen het forum te zoeken staat beschreven in subforum Algemeen.
    Okay, bedankt voor de info!
    Ik had geprobeerd om te zoeken in dit forum, maar die prachtige zoekfunctie wilde inderdaad geen vox of AC aannemen..

    Zou 1000 euro voor die combo op de foto overdreven zijn ?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2011
    Locatie
    Kampenhout
    Berichten
    288

    Standaard

    Als je Vox* tipt werkt het wel

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    in de jaren zeventig was er geen remake van een '63 omdat het model nog gewoon bestond. De enige remake of reissue's waren, bij mijn weten, de Earth revival en de Peavey die iets halverwege zeventig uitbrachten wat op een tweed bassman leek. Pas begin tachtig kwam het besef dat een reissue ook werkelijk de specificaties moest hebben van het origineel en de eerste Vox poging was pas begin negentig.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    1k, sja, als de amp 't doet dan is het niet verkeerd. Maar 70s Voxen is een ingewikkeld verhaal, het is echt goed of slecht. Er zit ook veel tussen dat wel goed klinkt, maar niet 'typisch' Vox. Dat hoeft niet erg te zijn, ik gebruik mijn AC30 ook niet echt steretyp AC30. 't Is maar net wat je wil.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #8

    Standaard

    Tis ook wat de gek ervoor geeft. De speakers vind ik wel wat waard, de versterker kan in goede staat van onderhoud zijn of minder (met name elco's en buizen).
    Ik zou hem vergelijken met een nieuwe uit China, en kijken welke je beter vindt klinken. Gaat het om een werkpaard of om de 'mojo', een oudere 'point-to-point', wil je er aan gaan modificeren. Enkele mogelijke overwegingen.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb het idee dat het hier om een jaren 70 solid state ac30 gaat en niet om een buizenamp, let daar goed op.

    Overigens zijn de nieuwe C2 series goede en betrouwbare amps, zeker voor wat ze kosten.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swampash Bekijk bericht
    Ik heb het idee dat het hier om een jaren 70 solid state ac30 gaat en niet om een buizenamp, let daar goed op.

    Overigens zijn de nieuwe C2 series goede en betrouwbare amps, zeker voor wat ze kosten.
    Wat zou een goede prijs dan 2dehands zijn voor een CC2(x) ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top