Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 18 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 180

Discussie: Opgelicht!

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    Een klantje van me is recentelijk op marktplaats voor 650 euro opgelicht .

    Heeft eerst keurig het bedrag overgemaakt ,...en daarna niks ontvangen.

    De oplichter gaf na een belletje met een ander toestel ( anders nam ie niet op ivm nummerweergave ) al bluffend razend-snel een vals track & trace nummer door om 'm af te poeieren .

    Nou had ie voorgesteld om 'm met mij dan maar op te gaan zoeken om de poen terug te gaan halen . ( waar ik voor bedank ,....want dat draait daar gewoon uit op knokken ,....en alsnog geen poen omdat dat allang weer op is ,.......daarna politie d'r bij ,.... en dan de verkeerde partij mee naar 't bureau omdat je "geen eigen rechter mag spelen " ,.. het alom bekende standaard gezeik. )

    De recessie brengt een hoop mensen financiëel in de problemen , .....en dan nemen sommigen hun toevlucht tot ordinaire zwendel om 't hoofd boven water te houden .

    Dit fenomeen zal in de toekomst explosief gaan toenemen , omdat juridische sancties nihil zijn, en de politie er geen zak aan gaat doen omdat dat dit een civiele zaak betreft.
    Advocaat-kosten zijn vrijwel altijd een veelvoud van het ontvreemde bedrag , en als dan uiteindelijk, na lange , lange tijd, het recht aan jouw kant wordt uitgesproken , dan ben je daarna ook niet eens aan "vangen" toe ,.....en sta je nóg verder in de "min".

    Kortom : Een duur meng-tafeltje
    Laatst gewijzigd door 7ender; 17 januari 2014 om 08:58

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 7ender Bekijk bericht
    Een klantje van me is recentelijk op marktplaats voor 650 euro opgelicht .

    Heeft eerst keurig het bedrag overgemaakt ,...en daarna niks ontvangen.

    De oplichter gaf na een belletje met een ander toestel ( anders nam ie niet op ivm nummerweergave ) al bluffend razend-snel een vals track & trace nummer door om 'm af te poeieren .

    Nou had ie voorgesteld om 'm met mij dan maar op te gaan zoeken om de poen terug te gaan halen . ( waar ik voor bedank ,....want dat draait daar gewoon uit op knokken ,....en alsnog geen poen omdat dat allang weer op is ,.......daarna politie d'r bij ,.... en dan de verkeerde partij mee naar 't bureau omdat je "geen eigen rechter mag spelen " ,.. het alom bekende standaard gezeik. )

    De recessie brengt een hoop mensen financiëel in de problemen , .....en dan nemen sommigen hun toevlucht tot ordinaire zwendel om 't hoofd boven water te houden .

    Dit fenomeen zal in de toekomst explosief gaan toenemen , omdat juridische sancties nihil zijn, en de politie er geen zak aan gaat doen omdat dat dit een civiele zaak betreft.
    Advocaat-kosten zijn vrijwel altijd een veelvoud van het ontvreemde bedrag , en als dan uiteindelijk, na lange , lange tijd, het recht aan jouw kant wordt uitgesproken , dan ben je daarna ook niet eens aan "vangen" toe ,.....en sta je nóg verder in de "min".

    Kortom : Een duur meng-tafeltje
    Als Marktplaats koper ben je altijd kwetsbaar. Daarom zorg ik er altijd voor dat ik nooit geld overmaak, maar echt langsga bij de verkoper. Het verbaast me nog steeds hoe makkelijk mensen met geld omgaan en het maar lukraak overmaken, en ajb het niet op de crisis gooien, want dit is puur naief. En dan nog, als je het overmaakt, zorg je dat je DAAR op locatie bent zodat je het product kan zien.
    Ben je echt zo naief, dan moet je niet zielig doen vind ik.
    Neemt natuurlijk niet weg dat dit een naaistreek van jewelste is.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2006
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.022

    Standaard

    ...hij is 'r op basis van gladde praatjes ingetuind.....

    De man runt een muziekschooltje en maakt onmenselijk lange werkdagen, en ivm te weinig tijd heeft ie deze keuze gemaakt.

    Naïef kan ik 'm absoluut niet betitelen .

    Ik heb 'm wel verteld , dat IK dat nooit zou doen ivm met de hoogte van 't bedrag , om dat zomaar over te maken zonder de spullen eerst te hebben bekeken .

    In het ergste geval had ie dan hooguit een loos ritje kunnen maken .

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DarknessAwaits Bekijk bericht
    Dat is natuurlijk niet het idee van dingen via marktplaats/ebay/internet kopen. Begrijp me niet verkeerd, het is zeker geen heilig middel. Maar wel zo handig om iets te zoeken en daarbij geen rekening te hoeven houden met of het aan de andere kant van het land is... Toch wel een pluspuntje. Oplichters zijn dan weer een jammer bij-effect.
    Jep .

  5. #35
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Makkelijk is bij twijfel geen zaken te doen met hotmail of gmail adressen. Bijvoorbeeld via werk mail.

    Ik had een keer een optie op een ding van marktplaats, toen stelde ik voor dat hij mij via zijn werk mail contacte. We hebben dat ook gedaan, zijn mail adres was **** @ politie. NL

    :-)
    Vriendelijke groet,

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Makkelijk is bij twijfel geen zaken te doen met hotmail of gmail adressen. Bijvoorbeeld via werk mail.
    ... want @harriesstucenbetonwerk.nl is wel betrouwbaar?

  7. #37
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Tuurlijk, overdag naar bedrijf bellen en vragen naar de naam van de verkoper.
    Vriendelijke groet,

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juli 2004
    Locatie
    Somewhere, over the rainbow
    Berichten
    3.577

    Standaard

    Het vervelende is dat Marktplaats er tegenwoordig tussen zit als soortement van e-mail proxy. Voorheen had je in ieder geval nog het e-mailadres van je contactpersoon, tegenwoordig moet je daar om vragen. Die frustratie heb ik overigens enkel bij mensen die iets bieden op mijn advertentie(s).

    Of een gmail of hotmail adres niet te vertrouwen zou zijn heb ik mijn vraagtekens bij... Ik gebruik zelf alleen maar m'n gmail adres voor Marktplaats, het zou echt niet in me opkomen om m'n werkadres te geven en als iemand daar expliciet om vraagt krijgt 'ie 'm ook niet. Die dingen hou ik echt gescheiden, maar dat kan persoonlijk zijn.
    DA - doet je goed!

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Als Marktplaats koper ben je altijd kwetsbaar. Daarom zorg ik er altijd voor dat ik nooit geld overmaak, maar echt langsga bij de verkoper. Het verbaast me nog steeds hoe makkelijk mensen met geld omgaan en het maar lukraak overmaken, en ajb het niet op de crisis gooien, want dit is puur naief.
    +1

    Om een track & trace nummer moeten vragen? ...

    Ik verzend als het even kan dezelfde dag waarop het bedrag is bijgeschreven het pakketje en stuur dan ook meteen een bedankmailtje waarin staat dat het pakket op de post is, ik vermeld het t&t nummer er in, vraag vaak nog even of ze een bevestiging willen sturen of ze het in goede orde ontvangen hebben en wens ze er veel plezier mee.

    Lijkt me niet meer dan normaal.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #40

    Standaard

    Wat Plant hierboven zegt, vind ik inderdaad niet meer dan logisch.

    Oplichting is mij gelukkig nog nooit overkomen. Ik maak nooit €100+ over (alleen wel eens naar grote, betrouwbare winkels zoals Thomann). Bij een Marktplaatsaankoop van vier tientjes ben ik toch altijd weer opgelucht als het netjes binnen is gekomen. Het is nu eenmaal snel verdiend met weinig risico voor een oplichter...

    Overigens begrijp ik niet dat Marktplaats niet zoals Ebay en Play een ratingsysteem heeft. Ik heb sowieso niet de indruk dat ze zich heel erg druk maken om oplichting en nepartikelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top