Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 16 van 18 EersteEerste ... 61415161718 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 t/m 160 van 180

Discussie: Opgelicht!

  1. #151
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    "...en we nemen onze eigen brammetjes mee voor tussen de middag, heeft u daar ook geen omkijken meer naar"
    Dixi voor de deur ...

  2. #152
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2015
    Locatie
    Breda
    Berichten
    650

    Standaard


  3. #153
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2011
    Locatie
    Anonymous
    Berichten
    491

    Standaard

    "We zijn de jongens van de bouw
    En we lusten ze wel rauw"

    Dreigen met geweld lijkt me nooit een oplossing voor zo iets. Voor het zelfde geld doet die vermeende oplichter aangifte van bedreiging. Geen geld en geen gitaar dus dan ben jezelf de verliezer in het hele verhaal.

  4. #154
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Niet slim, maar in Qatar zeker geoorloofd, want dan zou ik voor elke oplichting 1 vinger afhakken dan weten toekomstige kopers gelijk of deze meneer of mevrouw een eerlijke verkoper is🙈

  5. #155
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ja, Qatar marktplaats, alleen maar eerlijke verkopers. Of ze missen een vinger.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #156

    Standaard

    Meestal is het de koper die wordt opgelicht maar mij is het als verkoper overkomen. Ik heb laatst via Gitaarmarkt een akoestisch gitaartje verkocht. De koper woont niet in de buurt en hij vroeg of ik de gitaar wilde opsturen. Dat vond ik wel vreemd, maar als iemand zonder uitproberen tot aanschaf wil overgaan dan ga ik daar ook niet moeilijk over doen. Het ging tenslotte niet om een heel hoog bedrag (100 euro plus verzendkosten) dus zo gek was het nu ook weer niet.

    Ik stelde voor dat hij van tevoren de helft zou betalen en bij ontvangst de andere helft. Stom! Want je snapt het natuurlijk al... die tweede betaling kwam niet. Wel een keurig bedankje na de ontvangst en hij zou het geld overmaken. Niet dus. Dat was twee weken geleden en op mijn herinnering reageert hij niet.

    Het zou natuurlijk kunnen dat er persoonlijke omstandigheden spelen en dat hij momenteel wel wat anders aan zijn kop heeft dan het afhandelen van betalingen. Dan zou ik het lullig vinden om zijn naam hier te noemen. Aan de andere kant, als dit echt een (gedeeltelijke) wanbetaler is dan is een waarschuwing op zijn plaats.
    Zijn naam hou ik daarom even achter want ik wil hem op dit forumbericht wijzen en hem een laatste kans geven om te betalen. Doet hij dat niet dan wordt zijn naam hier onthuld. Wordt vervolgd.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  7. #157
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ik vind het heel nobel dat je überhaupt overweegt om de helft voor en de helft na ontvangst te laten betalen, daar zou ik niet eens over nadenken.
    Des te jammer dat er een kans is dat dit direct "afgestraft" wordt als de andere partij zijn/haar afspraak niet nakomt.

  8. #158
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik vind het heel nobel dat je überhaupt overweegt om de helft voor en de helft na ontvangst te laten betalen, daar zou ik niet eens over nadenken.
    Des te jammer dat er een kans is dat dit direct "afgestraft" wordt als de andere partij zijn/haar afspraak niet nakomt.
    idd. Ik heb ongeveer zoiets meegemaakt bij de verkoop van een budget studiomicrofoon. Ik was geloof ik 150 euro overeengekomen en had vlakbij m'n band's repetitieruimte met de koper afgesproken. Meneer had slechts 140 euro bij zich en toen wilde ik hem eigenlijk de mic niet meer meegeven. Na veel gebakkelei en beloftes dat ie die 10 euro nog zou overmaken, heb ik die mic toch meegegeven.
    Je raadt het al. Nooit meer gezien die 10 euro. Is natuurlijk een ander geval dan de helft van wat je afgesproken hebt, maar ik ben er wel voorzichtiger door geworden.
    Idem met afdingen aan de deur als je op marktplaats via mail al een prijs overeengekomen bent. Of zo'n sjakie die z'n 'kritische kenner-vriend' meeneemt, die mij dan zou moeten overtuigen een Lexicon PCM90 Reverb voor 100 euro minder van de hand te doen dan vooraf afgesproken met de daadwerkelijke koper. Dan niet hoor. Uiteindelijk woog de wens van de koper én de reeds afgesproken prijs zwaarder dan wat meneer "de kenner" ervan vond.
    Laatst gewijzigd door Speeddemon; 29 augustus 2015 om 16:02
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  9. #159
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Idem met afdingen aan de deur als je op marktplaats via mail al een prijs overeengekomen bent. Of zo'n sjakie die z'n 'kritische kenner-vriend' meeneemt, die mij dan zou moeten overtuigen een Lexicon PCM90 Reverb voor 100 euro minder van de hand te doen dan vooraf afgesproken met de daadwerkelijke koper.
    Zo, inderdaad. Schurfthekel heb ik daaraan, tenzij er iets is met het aangeboden artikel waardoor het bespreekbaar is (bv toch een schade die niet bij koper bekend was of zo), maar anders is het bijna onbeschoft.

  10. #160

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Meestal is het de koper die wordt opgelicht maar mij is het als verkoper overkomen. Ik heb laatst via Gitaarmarkt een akoestisch gitaartje verkocht. De koper woont niet in de buurt en hij vroeg of ik de gitaar wilde opsturen. Dat vond ik wel vreemd, maar als iemand zonder uitproberen tot aanschaf wil overgaan dan ga ik daar ook niet moeilijk over doen. Het ging tenslotte niet om een heel hoog bedrag (100 euro plus verzendkosten) dus zo gek was het nu ook weer niet.

    Ik stelde voor dat hij van tevoren de helft zou betalen en bij ontvangst de andere helft. Stom! Want je snapt het natuurlijk al... die tweede betaling kwam niet. Wel een keurig bedankje na de ontvangst en hij zou het geld overmaken. Niet dus. Dat was twee weken geleden en op mijn herinnering reageert hij niet.

    Het zou natuurlijk kunnen dat er persoonlijke omstandigheden spelen en dat hij momenteel wel wat anders aan zijn kop heeft dan het afhandelen van betalingen. Dan zou ik het lullig vinden om zijn naam hier te noemen. Aan de andere kant, als dit echt een (gedeeltelijke) wanbetaler is dan is een waarschuwing op zijn plaats.
    Zijn naam hou ik daarom even achter want ik wil hem op dit forumbericht wijzen en hem een laatste kans geven om te betalen. Doet hij dat niet dan wordt zijn naam hier onthuld. Wordt vervolgd.
    Dit verhaal is gelukkig goed afgelopen. Ik heb de tweede betaling ontvangen. De reden voor de vertraging was dat hij nogal overhaast op vakantie was gegaan.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top