Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2009
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Ik zou daar nou niet heel lang op gaan oefenenen, dat wordt vanzelf beter. Ik heb er nooit bij nagedacht, maar wat ik blijkbaar doe is m'n linkerhand heel snel helemaal ontspannen waardoor de druk weg is. Je duwt de snaar dan niet meer tegen de fret maar je dempt de snaar nog wel omdat je vingers er op blijven liggen.

  2. #12

    Standaard

    Het laten zakken klinkt volgens mij alleen als gejank als je hem te langzaam laat zakken? Je kunt hem toch ook gewoon heel snel laten zakken door hem zeg maar naar beneden te 'terug te trekken' ?
    Te koop: Marshall JCM 800 2204 50watt

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doefke Bekijk bericht
    Het laten zakken klinkt volgens mij alleen als gejank als je hem te langzaam laat zakken? Je kunt hem toch ook gewoon heel snel laten zakken door hem zeg maar naar beneden te 'terug te trekken' ?
    Dat kan, maar het klinkt altijd anders dan wanneer je de klank stopt bovenaan de bend.
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Bendings worden vooral gebruikt als aanloop naar een volgende noot, het is dus belangrijk dat die volgende noot juist zit qua timing en volume. op het moment dat je die noot speelt laat je de bended noot los icm met demping van die handeling.

  5. #15

    Standaard

    Laten we hopen dat het de topicstarter inmiddels beter af gaat, na een klein half jaar oefenen

    Bedacht me ineens, heb in het begin op een gegeven moment aardig wat overcapaciteit ingebouwd voor de meeste bends. Ik heb de vrij extreme bend in de solo van Another brick in the wall nl. heel vaak geprobeerd, en er ook de nodige snaren op gebroken. Overigens een goed voorbeeld van een standalone bend, die de 'volgende noot' al ingebouwd heeft. Die triolen patroontjes waar je de g snaar naar de b snaar (Doewdudie Doewdudie Doewdudie Dwieieiewwww je kent ze wel )opduwt luisteren sowieso wat minder nauw. Categorie another brick in the wall vind ik leuker zelf.

  6. #16

    Standaard

    Als er een tweede toon volgt demp ik de bend-noot met mijn plectrumhand en als er geen noot volgt ook trouwens.
    Mooie bends zijn er bij Bonamassa, die gebruikt ze soms ook om twee noten in dezelfde fret te spelen op dezelfde snaar waarbij je het niet hoort dat het een bend is, ook wel apart. Vereist wel wat timing met aanslaan.
    Die Gilmour bend kwam ik voor het eerst tegen bij Shine on you crazy diamond, vond ik meteen fantastisch klinken.
    Bij vibrato bij bends laat ik mijn duim iets los zodat het lijkt of de gitaar een beetje met die snaar aan mijn vingers hangt, dan krijg je iets meer bewegingsruimte voor je vibratotechniek.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Laten we hopen dat het de topicstarter inmiddels beter af gaat, na een klein half jaar oefenen .............
    Gaat lekker hoor, nu met Robben Fords Blues for Guitar bezig ) heerlijk veel kattengejank... ehm bends natuurlijk

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doefke Bekijk bericht
    Het laten zakken klinkt volgens mij alleen als gejank als je hem te langzaam laat zakken? Je kunt hem toch ook gewoon heel snel laten zakken door hem zeg maar naar beneden te 'terug te trekken' ?
    Nee langzaam terugzakken is juist een reverse-bend !

  9. #19

    Standaard

    Sorry, even nog een extra vraag omtrent " benden ", ( geen zin om nieuw topic te openen ) .

    Gewoon benden lukt me vrij goed, maar hoe voegen jullie er een vibrato aan toe? In de " bend " zelf wel te verstaan???
    Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het wil niet lukken.. het klikt nog erger dan kattegejank wat ik probeer :-)

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dr1ez Bekijk bericht
    Sorry, even nog een extra vraag omtrent " benden ", ( geen zin om nieuw topic te openen ) .

    Gewoon benden lukt me vrij goed, maar hoe voegen jullie er een vibrato aan toe? In de " bend " zelf wel te verstaan???
    Ik heb al vanalles geprobeerd, maar het wil niet lukken.. het klikt nog erger dan kattegejank wat ik probeer :-)
    Dat doe ik precies hetzelfde als bij een 'gewone noot', met een draaibeweging vanuit mijn pols, kost me ook geen enkele moeite, of ik dat ooit wel moeilijk vond weet ik niet meer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top